×
×

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
پایان جشنواره شعر فجر در گلستان

  • کد نوشته: 2484
  • ۱۳۹۸-۱۱-۱۷
  • ۰
  • جشنواره شعر فجر گلستان با عنوان گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی، شامگاه چهارشنبه با تجلیل از برترین‌ها در تالار فخرالدین اسعد گرگان به کار خود پایان داد.
    پایان جشنواره شعر فجر در گلستان
  • تبلیغ هدفمند
    جشنواره شعر فجر در گلستان به کار خود پایان داد
    پایان جشنواره شعر فجر در گلستان

    جشنواره شعر فجر گلستان با عنوان گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی، شامگاه چهارشنبه با تجلیل از برترین‌ها در تالار فخرالدین اسعد گرگان به کار خود پایان داد.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در این مراسم گفت: شعر شناسنامه ملی و جهانی ما است و باید با معنا و مفهوم و ارزش همراه باشد تا بتواند به جایگاه واقعی خود برسد.

    عادله کشمیری با اشاره به محوریت جشنواره امسال شعر فجر، گفت: موضوع شهید سلیمانی، مساله نو و تازه‌ای در ابعاد مختلف هنری برای هنرمندان است

    که اگر در ابعاد مختلف به آن نگریسته شود، پنجره‌ای نو و شکوه‌ای خاص برای هنرمند به همراه خواهد داشت.

    فرمانده سپاه نینوا گلستان هم در این مراسم دلیل ماندگاری و جاویدان بودن انقلاب اسلامی را تاثیر گرفتن آن از اسلام ناب محمدی (ص) دانست.

    سردار حسین معروفی اظهار داشت: دلگرمی مردم به این انقلاب باعث تحول عظیم در همه بخش ها از جمله فرهنگ شده که برگزاری جشنواره شعر فجر از نشانه های این تحول است.

    وی ادامه داد: هنر در همه جا کارآیی و اثرگذاری دارد و زیبایی دین ما در هنر گرایش و تحولات فرهنگی است

    که باعث شده تا دشمنان نتوانند دل جوانان را از این نظام و انقلاب خالی و نقشه‌های خود را اجرایی کنند.

    فرمانده سپاه نینوا گلستان با تاکید بر این که هنر امام (ره) و انقلاب اسلامی تربیت و پرورش شهید سلیمانی بود. گفت: حاج‌قاسم محصول دفاع مقدس، ثمره انقلاب و شهیدان بود و خود را وقف دین و اسلام کرد.

    حدود ۴۰۰ اثر در بخش بزرگسالان از ۷۰ شاعر و ۱۰۰ اثر از ۵۰ شاعر در بخش کودک و نوجوان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود.

    جریان سازی ادبی و بالندگی گونه های شعر امروز و ایجاد انگیزه و رقابت بین شاعران، تقویت و حفظ و استمرار بنیان های انقلاب از حوزه ادبیات، ارج نهادن به تلاش شاعران و توجه و تقویت شعر آنان و شناسایی افراد نوآور و نخبه شعری استان و معرفی شاخص ها و الگوهای شعر به جوانان و نوقلمان از اهداف برپایی این جشنواره بود.

    در بخش آزاد بزرگسالان این جشنواره سارا بازوی، طاها ارجونی، حسین حاجی‌کلاته، سمیرا مرادپور و مجتبی طالبی و علی‌اکبر آغاسیان در بخش ویژه سردار سلیمانی در این رده سنی منتخب و لوح و هدایایی خود را دریافت کردند.

    در بخش کودکان و نوجوانان با موضوع آزاد بارانه نشاطی، مهدیه بیات و علی ارجونی رتبه اول تا سوم شدند و در بخش ویژه سردار سلیمانی همین گروه سنی فاطمه آبام و فرشاد خدنگ منتخب شناخته شدند و لوح تقدیر و هدایای خود را دریافت کردند.

    جعفر رودسرابی، مریم محمدیان و فرزاد خدنگ داوران بخش بزرگسال و سیده محدثه حسینی و شهروز بایی داوران بخش کودکان و نوجوانان بودند و مسلم فدایی دبیر علمی آن بود.

    اجرایی موسیقی موضوعی و نمایش میدانی هدف‌های روشن اثری به قلم صمد رحیمی و کارگردانی و بازیگری فاطمه احمدی با مضمون شهدای مدافع حرم، نمایشگاه عکس و پوستر مقاومت، خوشنویسی و اجرای نقاشی خط زنده توسط علی زورستان با مضمون انقلاب اسلامی، ایثار و مقاومت و سردار سلیمانی و شعرخوانی برگزیدگان از جمله برنامه های آیین اختتامیه شعر فجر گلستان بود.

    این آیین با همت و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، سازمان بسیج هنرمندان، سازمان بسیج مداحان و مجمع انجمن های ادبی گلستان برپا شد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *