×
×

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ( ره) در استان گلستان
اشتغال‌ومعیشت مردم دغدغه‌اصلی‌ستاد است

  • کد نوشته: 25089
  • ۱۳۹۹-۱۲-۰۶
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار محمد مهدی سلمان زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه وظیفه اصلی این سازمان را مدیریت اموالی که طبق قانون اساسی ۴۹ در اختیار ولی فقیه است دانست و اظهار کرد: دو سازمان شبه دولتی بنیاد برکت و بنیاد احسان که محوریت خیرانه و اقتصادی دارند زیرمجموعه ستاد هستند.
    اشتغال‌ومعیشت مردم دغدغه‌اصلی‌ستاد است
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ( ره) در استان گلستان گفت: یکی از اهداف اصلی این ستاد حمایت از محرومین و ایجاد اشتغال است.

    اشتغال‌ومعیشت مردم دغدغه‌اصلی‌ستاد است

    به گزارش بازار کسب و کار محمد مهدی سلمان زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه وظیفه اصلی این سازمان را مدیریت اموالی که طبق قانون اساسی ۴۹ در اختیار ولی فقیه است دانست و اظهار کرد: دو سازمان شبه دولتی بنیاد برکت و بنیاد احسان که محوریت خیرانه و اقتصادی دارند زیرمجموعه ستاد هستند.

    وی افزود:  یارانه حمایتی بنیاد برکت از متقاضان در همه مناطق بین هشت تا ۱۲ درصد و در شهرستان‌های محروم و مرزی مراوه تپه و گمیشان بین هشت تا ۹ درصد است.

    وی در ادامه اظهار داشت: این نهاد در سه سال اخیر نیز۱۰۰ میلیارد ریال وام برای اجرای ۱۱ طرح با بهره چهار درصدی و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات با بهره هشت درصدی برای ۱۸ طرح اشتغال‌زا در این استان پرداخت کرد.

    این مقام مسئول بیان کرد: استان گلستان یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب گوناگون دارد و اقتصاد ساکنان آن بر پایه کشاورزی استوار است.

    سلمان زاده با اشاره به تفاهم نامه ستاد اجرایی فرمان امام استان با وزارت کشاورزی گفت: برای کمک به کشت محصولات با کیفیت و بازدهی بالاتر تسهیلاتی را برای کشاورزان در نظر گرفته شده است که ۷.۵ میلیارد تومان با همکاری آموزش و ترویج جهاد کشاورزی با کمک سه کارشناس در حال اجرا است.

    وی افزود: این سازمان در طی ۱۳ سال خدمت خود تا کنون ۲۴۶ هزار شغل ایجاد کرده است و همچنین در استان گلستان تا کنون ۵۶ مدرسه، ۴۳ مسجد، ۴ مرکز بهداشت در مناطق محروم استان احداث کرده است.

    وی در ادامه گفت: ستاد فرمان اجرایی امام در سال جاری با هزینه ای بالغ بر ۶۴ میلیارد تومان، تا کنون ۲۲۰۰ طرح اشتغال تعریف کرده که بستر اشتغال ۳۵۰۰ نفر مهیا شده است.

    سلمان زاده افزود: گفتنی است امسال از محل اعتبارات این بنیاد هشت هزار بسته نوشت افزار، ۵۰ عدد ویلچر و ۱۳۵ هزار بسته معیشتی میان خانواده های نیازمند توزیع، ۳۵ خانه برای محرومان احداث و ۸۰ زندانی جرایم غیرعمد آزاد شدند.

    مدیر کل ستاد فرماندهی بنیاد امام همچنین رویکرد موسسه حمایتی دانش بنیان برکت را که یکی از ۵ بازوی اجرایی بنیاد برکت است، اشتغال زایی میان جوانان دانست و گفت: رسالت این بنیاد ایجاد و گسترش زیست بوم و زیرساخت های توسعه دانش و فعالیت های دانش بنیان در کشور بر اساس الگو های اسلامی ایرانی است.

    لازم به ذکر است این سازمان شبه دولتی و خیریه در سال ۱۳۶۸ به فرمان امام خمینی (ره) تاسیس شد و اکنون زیر نظر رهبر معظم انقلاب فعالیت می کند.

    نویسنده: مریم جعفری
    منبع: بازار کسب و کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *