رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: یکهزار و ۲۰۰ تن جو برای تغذیه دام عشایر منطقه "درک کو" پشتکوه واقع در مرز بین ۲ استان ایلام و لرستان توزیع شد.
×
×

توزیع یکهزار و ۲۰۰ تن جو برای دام عشایر مرز بین ایلام و لرستان

  • کد نوشته: 25221
  • ۱۳۹۹-۱۲-۰۷
  • ۰
  • رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: یکهزار و ۲۰۰ تن جو برای تغذیه دام عشایر منطقه "درک کو" پشتکوه واقع در مرز بین ۲ استان ایلام و لرستان توزیع شد.
    توزیع یکهزار و ۲۰۰ تن جو برای دام عشایر مرز بین ایلام و لرستان
  • تبلیغ هدفمند
    یکهزار و ۲۰۰ تن جو برای دام عشایر مرز بین ایلام و لرستان توزیع شد
    توزیع یکهزار و ۲۰۰ تن جو برای دام عشایر مرز بین ایلام و لرستان

    رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: یکهزار و ۲۰۰ تن جو برای تغذیه دام عشایر منطقه “درک کو” پشتکوه واقع در مرز بین ۲ استان ایلام و لرستان توزیع شد.

    “اسفندیار حسنی مقدم” در دیدار با عشایر  پشتکوه منطقه “درک کو” افزود: روند توزیع جو برای دام این عشایر همچنان ادامه دارد و مشکلی در این خصوص نیست.

    وی تصریح کرد: برای حدود یکهزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه طی سال های گذشته ضمن انجام مطالعات، مجوز برداشت یک مترمکعب آب در ثانیه نیز گرفته شده و با وجود خریداری لوله و موتورها اما کار آبیاری عملی نشده است که در دستور کار قرار دارد.

    وی گفت: در این دیدار با کارشناسی و بررسی میدانی نسبت به رفع این مشکلات اساسی اقدامات لازم در تعامل با سایر دستگاه های استان و پیگیری برای جذب اعتبار ملی به منظور ترمیم و نگهداری جاده و پل های این منطقه انجام می شود.

    در این دیدار دامداران منطقه از نحوه پوشش واکسیناسیون دامهای عشایری علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک ،آبله وتب مالت ابراز رضایت کردند.

    همچنین در جریان این دیدار عشایر منطقه مشکلات خود نظیر تامین نهاده های دامی، احداث و یا مرمت جاده های دسترسی زمین های کشاورزی را مطرح و خواستار رسیدگی به این مسایل شدند.

    عشایر لرستان با جمعیت ۱۴ هزار و ۶۳۸ خانوار و بیش از ۸۳ و ۶۹۰ نفر، ۴.۸ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند.

    هم اکنون جامعه عشایری استان در ۱۴ ایل و ۱۵ طایفه مستقل سازمان یافته هستند این جامعه با داشتن یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس واحد دامی سالانه ۲۵ درصد از پروتئین مورد نیاز استان را تامین می کنند.

    تولیدات سالانه عشایر استان شامل ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۲۹ هزارتن شیر، یک هزار و ۳۲ تن پشم، ۱۸ تن عسل، ۱۷ تن روغن حیوانی، ۶۳۰ تن پرورش ماهیان سردآبی، ۱۵ هزار و ۵۵۷ تن گندم، ۱۵ هزار و ۵۲۳ تن جو، پنج هزار و ۳۲ تن حبوبات، هفت هزار و ۴۶۰ تن صیفی جات و همچنین پنج درصد صنایع دستی استان است.

    این جامعه مالکیت ۸۵ هزار هکتار از اراضی استان و یک هزار و ۳۰۰ هکتار از باغات استان را دارند.

    استان لرستان از نظر جمعیت عشایری رتبه ۶ و از نظر خانوار حائز رتبه هفتم کشور را دارد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *