×
×

تانیمه فروردین سال آتی طرح نظارت بربازارادامه دارد

  • کد نوشته: 24808
  • ۱۳۹۹-۱۲-۰۳
  • ۰
  • نکته قابل تامل خبر در این است که آیا این نظارت بر کسبه خواهد بود یا عوامل گرانی، عواملی که قطعا تاثیر بسیاری بر افزایش قیمت ها و ذکر گرانفروشی توسط مسئولین و تخته کردن کسب عده ای بی گناه که خواسته اند با درآمدی آبرومندانه شکم زن بچه خود و عده ای دیگر را سیر کنند.
    تانیمه فروردین سال آتی طرح نظارت بربازارادامه دارد
  • تبلیغ هدفمند

    معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در باره طرح ویژه نوروز ۱۴۰۰ گفت: طرح نظارت بر بازار که از نیمه بهمن ماه امسال آغاز شده است تا نیمه فروردین ماه سال آتی ادامه دارد.

    تانیمه فروردین سال آتی طرح نظارت بربازارادامه دارد

    به گزارش بازار کسیب کار آنلاین سیدجواد احمدی خضربیگی روز شنبه به ایرنا در بجنورد اظهار داشت: در این بازه زمانی بازرسی ها افزایش یافته است تا مردم با مشکل زیادی مواجه نشوند.

    معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: هم اکنون در کشور ۲ هزار و ۴۰۰ نفر بازرس بازار را رصد می کنند.

    وی در ادامه اظهار داشت:  سخنان اخیر در باره حذف ارز ۴۲ هزار ریالی و ترس از گرانی کالاها سبب شده تا شاهد احتکار خانگی برخی از اجناس باشیم این نوع احتکار مسئله جدی در جامعه است.  

    وی گفت: طبیعی است با اینگونه سخنان آنهم در این شرایط، مردم بیش از نیاز خود خریداری کنند تا در آینده دچار مشکل افزایش قیمت ها نشوند. 

    وی گفت: انگیزه برای احتکار زمانی ایجاد می شود که مردم احساس کنند قرار است یک جنس گران شود، البته در رسیدگی به تخلف احتکار، ظرافت هایی وجود دارد، کالایی احتکار تلقی می شود که پیش تر، نگهداری آن اعلام شده بود.

    معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزود: در ماه های پیش احتکار در برخی کالاها مثل روغن و یا شکر بیشتر بوده است. 

    احمدی خضربیگی در بخش دیگر سخنان خود درباره گلایه اصناف خراسان شمالی از اینکه نظارت بر اصناف و واحدهای کوچک بیش از شرکت های بزرگ در تهران است گفت: ما تلاش دارم در هر جا نیاز است حضور داشته باشیم.

    وی تصریح کرد: تهران بارانداز است و کالا از این مکان به نقاط دیگر توزیع می شود، ما نظارت ها و بازرسی را در تهران متمرکز داریم اما به یقین برای این شهر با این حجم معاملات کافی نیست. 

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین نکته قابل تامل خبر در این است که آیا این نظارت بر کسبه خواهد بود یا عوامل گرانی، عواملی که قطعا تاثیر بسیاری بر افزایش قیمت ها و ذکر گرانفروشی توسط مسئولین و تخته کردن کسب عده ای بی گناه که خواسته اند با درآمدی آبرومندانه شکم زن بچه خود و عده ای دیگر را سیر کنند.

    اگر منظور از این خبر نظارت بر عوامل گرانی باشد تا گرانفروشی قطعا مورد حمایت و استقبال شهروندان و کسبه زحمت کش قرار خواهد گرفت و اما اگر این نظارت صرفاً فشار بر گرده صنوفی ضعیف باشد که ناتوان از هر جای قطعا چهره اش در بین افکار عمومی طوی دیگر است.

    لذا می طلبد که مسئولین در طی این مدت تمام تلاش و همت خود را در جهت ممانعت و از هر گونه افزایش قیمت را توسط دلالانی که بارها از تریبونهای مختلف عامل تورم بوده اند بکار گیرند تا در ایام نه باعث افزایش قیمت برای جبران هزینه ها توسط صنوف کوچک شود و نه باعث نارضایتی شهروندان مخصوصا قشر ضعیف جامعه شوند.

    اینکه مسئولین طی چندین سال اخیر بارها گناه عدم قبول مسئولیت خود را به گردن دیگران انداخته اند پوشیده از نگاه کسی نبوده و مردم قطعاً به این موضوع واقف و هوشیارند و انتظار می رود قبل از تحویل سال ۱۴۰۰ مسئولین نیز در کنار کسبه پرتلاش و زحمت کش همیار مردمی باشند که در تمام صحنه ها پای میدان و در کنار شان بوده اند.

    بنابراین اقتضا می کند که مسئولین برای جلب رضایت تولید کننده و مصرف کننده تمام تلاش و همت خود را در جهت کنترل و مدیریت بازار و بستن دست به ظاهر دلالان را انجام دهد شاید اینگونه بشود تعادل و ثبات قیمت ها را در بازار شاهد بود.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *