×
×

قطع۲۲۷درخت حادثه ساز درپارک‌های جنگلی گلستان

  • کد نوشته: 25122
  • ۱۳۹۹-۱۲-۰۶
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین داود مقدسی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: ۲۳۱ درخت خشک خطرساز دیگر در پارک قرق و النگدره گرگان و پارک امام رضا(ع) کردکوی نیز شناسایی شد که درخواست مجوز برای قطع آنها از سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری درحال انجام است.
    قطع۲۲۷درخت حادثه ساز درپارک‌های جنگلی گلستان
  • تبلیغ هدفمند

     معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت که از ابتدای امسال تاکنون ۲۲۷ اصله درخت خشک و خطرساز در بخش‌های تفرجی پارک‌های جنگلی استان با حجم ۴۷۲ متر مکعب با هدف حفاظت از سلامت مردم در زمان حضور در طبیعت قطع شد.

    قطع۲۲۷درخت حادثه ساز درپارک‌های جنگلی گلستان

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین داود مقدسی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: ۲۳۱ درخت خشک خطرساز دیگر در پارک قرق و النگدره گرگان و پارک امام رضا(ع) کردکوی نیز شناسایی شد که درخواست مجوز برای قطع آنها از سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری درحال انجام است.

    وی افزود: با تعطیلی طرح‌های جنگلداری و اجرای طرح تنفس جنگل، قطع درخت در عرصه جنگل‌های هیرکانی ممنوع است اما در صورت خطرساز شدن درختان خشک در محدوده‌های زون‌های تفرجی متمرکز پارک‌های جنگلی می‌توان به صورت موردی آنها را با مجوز سازمان جنگل‌ها قطع کرد.

    معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی گلستان اضافه کرد: علاوه بر قطع درختان خشک خطرساز پارک‌های جنگلی، از ابتدای امسال تاکنون ۱۵۵ اصله درخت خشک سیل‌آورده در مسیر رودخانه‌ها با حجم ۳۰۳ متر مکعب و ۸۸۰ اصله درختان خشک مزاحم یا افتاده در جاده‌های ارتباطی با حجم ۶۸۲ متر مکعب با تایید ستاد مدیریت بحران استان جمع‌آوری شد.

    مقدسی افزود: با توجه به توقف طرح بهره برداری از جنگل‌های شمال، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در حال مطالعه طرح‌های مدیریت پایدار جنگل‌های هیرکانی است که مطالعات نیمه تفصیلی آن تمام شده و مرحله نخست مدیریت فنی و حفاظتی مطالعات تفصیلی آن نیز درحال انجام است.

    به گزارش ایرنا، جنگل‌های هیرکانی زیست بوم ۲۹۶ گونه پرنده، ۹۸ گونه پستاندار و ۱۵۰ گیاه بومی درختی و بوته ای به شمار می رود که وجود توده درختان پهن برگ خزان‌کننده باستانی در استان گلستان با وجود از بین رفتن این جنگل ها در دنیا، گونه های بومی سوزنی برگ، درختان سرخدار، زربین و سرونوش، موجب آمیختگی تنوع گونه ها در محدوده جنگل هیرکانی این خطه شمالی و افزایش ارزش و اعتبار آن شده است.

    گلستان با افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت، عرصه جنگلی بالغ بر ۴۵۲ هزار و ۱۸۵ هکتار داشته که از نوکنده در غرب استان شروع و تا گلیداغ در شرق استان ادامه دارد.

    مطابق گزارش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از مجموع جنگل‌های این استان ۲۴۹ هزار و ۳۷۲ هکتار جنگل تجارتی، ۷۵ هزار و ۵۲۷ هکتار دست کاشت، ۷۰ هزار هکتار حفاظتی و حمایتی، ۵۱ هزار و ۲۹۵ هکتار مخروبه و پنج هزار و ۹۹۱ هکتار بیشه زار است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *