×
×

رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان
کم‌آبی مشکل جدی استان

  • کد نوشته: 25279
  • ۱۳۹۹-۱۲-۰۷
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، علی‌اصغر جمعه‌ای ابراز داشت: مهمترین اولویت برای راه اندازی نواحی صنعتی و بهبود کیفیت شهرک های صنعتی تامین زیرساخت هایی مانند آب ، برق و گاز است و استان سمنان در زمینه تامین آب با مشکل اساسی مواجه است.
    کم‌آبی مشکل جدی استان
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: اگر واحدهای صنعتی استان با ظرفیت اسمی و حداکثر توان فعالیت کنند، صنعت سمنان با مشکل جدی کم‌آبی مواجه است.

    کم‌آبی مشکل جدی استان

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، علی‌اصغر جمعه‌ای ابراز داشت: مهمترین اولویت برای راه اندازی نواحی صنعتی و بهبود کیفیت شهرک های صنعتی تامین زیرساخت هایی مانند آب ، برق و گاز است و استان سمنان در زمینه تامین آب با مشکل اساسی مواجه است.

    وی با اشاره به اینکه تامین آب برخی واحدهای صنعتی استان از طریق تانکر تامین می‌شود ادامه داد:  با توجه به کم آبی در استان سمنان اکنون اجازه فعالیت به صنایع‌ آب‌بر در استان داده نمی‌شود و از پذیرش چنین صنایعی ممانعت می‌شود.

    وی بیان کرد: توسعه صنایع در استان سمنان با صدور مجوز برای صنایع کم‌آب‌بر دنبال می‌شود،  اما  برای توسعه صنعت و توسعه استان در بخش‌های مختلف اقتصادی تامین آب یک ضرورت انکارناپذیر است.

    جمعه‌ای با بیان اینکه براساس آمار میانگین بارش در استان از ابتدای مهر تاکنون ۳۷.۵ میلیمتر و میانگین بارندگی در کشور در این مدت ۸۰.۹ میلیمتر است، تصریح کرد:  چالش کمبود آب در بخش صنعت و آشامیدنی در استان سمنان جدی است و باید چاره‌اندیشی برای تامین آب شود.

    رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان با اشاره به ضرورت انتقال آب خزر به استان، گفت: صنایع استان خرید آب حاصل از انتقال آب خزر را تضمین می‌کنند. 

    استان سمنان با داشتن حدود یکهزار و ۸۴۰ پروانه بهره‌برداری واحدهای صنعتی و معدنی با سرمایه‌گذاری حدود ۷۶ هزار میلیارد ریال و اشتغال برای بیش از ۶۸ هزار و ۸۰۰ نفر، یکی از قطب های صنعتی و معدنی شرق کشور محسوب می‌شود.

    کمبود مخزن آب سالانه در این استان حدود ۱۳۰ میلیون متر مکعب است.

    براساس گزارش‌ها میانگین بارش استان در سالجاری از ابتدای مهر تاکنون نسبت به بلند مدت ۴۰ درصد کاهش یافته است.

    از ابتدای مهر تاکنون میانگین بارش در استان سمنان  ۳۷.۵ میلیمتر و در مدت مشابه سال گذشته میانگین بارش استان  بین ۶۷ تا ۶۸ میلیمتر بود و میانگین بارش در سال زراعی امسال نسبت به میانگین بلند مدت (دوره ۳۰ ساله) نیز کاهش چشمگیر داشته و میانگین بارش در بلند مدت ۶۲.۳ میلیمتر است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *