مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام گفت: امسال ۴۵ طرح آبرسانی روستایی در قالب پویش هر هفته الف-ب-ایران در مناطق مختلف این استان افتتاح شد.
×
×

افتتاح امسال۴۵طرح‌ پویش الف-ب ایران در استان ایلام

  • کد نوشته: 25457
  • ۱۳۹۹-۱۲-۰۹
  • ۰
  • افتتاح امسال۴۵طرح‌ پویش الف-ب ایران در استان ایلام
    افتتاح امسال۴۵طرح‌ پویش الف-ب ایران در استان ایلام
  • تبلیغ هدفمند
    امسال ۴۵ طرح‌ پویش الف-ب ایران در استان ایلام افتتاح شد
    افتتاح امسال۴۵طرح‌ پویش الف-ب ایران در استان ایلام

    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام گفت: امسال ۴۵ طرح آبرسانی روستایی در قالب پویش هر هفته الف-ب-ایران در مناطق مختلف این استان افتتاح شد.

    نورالله تیموری اظهار داشت: امسال و در بیست و یکمین هفته از پویش الف – ب – ایران “ساخت و سازها و ساز و کارها” ۳۰ شهریورماه با حضور وزیر نیرو، آبرسانی به ۲۴ روستای شهرستان چرداول استان ایلام با اعتباری بالغ بر ۵۸ میلیارد ریال به صورت ویدیوکنفرانس به بهره‌برداری رسید.

    وی افزود: برای اجرای این پروژه ۲ باب مخزن به حجم یک هزار متر مکعب، ۱۶ کیلومتر شبکه توزیع و ۱۸ کیلومتر خط انتقال احداث و اجرا شده است.

    مدیرعامل شرکت آبفای ایلام با بیان اینکه اعتبارات این پروژه‌ها از محل صندوق توسعه ملی است، یادآور شد: با بهره‌برداری از این پروژه آبرسانی در شهرستان چرداول یک هزار خانوار با جمعیت بالغ بر  چهار و ۲۰۰ نفر از نعمت آب سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند.

    تیموری اضافه کرد: همچنین در آیینی دیگر در ۱۸ آذرماه سال جاری هشت طرح آبرسانی در مناطق مختلف استان ایلام در قالب پویش هر هفته الف – ب – ایران از طریق ویدیوکنفرانس توسط وزیر نیرو افتتاح شد.

    وی ادامه داد: فاز دوم پروژه آب شیرین کن ملکشاهی با اعتبار ۶۵ میلیارد ریال و ظرفیت ۲۸ لیتر در ثانیه و جمعیت تحت پوشش ۱۶ هزار نفر از مهمترین طرح‌های حوزه آبرسانی بود که در این شهرستان وارد فاز اجرایی شد.

    تیموری افزود: طرح آبرسانی به ملکشاهی شامل سه واحد ایستگاه پمپاژ، یک واحد تصفیه‌خانه آب، ۳۰ کیلومتر خط انتقال برق فشار قوی ۲۰ کیلوولت، ۹ هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب و ۲۴.۵ کیلومتر خط انتقال آب فولادی به قطر ۵۰۰ میلیمتر است که با بهره‌برداری از آن مشکل آب شهر ارکواز ملکشاهی برطرف شد.

    وی با اشاره به آبرسانی به هفت طرح روستایی در نقاط مختلف استان در قالب پویش الف – ب – ایران یادآور شد: در این مدت( شهریورماه سال جاری) طرح آبرسانی به روستاهای دارتوت و لتاب شهرستان چرداول، شهید سیکانی دره‌شهر، خربزان زرین‌آباد دهلران، روستای ورمله، گاودول و داربید کرنی هلیلان و روستای زید در شهرستان بدره به بهره‌برداری رسید.

    بنا به گفته تیموری، برای اجرای این پروژه‌های آبرسانی در سطح هشت روستا ۲۶۰ مترمکعب حجم مخازن و ۱۲ کیلومتر خط انتقال با اعتبار ۵.۶ میلیارد ریال هزینه شد که با بهره‌برداری از این طرح‌ها، ۳۸۴ خانوار با جمعیت یک هزار و ۶۰۰ نفر از نعمت آب سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند.

    مدیرعامل آبفای ایلام ادامه داد: در آخرین مرحله از اجرای پویش طرح های آبرسانی در استان در سال جاری و در چهل و دومین هفته از پویش (الف – ب – ایران “ساخت و سازها و ساز و کارها”  پنجم اسفندماه نیز با حضور وزیر نیرو آیین افتتاح آبرسانی به ۱۳ روستای شهرستان های شهرستان چوار، ملکشاهی، دره شهر، سیروان، هلیلان و آبدانان به بهره برداری رسید.

    تیموری تاکید کرد: با بهره برداری از این پروژه آبرسانی( ۱۳ روستا) با اعتبار ۱۰۳ میلیارد و ۱۱۸ میلیون ریال(از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی) در استان هفت هزار نفر از جمعیت روستایی استان از نعمت آب شرب برخوردار شدند.

    به گفته وی برای اجرای این پروژه سه دهنه چشمه ، یک مخزن هزار و ۸۰ متر مکعبی ،ایستگاه‌ های پمپاژ با ظرفیت ۹ لیتر بر ثانیه، ۹ هزار و ۵۰ متر لوله‌گذاری خطوط انتقال و نیرورسانی به طول ۳۰۰ متر احداث و اجرا شده است.

    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام در خصوص وضعیت آبرسانی در مناطق روستایی استان نیز گفت: تعداد ۱۲۵ روستایی استان که قبلا به صورت سیار آبرسانی می شدند هم اکنون به ۲۲ روستا رسیده و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته و تخصیص به موقع اعتبارات طی ۲ سال آینده این عدد به صفر خواهد رسید و تمام روستاهای ایلام به اولین استان دارای آب قابل شرب تصفیه شده کشور خواهد بود.

    تیموری اضافه کرد: هم اینک بیش از ۱۷۷ هزار نفر در ۴۹۸ روستای استان ایلام تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی هستند.

    پویش هر هفته الف – ب- ایران عنوان پویشی است که رضا اردکانیان وزیر نیرو برای گشایش هفتگی طرح‌های بزرگ و مهم صنعت آب و برق مطرح کرده است که از نیمه دوم سال ۱۳۹۸ آغاز شده است و تا پایان سال‌جاری ادامه دارد.

    این پویش در ۳۱ استان کشور به مدد تلاش خانواده بزرگ صنعت آب و برق و هزاران شرکت طراح، سازنده، پیمانکار، مشاور و سازنده تجهیزات، مهندسان و پرسنل ستادی اجرا شده و بر اساس آن سال گذشته ۲۲۷ طرح بزرگ صنعت آب و برق کشور با سرمایه‌گذاری ۳۳۰ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *