معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: هشت هزار و ۳۰۹ نفر از مردم سیستان و بلوچستان توسط کارشناسان این دانشگاه از مهر تاکنون از نظر بیماری‌های غیرواگیر غربالگری شدند.
×
×

غربالگری هشت هزار نفر در سیستان و بلوچستان بیماری‌های غیرواگیر

  • کد نوشته: 25188
  • ۱۳۹۹-۱۲-۰۷
  • ۰
  • معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: هشت هزار و ۳۰۹ نفر از مردم سیستان و بلوچستان توسط کارشناسان این دانشگاه از مهر تاکنون از نظر بیماری‌های غیرواگیر غربالگری شدند.
  • تبلیغ هدفمند
    هشت هزار نفر در سیستان و بلوچستان غربالگری بیماری‌های غیرواگیر شدند
    غربالگری هشت هزار نفر در سیستان و بلوچستان بیماری‌های غیرواگیر

    معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: هشت هزار و ۳۰۹ نفر از مردم سیستان و بلوچستان توسط کارشناسان این دانشگاه از مهر تاکنون از نظر بیماری‌های غیرواگیر غربالگری شدند.

    دکتر سید مهدی طباطبایی اظهارداشت: بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان‌ها، دیابت و بیماری‌های مزمن تنفسی و برخی دیگر از بیماری‌ها که عمدتا به نوع و سبک زندگی افراد بستگی دارد مهمترین بیماری‌های غیرواگیر به شمار می‌روند.

    وی ادامه داد: در این پیمایش تعیین شیوع عوامل خطر اصلی قابل مداخله بیماری‌های غیرواگیر شامل استعمال دخانیات، تغذیه ناسالم، کم تحرکی بدنی، سابقه فشارخون بالا، اضافه وزن و چاقی، دیابت، کلسترول، بیماری‌های قلبی و عروقی، مصرف الکل و حوادث به تفکیک گروه‌های سنی و جنسی و تعیین روند عوامل خطر بررسی می‌شود.

    معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در برنامه غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان‌ها تاکنون ۲ هزار و ۵۶۵ نفر در زمینه سرطان پستان، یکهزار و ۸۱۵ در زمینه سرطان سرویکس و یکهزار و ۴۰۰ نفر در زمینه سرطان روده بزرگ مورد غربال قرارگرفته‌اند.

    وی ادامه داد: بیماری‌های غیرواگیر بیش‌از ۵۰ درصد مرگ‌های جهان را شامل می‌شود و یکی از موانع توسعه و رشد کشورهاست که خسارات و هزینه‌های سرسام آوری را به شبکه بهداشت و درمان وارد می‌کند.

    نویسنده: نرگس حسین زاده
    منبع: بازار کسب کارآنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *