×
×

مدیر بازارچه های مرزی خراسان رضوی
فعالیت‌باجگیران همچنان متوقف است

  • کد نوشته: 24532
  • ۱۳۹۹-۱۱-۳۰
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار آنلاین به نقل از ایرنا هادی حقیقی روز پنجشنبه افزود: از زمان شیوع کرونا به دلیل سختگیریهای کشور ترکمنستان فعالیت بازارچه باجگیران در استان خراسان رضوی به حالت تعلیق درآمده و این وضعیت تا زمانی که کشور ترکمنستان در حوزه کرونا به شرایط مطلوب برسد، ادامه خواهد داشت.
    فعالیت‌باجگیران همچنان متوقف است
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر بازارچه های مرزی خراسان رضوی گفت: فعالیت بازارچه باجگیران در مرز بین این استان و ترکمنستان همچنان متوقف است و تا زمان بهتر شدن وضعیت شیوع کرونا رفت و آمد در آن انجام نمی‌شود.

    فعالیت‌باجگیران همچنان متوقف است

    به گزارش بازار کسب و کار آنلاین به نقل از ایرنا هادی حقیقی روز پنجشنبه افزود: از زمان شیوع کرونا به دلیل سختگیریهای کشور ترکمنستان فعالیت بازارچه باجگیران در استان خراسان رضوی به حالت تعلیق درآمده و این وضعیت تا زمانی که کشور ترکمنستان در حوزه کرونا به شرایط مطلوب برسد، ادامه خواهد داشت.

    وی ادامه داد: دلیل ترکمنستان در این زمینه این است که بازارچه محل رفت و آمد افراد نیز هست و فقط کالا تبادل نمی‌شود، از سوی دیگر روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ تبعه ترکمنستان وارد بازارچه می‌شوند و کالا خریداری می‌کنند.

    مدیر بازارچه های مرزی خراسان رضوی گفت: ترکمنستان تلاش می‌کند ارتباطات مردم کشورش با سایر نقاط به دلیل شرایط ویژه شیوع کرونا، تحت کنترل باشد و تا زمانی که شرایط در ترکمنستان از این نظر به درجه اطمینان بخش نرسد، امکان فعالیت بازارچه باجگیران میسر نیست.

    باجگیران شهری در بخش باجگیران شهرستان قوچان استان خراسان رضوی و نقطهٔ صفر مرزی بین ایران و ترکمنستان است.

    بازارچه باجگیران ایران با بازارچه گودان در ترکمنستان به صورت مشترک و قرینه دارای غرفه ها و سطح دسترسی یکسان هستند و امکانات به نسبت مطلوبی در این بازارچه وجود دارد که آن را در زمره بازارچه های فعال کشور قرار داده است.

    ماهیت بازارچه باجگیران به صورت صادراتی و وارداتی می باشد. روزانه گردشگران ترکمن وارد این بازارچه می ‌شوند و به خرید کالاهای صادراتی از قبیل فرش، موکت، پلاستیک، کفش، پارچه و مصنوعات فلزی می پردازند.

    حجم صادرات کالا ار بازارچه مرزی باجگیران چند برابر واردات آن است. عمده کالاهای صادراتی بازارچه باجگیران را ۱۲ قلم جنس از جمله کفش، منسوجات، فرش و موکت و عمده کالاهای وارداتی آن را مواد اولیه مانند پارچه تشکیل می دهد.

    در بازارچه باجگیران ترکمنها مجاز هستند ۶ قلم کالای خاص همراه با معافیت گمرکی در طول سال وارد ایران کنند که میزان آن ناچیز است. کالاهای ترکمنی شامل پارچه جین، پارچه نخی، پارچه متقال، روفرشی، روتختی و پتوی مسافرتی است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *