×
×

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی
شرکت حفاظتی ایمیدرو درآلبلاغ مستقرمی شود

  • کد نوشته: 24566
  • ۱۳۹۹-۱۱-۳۰
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین علی اصغر رضازاده روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: کار پاکسازی کامل منطقه آلبلاغ از حضور برداشت کنندگان غیر مجاز با حضور نیروی های یگان ویژه استان و ۷۰ نفر از نیروهای شرکت حفاظتی ایمیدرو امروز در این منطقه انجام شد.
    شرکت حفاظتی ایمیدرو درآلبلاغ مستقرمی شود
  • تبلیغ هدفمند

    سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: شرکت حفاظتی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در پی پاکسازی کامل منطقه آلبلاغ اسفراین از حضور برداشت کنندگان غیرمجاز، فردا در این منطقه معدنی مستقر می‌شود و کار حفاظت را آغاز می‌کند.

    شرکت حفاظتی ایمیدرو درآلبلاغ مستقرمی شود

    شرکت حفاظتی ایمیدرو درآلبلاغ مستقرمی شود
    شرکت حفاظتی ایمیدرو درآلبلاغ مستقرمی شود

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین علی اصغر رضازاده روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: کار پاکسازی کامل منطقه آلبلاغ از حضور برداشت کنندگان غیر مجاز با حضور نیروی های یگان ویژه  استان و ۷۰ نفر از نیروهای شرکت حفاظتی ایمیدرو امروز در این منطقه انجام شد.


    وی افزود: شرکت حفاظتی که برای حفاظت از معدن آلبلاغ با سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران قرارداد بسته است از فردا  جمعه در این منطقه مستقر می شود.

    انعقاد قرارداد میان سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) با یک شرکت حفاظتی برای حفاظت از معدن سرب و روی آلبلاغ ۲۳دی ماه گذشته در شهرستان اسفراین انجام و قرار شد  شرکت منتخب یک هفته پس از انعقاد قرارداد با به کارگیری نیرو های مورد نیاز کار حفاظت از معدن  آلبلاغ را آغاز کند.

    سرپرست سازمان صنعت معدن و تجارت افزود: مقاومت برداشت کنندگان غیرمجاز برای ترک محل و برخی مسائل اجتماعی در این حوزه، استقرار شرکت حفاظتی ایمیدرو را که قرار بود که یک هفته بعد از انعقاد قرارداد انجام شود به تعویق انداخت.

    رضازاده پاکسازی این دوره در منطقه آلبلاغ را متفاوت از قبل ذکر کرد و گفت: در دوره های گذشته پاکسازی منطقه با حضور نیرو های انتظامی و دستگاه مرتبط انجام می شد اما چون حفاظتی در پس این پاکسازی نبود دوباره این‌منطقه شاهد حضور برداشت کنندگان غیر مجاز می شد اما این بار پس از پاکسازی منطقه آلبلاغ شرکت حفاظتی مستقر می شود و کار حفاظت از منطقه را آغاز می کند.

    وی گفت:  اکتشاف مقدماتی در معدن آلبلاغ انجام شده است و بعد از استقرار شرکت حفاظتی ایمیدرو، کار اکتشاف نیمه تفصیلی و تفصیلی برای تشخیص میزان ذخایر این معدن نیز انجام می شود.

    برداشت غیرمجاز از معدن سرب و روی آلبلاغ اسفراین که در منطقه ای کوهستانی و سخت گذر با همین نام واقع است، از اواخر سال ۹۷ آغاز شد که از بهار ۹۸ با هجوم سودجویان به این منطقه شدت بیشتری گرفت.

    واقع شدن این معدن در منطقه حفاظت شده زیست محیطی ساریگل، موجب شد سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی مدتها در ثبت آن ناکام بماند ولی سال قبل وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز مطالعات و اکتشافات اولیه بر روی این منطقه معدنی را برای ایمیدرو صادر کرد.  

    حوادث ریزش سنگ و آوار در معدن آلبلاغ تاکنون جان هفت نفر از برداشت کنندگان غیرمجاز را، که بعضا از دیگر مناطق کشور راهی این منطقه شده می شوند، گرفته است.  

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *