×
×

مدیر تعاون روستایی خراسان شمالی
پرداخت کلیه مطالبات زعفران کاران خراسان شمالی

  • کد نوشته: 24811
  • ۱۳۹۹-۱۲-۰۳
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین جلیل رمضانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در دیماه مبلغ ۸۰ میلیارد ریال و در مرحله دوم که بهمن‌ماه بود ۱۹۰ میلیارد ریال پرداخت شد.
    پرداخت کلیه مطالبات زعفران کاران خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر تعاون روستایی خراسان شمالی گفت: تمامی مطالبات زعفران کاران استان به میزان ۲۷۰ میلیارد ریال امسال در ۲ مرحله پرداخت شد.

    پرداخت کلیه مطالبات زعفران کاران خراسان شمالی

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین جلیل رمضانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در دیماه مبلغ ۸۰ میلیارد ریال و در مرحله دوم که بهمن‌ماه بود ۱۹۰ میلیارد ریال پرداخت شد.

    وی مجموع زعفران خریداری شده را ۲ تن و ۱۰۰ کیلوگرم عنوان کرد که به ازای هر کیلوگرم زعفران ممتاز(نگین) ۱۳۰ میلیون ریال و زعفران رشته‌ای (پوشال) ۱۱۰ میلیون ریال به زعفران کاران پرداخت شده است.

    وی گفت: ۹۰ درصد زعفران خریداری شده از شهرستان‌های فاروج و شیروان بوده و مابقی از دیگر شهرستان‌های این استان است.

    وی افزود: در سال زراعی گذشته نیز ۷۶۱ کیلوگرم زعفران به ارزش ۷۴ میلیارد ریال از ۱۵۸ زعفران کار استان به صورت حمایتی توسط سازمان تعاون روستایی استان خریداری شده بود.

    امسال ۲۰ تن زعفران به ارزش ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از سطح چهار هزار و ۲۰۰ هکتار کشتزار استان برداشت شد.

    تولید زعفران در استان نسبت به مدت پارسال ۱۰ درصد افزایش یافته است، خراسان شمالی از سطح زیر کشت و تولید زعفران رتبه سوم را در بین استان های کشور دارد اما در بهره وری رتبه اول را دارد.

    شهرستان فاروج به عنوان قطب تولید زعفران در استان است، خراسان رضوی و خراسان جنوبی به ترتیب رتبه اول و دوم را در سطح کشور دارند که خراسان شمالی در رده سوم کشور قرار دارد.

    سطح زیر کشت گیاهان دارویی در این استان که شامل کشت زعفران، گل محمدی، زیره سبز، نعناع فلفلی، آلوورا، گل گاوزبان، موسیر، آویشن، سیاه دانه، بادرنجبویه و به‌لیمو است به هفت هزار هکتار رسیده است که در مقایسه با قبل از آغاز به کار دولت تدبیر و امید حدود ۳ برابر رشد یافته است.

    خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح حدود ۴۷ هزار هکتار باغ و مابقی زراعت است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *