×
×

آریوبرزن صالحی، راهنمای گردشگری
طبیعت‌گردی را فراموش نکنیم

  • کد نوشته: 24883
  • ۱۳۹۹-۱۲-۰۳
  • ۰
  • استان گلستان نیز با توجه به ظرفیت فراوانی که در حوزه گردشگری دارد، بستر مناسبی برای حضور راهنمایان گردشگری متخصص و حرفه ای است.
    طبیعت‌گردی را فراموش نکنیم
  • تبلیغ هدفمند

    ۲۱ فوریه مصادف با دوم اسفند (به جز سال‌های کبیسه که این روز با سوم اسفند مصادف می‌شود) روز جهانی “راهنمایان گردشگری” است. راهنمایان گردشگری به عنوان بخش مهم و فعال این صنعت نقشی راهبردی در کیفیت برگزاری تورهای توریستی و رضایت گردشگران برعهده دارند.

    طبیعت‌گردی را فراموش نکنیم

    استان گلستان نیز با توجه به ظرفیت فراوانی که در حوزه گردشگری دارد، بستر مناسبی برای حضور راهنمایان گردشگری متخصص و حرفه ای است.

    اما در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا این حرفه نیز همانند سایر مشاغل دچار رکود شده و این قشر در شرایط سخت اقتصادی قرار گرفته اند.

    به همین بهانه گفتگوی کوتاهی با یکی از راهنمایان گردشگری استان گلستان انجام دادیم.

    آریوبرزن صالحی که از سال ۹۷ مشغول این حرفه است،ضمن ابراز نارضایتی از شرایط موجود که گردشگری را تحت الشعاع قرار داده گفت: در دوران کرونا صنعت گردشگری آسیب های فراوانی دید. اما همچنان هتل داران، صاحبان اقامت گاه ها، آژانس های مسافرتی و راهنمایان گردشگری در این وضعیت آسیب پذیر مشغول فعالیت هستند.

    وی ضمن تاثیرگذاری منفی ویروس کرونا بر روی روند این شغل، افزود: عده زیادی از مردم بخاطر ترس از کرونا دیگه مایل به شرکت در تورهای گردشگری نیستند.

    صالحی از تاثیر مثبت  طبیعت گردی برای روحیه مردم در این روزها سخن گفت  و اظهار کرد: در روزهایی که  افسردگی در جامعه زیاد شده من به شدت بر این معتقدم که طبیعت گردی می تواند برای روحیه مردم مناسب باشد؛ و پیشنهاد می کنم مردم چه همراه تور و چه به صورت شخصی حتماً از طبیعت زیبای استان گلستان استفاده کنند.

    وی در انتها ضمن بیان فرصت های زیاد گردشگری در استان گلستان، ادامه داد: امیدواریم صنعت گردشگری در استان گلستان رونق یابد.چرا که این استان ظرفیت زیادی در این حوزه دارد، و رونق گردشگری به معنی رونق اقتصادی است.

    پایگاه خبری بازار کسب و کار آنلاین به نوبه خود، روز جهانی راهنمایان گردشگری را به تمامی سفیران صلح ایران‌زمین تبریک گفته و سربلندی و بهروزی را برای این عزیزان از خداوند منان خواستار است.

    نویسنده: مریم جعفری
    منبع: بازار کسب و کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *