نداشتن یک دستگاه جرثقیل بزرگ ۱۰ تنی و دیزل ژنراتور در سمیرم به گفته مسوولان ستاد مدیریت بحران این شهرستان از جمله چالشهای است که باید برای رفع آن اقدام شود.
×
×

نیاز سمیرم به جرثقیل بزرگ در بحرانها

  • کد نوشته: 25570
  • ۱۳۹۹-۱۲-۱۰
  • ۰
  • نداشتن یک دستگاه جرثقیل بزرگ ۱۰ تنی و دیزل ژنراتور در سمیرم به گفته مسوولان ستاد مدیریت بحران این شهرستان از جمله چالشهای است که باید برای رفع آن اقدام شود.
    نیاز سمیرم به جرثقیل بزرگ در بحرانها
  • تبلیغ هدفمند
    سمیرم نیازمند جرثقیل بزرگ در مواقع بحرانی است
    نیاز سمیرم به جرثقیل بزرگ در بحرانها

    نداشتن یک دستگاه جرثقیل بزرگ ۱۰ تنی و دیزل ژنراتور در سمیرم به گفته مسوولان ستاد مدیریت بحران این شهرستان از جمله چالشهای است که باید برای رفع آن اقدام شود.

    بخشدار بخش وردشت در شمال سمیرم  روز یکشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران در فرمانداری این شهرستان، اظهار داشت: چند روزی است گریدری که مشغول برف‌روبی مسیرهای روستاهای این بخش بود، به گِل نشسته و تنها با جرثقیل‌های بزرگ می‌توان آن را بیرون کشید.

    به گفته محمد رضایی، مدیریت بحران مستقر در بخشداری هنگام بارش برف هفته گذشته با همه توان، نیرو و امکانات به یاری مردم و خودروهای در راه مانده شتافتند که گریدر بخش وردشت نیز در همان برف و در مسیر بازگشایی یکی از معابر به گِل نشست.

    مدیر امور برق شهرستان سمیرم در ادامه گفت: متاسفانه به واسطه قطعی برق، بسیاری از خدمات و تاسیسات دیگر از کار می‌افتند و همین موضوع مشکل اساسی برای شهرستان محسوب می‌شود.

    اکبر ترابی خاطرنشان کرد: بارش برف هفته قبل تجربه خوبی بود که نشان از کمبود زیرساخت‌ها و امکانات یا چگونگی مدیریت در مواقع بحرانی داشت، بویژه اینکه شهرستان از داشتن یک دیزل ژنراتور مناسب بی‌بهره است.

    وی تصریح کرد: در این مواقع اگر یک ژنراتور سیار و اضطراری در منطقه موجود بود، کل زحمات و تلاش‌های مسوولان و ستاد مدیریت بحران بواسطه قطع برق زیر سوال نمی‌رفت.

    مدیر امور برق سمیرم با اشاره به قطع برق روستای خفر، اظهار داشت: برق این روستا با تامین یک ژنراتور بعد از ساعتی وصل شد.

    ترابی یادآور شد: در سیل بهار سال ۹۸ افزون بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به منظور تجهیز و تامین زیرساخت‌های فنی امور برق شهرستان هزینه شده بود.

    رییس پلیس راه سمیرم خاطرنشان کرد: مشکلات زیرساختی اساسی در این شهرستان به چشم می‌خورد که در مواقع بحران خود کمبود آنها خود را نشان می‌دهد.

    سرگرد سلیمانی گفت: همزمان با زلزله سی‌سخت در همسایگی سمیرم، بارش برف سنگین در منطقه آغاز شد و بخشی از مسیر اصلی دسترسی به سمت شهرضا و اصفهان در آستانه مسدود شدن بود.

    وی با اشاره به اهمیت مشخص شدن نقاط برفگیر برای مستقر کردن تجهیزات از قبل، خاطر نشان کرد: همان شبی که برف و زلزله همزمان اتفاق افتاده بود ارتباط مخابراتی و موبایلی در بخش هایی از شهرستان و جاده ها به دلیل قطع برق، قطع شد.

    رییس شرکت گاز سمیرم با بیان اینکه تجهیزات گازرسانی تنها ۲ ساعت بدون برق امکان خدمات دهی دارند، گفت: شبی که زلزله و بارندگی روی داد بلافاصله به هر کدام از ایستگاه‌ها یک نفر اعزام کردیم تا مشکلی در تامین گاز مردم شهرستان ایجاد نشود.

    حجت‌الله آقا نبی تصریح کرد: اگر گاز قطع شود مثل برق نیست که با زدن یک دکمه یا ترمیم کابل دوباره وصل شود، بلکه در مواقعی ممکن است یک هفته طول بکشد تا دوباره گاز وارد شبکه اصلی شود.

    وی افزود: زمانی که در منطقه‌ای زلزله می‌آید امکان استفاده از گاز غیرممکن است و به همین دلیل باید سوخت‌های جایگزین در مواقع بحرانی پیش بینی کرد.

    رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای سمیرم ادامه داد: هواشناسی برف هفته گذشته را پیش بینی نکرده بود و حتی اعلام شده بود وضعیت جوی خوب است که به همین دلیل ما نیز ۲ دستگاه از ماشین آلات سنگین خود را به منطقه زلزله زده سی‌سخت اعزام کردیم.

    حسین انصاری اردلی تصریح کرد: با این وجود و سختی شرایط مالی، مجبور به اجازه گریدر و لودر از بخش خصوصی شدیم و حتی تیغ یکی از ماشین آلات راهداری شکسته شد.

    تامین گازوییل برای ماشین آلات راهداری و ژنراتورهای اداره آب و فاضلاب از دیگر مشکلات مطرح شده در این جلسه بود.

    معاون سیاسی فرماندار سمیرم در همین پیوند، تاکید کرد: مشکلاتی که عنوان شد باید اواخر مهرماه به مدیران ارشد شهرستان اعلام می‌شد تا ضمن بررسی و پیگیری بتوان به موقع اقدام و تجهیزات را تامین کرد.

    علی‌رضا فخری‌زاده افزود: اینکه یک شهرستان کوهستانی و برفگیر با وجود ۱۵۰ روستا، ۶ شهر، چهار بخش و چندین دهستان و جمعیت عشایری از ژنراتور، جرثقیل و سایر امکانات زیرساختی بی‌بهره است جای سوال جدی از همه مسوولان سابق و کنونی دارد.

    بارش برف و باران شدید و وقوع زمین لرزه اواخر بهمن ماه امسال در جنوب سمیرم برای ساعت هایی باعث قطعی برق، مخابرات و آب شهر سمیرم شده بود.

    شهرستان سمیرم با ۹۰ هزار جمعیت عشایری و ثابت در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان و ۱۶۴ کیلومتری شمال یاسوج واقع شده است.

    منبع: ایرنا
    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *