×
×

با حضور دکترمونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران
وزیرگردشگری ونزوئلا در کرمان

  • کد نوشته: 25288
  • ۱۳۹۹-۱۲-۰۷
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب وکار به نقل از ایرنا، در اتفاقی مبارک و مثبت روز چهارشنبه ای که گذشته دیار کریمان میزبان وزیر گردشگری ونزوئلا و وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران و همراهان بود، که بیانگر اهمیت کرمان در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.
    وزیرگردشگری ونزوئلا در کرمان
  • تبلیغ هدفمند

    عزم مسئولان کشوری و استانی بیانگر آن است که استان پهناور و تاریخی کرمان با ظرفیت های کم نظیر خود، در دوران پساکرونا به شاهراه و مقصد گردشگری بین المللی تبدیل شود.

    وزیرگردشگری ونزوئلا در کرمان

    به گزارش بازار کسب وکار به نقل از ایرنا، در اتفاقی مبارک و مثبت روز چهارشنبه ای که گذشته دیار کریمان میزبان وزیر گردشگری ونزوئلا و وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران و همراهان بود، که بیانگر اهمیت کرمان در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

    یکسال گذشته، شیوع ویروس کرونا  چرخه گردشگری در دنیا، کشور و استان کرمان را مختل کرده است، بطوری که فعالان حوزه گردشگری متحمل ضررو زیان های فراوانی شده اند و بسیاری از کسب و کارهای مرتبط با این صنعت درآمدزا تعطیل یا با محدودیت مواجه شده و روزگار سختی را سپری ی کنند.

    در هنگامه غوغای کرونا، امیدهای فعالان در حوزه های گردشگری و صایع دستی به پایان این بلای منحوس و رونق مجدد در دوران پساکرونا دارند تا بار دیگر مسافران و گردشگران رفت و آمدها و بازدید های خود را از سر گیرند.

    سفر بالاترین مقام عالی رتبه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به همراه همتای ونزوئلایی خود به استان باستانی و پرجاذبه کرمان، نوید بخش پر فروغ تر شدن چراغ کم سوی گردشگری کرمان است.

    استان کرمان با هفت اثر جهانی، افزون بر ۷۰۰ اثر ملی ثبت شده و هزاران جاذبه تاریخی و طبیعی  از مهمترین مقاصد گردشگری کشور محسوب می شود، هر چند در حد و اندازه ظرفیت های خود در بخش های گردشگری و صنایع دستی پیشرفت نداشته است.

    وزیر گردشگری ونزوئلا و ایران و هیات همراه روز گدشته از طریق فرودگاه بین المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی وارد کرمان شدند و در بدو ورود مورد استقبال استاندار کرمان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سایر مسئولان این استان قرار گرفتند.

     علی اصغر مونسان و علی ارنستو پادرون سپس با حضور در گلزار شهدای این شهر با نثار گل و فاتحه بر مزار شهدا به‌ویژه سپهبد شهید سلیمانی با اهداف این شهدا تجدید میثاق کردند.

    بازدید از کاروانسرای تاریخی گنجعلیخان ، بازار و افتتاح موزه طلا و جواهرات قیصریه ابراهیم کرمان نخستین برنامه های میهمانان عالی رتبه  گردشگری دیار کویری کرمان بود.

    موزه طلا و جواهرات قیصریه ابراهیم کرمان در محل حمام تاریخی ابراهیم خان ظهیرالدوله  احداث شده که در نوع خود در کشور کم نظیر و ارزشمند است.

    عملیات مرمت این بنای تاریخی که در حال تخریب بود سال ۹۵ و با حمایت استاندار وقت کرمان و همکاری میراث فرهنگی و اداره اوقاف استان توسط سرمایه گذار بخش خصوصی و زیر نظر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در فضایی به وسعت ۷۰۰ مترمربع آغاز شد که پس از چهار سال به بهره برداری رسید.

    وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه آیین افتتاح موزه طلا و جواهر قیصریه ابراهیم کرمان گفت: انتخاب کرمان نشان از ظرفیت و توجه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور به این استان دارد و بازدید از اماکن تاریخی در دستور کار قرار گرفته که در این زمینه گردشگران اروپایی کویر را می‌پسندند.

    علی اصغر مونسان با بیان اینکه پس از تزریق واکسن کرونا، گردشگری خارجی کشور به راه‌ می افتد، افزود: کرمان که بیشترین ظرفیت را در این حوزه دارد، مقصد اصلی گرداشگران داخلی و خارجی می‌شود.

    وی تصریح کرد: حضور پربرکت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در استان کرمان به نقطه زیارت‌گاهی برای ارادتمندان این شهید والامقام تبدیل خواهد شد که ارادتمندان او در سطح منطقه و فرامنطقه کم نیستند.

    وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: وزیر گردشگری ونزوئلا هنگام حضور در ایران پیگیر زیارت بارگاه سردار دلها بود و این مکان مقدس قطعا موجب جذب گردشگران داخلی و خارجی به استان کرمان می‌شود.

    وی بیان کرد: پیرو توافق کشورهای ایران و ونزوئلا مقرر شد تورهای آشناسازی با جاذبه‌های کردشگری بین ۲ دولت برقرار شود که در اولین گام از این تفاهم نامه سفر وزیر گردشگری ونزوئلا را به ایران داشتیم.

    مونسان ادامه داد: بنا شد به عنوان نمونه ۲ استان را در معرض نمایش هیات دولتی و غیردولتی ونزوئلا بگذاریم که یکی از این استانها کرمان به لحاظ جایگاه در تاریخ و فرهنگ کشور و همچنین طرح‌های کویری این استان در نظر گرفته شد و این هیات در ادامه سفر خود به اصفهان و پس از آن به تهران برمی‌گردد.

    وی تاکید کرد: آژانس های گردشگری همراه این هیات ونزوئلایی به کرمان آمدند که جاذبه‌های گردشگری کشور و استان کرمان به این هیات معرفی می‌شود.

    وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با وضعیت سفرهای نوروزی گفت: نوروز ۱۴۰۰ با کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد ملی کرونا بحث های مفصلی با حضور وزارت گردشگری، بهداشت و کشور و دستگاه های مرتبط داشتیم که در این خصوص طرحی به رییس جمهوری نیز ارائه و به تصویب ستاد رسید.

    وی افزود: در مجموع سه نوع سفر در ایام نوروز داریم که گروه یک و ۲ مدیریت شده است، مثل تورهای گردشگری و اقامت در محل‌های مجاب گردشگری، که به علت کنترل کمترین دغدغه را در این نقاط داریم و مشکل ما سفرهای انبوه بدون برنامه و کنترل و ایجاد اجتماعات است.

    مونسان با اشاره به صدور ابلاغ هایی به استانداران کشور گفت: در این راستا برپایی هرگونه کمپین و زدن چادر و هرگونه ایجاد اجتماع طی ایام نوروزی ممنوع است.

    وی تاکید کرد: گروه یک و ۲ با تاثیر بر اقتصاد گردشگری اجرا می‌شود اما از نوع سوم در راستای مقابله با شیوع کرونا جلوگیری می‌شود.

    وزرای گردشگری ونزوئلا و ایران به همراه استاندار کرمان و هیئت همراه سپس با سفر به شهر نمونه گردشگری ماهان، از باغ شاهزاده و غرفه های موقت صنایع دستی در محل این باغ تاریخی و زیبا بازدیدو از نزدیک با هنرمندان کرمان گفت گو کردند.

    علی اصغر مونسان در جریان این بازدید بر استفاده هنرمندان صنایع دستی از تسهیلات کرونا برای توسعه این حوزه تاکید کرد و گفت: فرصت استفاده از تسهیلات کرونا برای هنرمندان صنایع دستی کشور تا اواخر اسفندماه سال جاری تمدید شد.

    وی اظهار داشت: دولت از تولیدات صنایع دستی با ارائه تسهیلات کرونا حمایت می‌کند لذا باید شاهد رشد و توسعه این حوزه در راستای حفظ فرهنگ و تاریخ این مرز و بوم باشیم.

    وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به تنوع صنایع دستی تولیدی در استان کرمان بر کاربردی شدن این آثار هنری در راستای خلق مزیت‌های اقتصادی و گردشگری، تاکید کرد و افزود: هنرمندان صنایع دستی با همکاری معاونت مربوطه به معرفی تولیداتشان در فضای مجازی و رسانه‌ها اهتمام ورزند.

    وی همچنین عصر چهارشنبه ای که گذشت  در جریان بازدید از محل اجرای طرح زیرگذر از باغ شاهزاده به شهر ماهان عنوان کرد: این طرح توجیه فنی ندارد زیرا برای اجرای آن به چند صد میلیارد تومان منابع نیاز داریم.

    مونسان با اشاره به ضرورت توجه به کارایی طرح‌ها ادامه داد: همچنین با اجرای این طرح گره ترافیکی در ورودی باغ شاهزاده ماهان کرمان به وجود می‌آید.

    وزرای گردشگری ایران و ونزوئلا در ادامه سفر یکروزه خود به استان کرمان از باغ تاریخی هنرمند که در شهر ماهان واقع شده بازدید کرد و این خانه تاریخی پس از اتمام مرمت در قالب بوتیک هتل به بهره برداری می رسد.

    مقامات عالی رتبه گردشگری ایران و ونزوئلا و همراهان در بخش دیگری از سفر خود به استان کرمان به بخش کویری شهداد وارد شدند و  از کلوت ها و رصد ستارگان در کمپ ستاره کویر لوت بازدید کردند.

    مدیرکل میراث فرهنگی کرمان: ۱۴ بنای تاریخی کرمان برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می شود

    مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در حاشیه سفر وزیران گردشگری ایران و ونزوئلا گفت: وزیر گردشگری ونزوئلا در نخستین سفر استانی خود پس از شرکت در نمایشگاه تهران با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری به کرمان سفر کرد.

    فریدون فعالی افزود: وزیران گردشگری ایران و ونزوئلا پس از ادای احترام به گلزار شهدا، حمام ابراهیم خان را افتتاح کردند که این مجموعه در تملک اوقاف بود، توسط بخش خصوصی احیا و امروز به‌وسیله ۲ وزیر، استاندار کرمان و مسئولان افتتاح شد.

    وی تاکید کرد: یکی از سیاست‌های وزارت این است که بناهای تاریخی که قابلیت احیا و تغییر کاربری دارند را احیا و مرمت کنیم و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این بناها کاربری مناسب به آن بدهیم و در این راستا بازارچه طلا و نقره با کاربری مناسب افتتاح شد و در کنار آن موزه ساخت طلا با نمایش اثرات تاریخی این حوزه را داشتیم.

    مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اظهار داشت: همچنین یک خانه تاریخی در مجموعه شهر ماهان و روستای لنگر احیا شد و این بنای مرمت شده به یک هتل زیبا با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و حمایت پنج میلیارد تومانی تسهیلات دولتی تبدیل می‌شود.

    وی تصریح کرد: شرایط را برای حضور گردشگران در استان کرمان فراهم می‌کنیم و این استان را با وجود ظرفیت‌هایی ‌از جمله کویر و بناهای تاریخی به عنوان مقصد گردشگری معرفی می‌کنیم زیرا این جاذبه‌ها می‌تواند فضای جدیدی را برای گردشگران از این استان فراهم کند.

    فعالی گفت: ۱۴ بنای دیگر استان کرمان برای سال ۹۹ داریم که با مشارکت بخش خصوصی و دولت واگذار می‌شود و این بناها را با تغییر کاربری احیا می‌کنیم و این طرح‌ها با برنامه‌ریزی مناسب و خدمات دولت در زمینه تسهیلات کم بهره با نرخ چهار درصد و تسهیلات بلاعوض عملیاتی می‌شود.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *