×
×

مدیر جهاد کشاورزی شیروان
حبوبات مقرون به صرفه ترین کشت است

  • کد نوشته: 24637
  • ۱۳۹۹-۱۲-۰۱
  • ۰
  • به گزارش باز را کسب کار آنلاین مهران حیاتی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: محصول پیاز به علت قیمت پایین آن و همچنین بالا بودن هزینه های کاشت، داشت و برداشت و همچنین مصرف آب زیاد مقرون به صرفه نیست.
    حبوبات مقرون به صرفه ترین کشت است
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: توصیه می‌شود که کشاورزان این شهرستان خراسان شمالی کشت حبوبات را به دلیل مقرون به صرفه بودن جایگزین محصول پیاز کنند.

    حبوبات مقرون به صرفه ترین کشت است

    به گزارش باز را کسب کار آنلاین مهران حیاتی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: محصول پیاز به علت قیمت پایین آن و همچنین بالا بودن هزینه های کاشت، داشت و برداشت و همچنین مصرف آب زیاد مقرون به صرفه نیست.

    وی گفت: سطح زیر کشت پیاز در این شهرستان سال گذشته، ۱۱۵ هکتار بود که از این میزان چهار هزار و ۷۲۰ تن محصول برداشت شد و امسال پیش بینی می شود ۲۰۰ هکتار اراضی این شهرستان به کشت آن اختصاص یابد، اما کارشناسان کشاورزی به هیچ عنوان افزایش سطح کشت این محصول را توصیه نمی کنند.

    هم اکنون هر کیلوگرم محصول پیاز در استان خراسان شمالی ۲۰ هزار تا ۲۵ هزار ریال است که کمتر از هزینه های کاشت، داشت و برداشت است.

    مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: هر سال بیش از هزار و ۴۲۵ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت حبوبات شامل نخود، لوبیا و عدس  اختصاص می یابد که میزان تولید آن حدود ۷۴۵ تن است.

    کارشناسان کشاورزی خراسان شمالی معتقدند: کشت انتظاری حبوبات موجب افزایش ۴۰ درصدی راندمان تولید محصولات نخود، عدس و لوبیا می شود که بیشتر اراضی زیر کشت این گروه از محصولات به صورت دیم بوده و با کمترین هزینه انجام می شود.

    شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد واقع است که افزون بر ۱۰۵ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *