×
×

با امضای تفاهم نامه سه جانبه بین شیلات، وزرات تعاون و استانداری گلستان مقرر شد؛
اختصاص۱۰هزارمیلیاردریال جهت توسعه‌صنعت‌میگووماهیان‌خاویاری درگلستان

  • کد نوشته: 25555
  • ۱۳۹۹-۱۲-۱۰
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان، مهندس سید جواد قدس علوی با اعلام این خبر بیان داشت: این تفاهم نامه با هدف توسعه اشتغال پايدار و افزايش تاب‌آوري اقتصادي با استفاده از ظرفیت های طبیعی، اقتصادی و اجتماعی استان گلستان و ایجاد مزیت های اختصاصی در رسته فعالیت شیلات و آبزیان، منعقد گردیده است.
    اختصاص۱۰هزارمیلیاردریال جهت توسعه‌صنعت‌میگووماهیان‌خاویاری درگلستان
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر کل شیلات گلستان از امضا تفاهم نامه سه جانبه بین سازمان شیلات ایران، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استانداری گلستان با تخصیص ۱۰ هزار میلیارد ریالی جهت توسعه صنعت میگو و ماهیان خاویاری در استان خبر داد

    اختصاص۱۰هزارمیلیاردریال جهت توسعه‌صنعت‌میگووماهیان‌خاویاری درگلستان

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان، مهندس سید جواد قدس علوی با اعلام این خبر بیان داشت: این تفاهم نامه با هدف توسعه اشتغال پایدار و افزایش تاب‌آوری اقتصادی با استفاده از ظرفیت های طبیعی، اقتصادی و اجتماعی استان گلستان و ایجاد مزیت های اختصاصی در رسته فعالیت شیلات و آبزیان، منعقد گردیده است.


    وی افزود: براساس این تفاهم نامه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به اختصاص مبلغ ۴۰۰۰ میلیارد ریال از منابع در اختیار به توسعه صنعت میگو و پرورش ماهیان خاویاری در منطقه گمیشان، از طریق روش تأمین مالی مبتنی بر قرارداد و سایرمنابع متعهد گردیده است.

    مدیر کل شیلات گلستان گفت: همچنین حمایت از توسعه مزارع پرورش میگو، توسعه زنجیره ارزش میگو و تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری در استان گلستان در همکاری با سازمان شیلات کشور، حمایت از توانمند سازی، تقویت وتوسعه تعاونی های آبزی پروری در همکاری با سازمان شیلات و همکاری در آموزش مهارتی مورد نیاز در طرح توسعه صنعت آبزیان منطقه گمیشان، از دیگر تعهدات وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در این تفاهم نامه بوده است.
    مهندس قدس علوی با اشاره به وظایف سازمان شیلات ایران نیز در این تفاهم نامه خاطر نشان کرد: براساس بندهایی از این تفاهم نامه سازمان شیلات ایران نیز به ایجاد بستر همکاری نزدیک با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به منظور شکل گیری نظام توسعه، زنجیره ارزش و ایجاد امکان تأمین مالی مبتنی بر قرارداد در پروژه توسعه صنعتی آبزیان منطقه گمیشان متعهد گردیده است.
    وی گفت: همچنین سازمان شیلات ایران در خصوص تکمیل امر تأمین منابع به میزان ۶۰۰۰ میلیارد ریال به منظور اجرایی شدن امر ایجاد و توسعه صنعت آبزیان منطقه گمیشان نیز همکاری لازم را به عمل خواهد آورد.
    مدیر کل شیلات گلستان، حمایت از تشکیل ، گسترش و توسعه فعالیت های تعاونی ها در حوزه پرورش آبزیان، حمایت از تشکیل و توسعه تعاونی هایی که درزمینه های صادرات ، بازاریابی ، برند سازی و بسته بندی آبزیان فعالیت می نمایند و ایجاد نهاد آموزش نیروی انسانی ماهر و متخصص در حوزه تولید و فراوری و توسعه بازار محصولات را از دیگر تعهدات سازمان شیلات ایران در این تفاهم نامه سه جانبه دانست.
    مهندس قدس علوی در پایان از استانداری گلستان به عنوان طرف سوم این تفاهم نامه یاد کرد و اذعان داشت: استانداری گلستان نیز با امضای این تفاهم نامه حمایت خود را از توسعه صنعت میگو و ماهیان خاویاری استان اعلام نمود و متعهد شد در زمینه تکمیل منابع به میزان ۶۰۰۰ میلیارد ریال با همکاری سازمان شیلات ایران، مشارکت نماید و با همکاری دیگر دستگاههای اجرایی ذیربط در اجرای این تفاهم نامه اهتمام ویژه ای را به عمل آورد.
    گفتنی است این تفاهم نامه سه جانبه در حاشیه سفر یکروزه دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و جمعی از وزرا و مسئولین کشوری به استان گلستان، در جلسه ستاد مقاومتی استان، به امضا طرفین رسید.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *