×
×

تهدید سنگ‌افتان دراسپیدان بجنورد

  • کد نوشته: 25374
  • ۱۳۹۹-۱۲-۰۸
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین علی اکبر صابری روز پنجشنبه به ایرنا اظهار داشت: جابه جایی واحدهای مسکونی در روستای اسپیدان به سمت توسعه جدید با اولویت واحدهای در معرض خطر انجام می شود.
    تهدید سنگ‌افتان دراسپیدان بجنورد
  • تبلیغ هدفمند

    معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: ۱۵ واحد مسکونی در روستای اسپیدان شهرستان بجنورد که در نزدیکی حادثه سنگ افتان اخیر قرار دارند، باید تخلیه شوند.

    خطر سنگ‌افتان دراسپیدان بجنورد

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین علی اکبر صابری روز پنجشنبه به ایرنا اظهار داشت: جابه جایی واحدهای مسکونی در روستای اسپیدان به سمت توسعه جدید با اولویت واحدهای در معرض خطر انجام می شود.

    وی افزود: با توجه به حادثه سنگ افتان روز شنبه هفته جاری در نزدیکی این منازل مسکونی، به ساکنان این واحدهای مسکونی اخطار داده شده که منازل خود را تخلیه کنند، البته این اخطار پیش از این هم داده شده بود.

    وی اظهار داشت: یکی از چالش های ساخت و ساز و تهدید در روستای اسپیدان، سنگ افتان است و در روز شنبه هفته جاری یک صخره با ابعاد ۳۰۰ مترمکعب به پایین سرازیر شد که خوشبختانه خسارتی به واحدهای مسکونی روستا وارد نکرد.

    صابری اظهار داشت: این سنگ غلتان در ۳۰ متری واحدهای مسکونی رخ داد و به نوعی، خطر از بیخ گوش اهالی گذشت، اما واحدهای مسکونی که در مجاورت و معرض خطر هستند باید هر چه زودتر تخلیه شوند.  

    وی افزود: پس از بارش های سال ۹۸ بنیاد مسکن آماده سازی لازم برای محل جدید روستا را انجام داده است و آمادگی پرداخت تسهیلات برای ساخت واحد مسکونی وجود دارد.

    معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: این واحدهای مسکونی روستای اسپیدان با اولویت به مکان جدید در نزدیکی منطقه مسکونی فعلی منتقل می شوند.

    براساس این گزارش روستای اسپیدان بیش از ۳۵۰ خانوار جمعیت دارد.

    حادثه سنگ افتان روستای اسپیدان شهرستان بجنورد سبب وارد شدن خسارت به باغ ها و یک واحد دامداری شد اما خسارت جانی نداشت.

    تهدید پدیده سنگ افتان به عنوان پدیده ای طبیعی منازل روستایی استان را در معرض خطر قرار داده است که تثبیت سنگ ها و حل مشکل آن امری بسیار هزینه بر و نیازمند اعتبار از محل مدیریت بحران است.

    حدود ۴۴ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در روستاها ساکن هستند.  

    رانش زمین،  سنگ غلتان، سیل، زلزله از جمله مشکلات و چالش های ساخت و ساز در روستاهای خراسان شمالی است.

    بر اساس اعلام بنیاد مسکن خراسان شمالی، ۳۰۰ روستای استان با مشکل و تهدیدهای ساخت و ساز روبه رو هستند.  

    بیش از ۱۰۰ هزار خانوار در روستاهای خراسان شمالی سکونت دارند.   

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *