×
×

معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان‌ مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی
بر روی‌تولیدوصادرات محصولات‌دانش‌بنیان تمرکزبیشتری‌شود

  • کد نوشته: 25626
  • ۱۳۹۹-۱۲-۱۱
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، پرویز محمدزاده روز یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال آذربایجان شرقی اظهار کرد: مواد معدنی، محصولات کشاورزی و شیرینی و شکلات ترکیب غالب صادراتی استان را تشکیل می دهد و میزان صادرات محصولاتی با ارزش افزوده بالا بسیار پایین است.
    بر روی‌تولیدوصادرات محصولات‌دانش‌بنیان تمرکزبیشتری‌شود
  • تبلیغ هدفمند

    معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی بر لزوم هدفمندسازی صادرات تاکید کرد و گفت: ترکیب کالاهای صادراتی استان با تقاضای کشورها همخوانی زیادی ندارد.

    بر روی‌تولیدوصادرات محصولات‌دانش‌بنیان تمرکزبیشتری‌شود

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، پرویز محمدزاده روز یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال آذربایجان شرقی اظهار کرد: مواد معدنی، محصولات کشاورزی و شیرینی و شکلات ترکیب غالب صادراتی استان را تشکیل می دهد و میزان صادرات محصولاتی با ارزش افزوده بالا بسیار پایین است.

    وی افزود: باید بر تولید و صادرات محصولات دانش بنیان که ارزش افزوده بالایی نیز دارند بیشتر تمرکز شود، چون صادرات کالاهای دانش بنیان حتی اگر کم هم باشد در توسعه آذربایجان شرقی تاثیرگذارتر خواهد بود.

    محمدزاده گفت: چاره ای نداریم جز اینکه با تمام توان، موانع و مشکلات موجود فعالیت های دانش بنیان را رفع کنیم که در غیر این صورت از قافله شتابان پیشرفت و توسعه جهانی عقب خواهیم ماند.

    معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان‌ مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی یادآوری: به نظر می رسد ترکیب کالاهایی که استان صادر می کند با تقاضای کشورها همخوانی زیادی ندارد. 

    وی تشریح کرد: لازم است جلساتی با حضور اعضای اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی برگزار و موانع و مشکلات صادراتی استان را شناسایی و رفع کنیم.

    وی ادامه داد: در برنامه صادراتی سال ۱۴۰۰ آذربایجان شرقی باید کشورهای هدف و نحوه نقش آفرینی آذربایجان شرقی در این کشورها و اینکه چه کالایی را باید به چه کشورهایی صادر کنیم، کاملا مشخص و تعریف شود.

    محمدزاده خاطرنشان کرد: به سرانجام رسیدن پروژه هایی مثل “سایبر پارک” و “شهر هوشمند” می تواند بسیاری از کسب و کارهای دیجیتالی را رونق بخشد و توسعه دهد.

    آذربایجان شرقی برای سال جاری ۳.۳ میلیارد دلار صادرات را هدف گذاری کرده است که به گفته حبیب امین زاده، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، این رقم در ۱۰ ماهه امسال محقق شده است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *