×
×

رئیس کمیسیون خدمات شهری، فضای سبز و زیست شهری شورای اسلامی شهر گرگان
ساماندهی‌دستفروشان در آستانه سال نو

  • کد نوشته: 25921
  • ۱۳۹۹-۱۲-۱۵
  • ۰
  • ناصر گرزین با حضور در دفتر بازار کسب و کاراظهار داشت: ما برنامه های ویژه ای برای سال جدید در تک تک محلات گرگان داریم.
    ساماندهی‌دستفروشان در آستانه سال نو
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس کمیسیون خدمات شهری، فضای سبز و زیست شهری شورای اسلامی شهر گرگان گفت: کرونا مانع از پیشروی ما در امور شهری نمی شود.

    ساماندهی‌دستفروشان در آستانه سال نو

    ناصر گرزین با حضور در دفتر بازار کسب و کاراظهار داشت: ما برنامه های ویژه ای برای سال جدید در تک تک محلات گرگان داریم.

    وی در خصوص ساماندهی دست فروشان در آستانه سال جدید وجلوگیری از سد معبر آن ها در پیاده رو ها گفت: یکی دیگر از برنامه های ویژه ما ساماندهی دستفروشان در سطح شهر است.

     وی ادامه داد: برای حل مشکل سد معبر از ۱۵ اسفند ماه سال جاری  در ۵ نقطه از سطح شهر گرگان بازارچه هایی احداث می شود که تمامی فروشندگان می توانند با استقرار در آن مکان محصولات خود را به  عرضه کنند.

    گرزین گفت: افتتاح فرهنگسرای گرگان  یکی از بزرگترین اقدامات  پنجمین شورای شهر گرگان خواهد بود که در روز پنج شنبه افتتاح خواهد شد.

    نائب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان در ادامه اظهار داشت: در آستانه سال نو در کمیسیون خدمات شهری برنامه های زیادی تنظیم شده که طرح استقبال از بهار یکی از آن ها است.

    وی ادامه داد: در این طرح توجه ویژه ای به سیما و منظر شهر گرگان در تمامی محلات داریم و در سطح شهر گل کاری های فراوانی خواهیم داشت.

    گرزین همچنین ازنفس تازه ای  که شهر با  تحویل ۱۰ هزار اصله نهال به مردم برای کاشت در روز درختکاری خبر داد و گفت: این نهال ها به شوراهای محل تحویل داده می شود و آن ها نیز نهال ها را در اختیار مردم می گذارند.

    وی درخصوص مجتمع گردشگری هزارپیچ افزود: طبق پیش بینی های صورت گرفته فاز اول این مجتمع  در دو موضوع سورتمه و سالن ۶ هزار نفری در بهار ۱۴۰۰ افتتاح خواهد شد.و جالب اینکه این شهربازی به گونه ای طراحی شده که این دو قسمت بلافاصله بعد از افتتاح قابل بهره برداری می شوند.

    رئیس کمیسیون خدمات شهری، فضای سبز و زیست شهری شورای اسلامی شهر گرگان ضمن اشاره به معضل کمبود سرویس بهداشتی در سطح شهر گفت: در گذشته اقدام به احداث سرویس بهداشتی در نقاط مختلف شهر کردیم اما پس از احداث آن ها معضلات بهداشتی گریبانگیر ما شد که مدیریت آنها بسیار مشکل بود. به همین دلیل مساجد سطح شهر را مجهز به سرویس های بهداشتی کردیم وشهروندان می توانند به صورت شبانه روزی از آ ن ها استفاده کنند.

    گرزین افزود: در حال حاضر یک پیمانکار مسئولیت این امر را به عهده گرفته و به زودی در سطح شهر شاهد احداث سرویس های بهداشتی خواهیم بود.

    نائب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان همچنین در خصوص احیای بافت تاریخی گرگان اظهار کرد: بافت تاریخی گرگان هویت وشناسنامه مردم گرگان است ویکی ازموضوعاتی که بایدبه آن توجه شود بافت تاریخی است ما درشورای پنجم یک اتفاق خوب رارقم زدیم وآن هم توجه همه جانبه به بافت تاریخی بود.

    وی افزود: پیش بینی من این است که خانه‌های تاریخی ما آینده ای نزدیک ازگردشگران وعلاقمندان به مسائل تاریخی پرمی‌شوند.ظرفیت این اتفاق درشهرگرگان وجود دارد. همین الان هم افرادی ازجاه ای مختلف دربافت ساکن هستند.گرگان یک شرایط ویژه‌ای دارد که هیچ شهری آن را ندارد.وما باید این ظرفیت را به کل دنیا نشان بدهیم وحتماً اگر گردشگرها ازاین ظرفیت آگاهی پیدا کنند باعث رونق اقتصادی و گردشگری شهرگرگان میشود.

    همانطور که در بالا اشاره شد معضل کمبود سرویس بهداشتی در سطح شهر یک معضل جدی است که مردم گرگان با آن روبرو هستند.شاید به ظاهر اتفاق ساده ای باشد و شهرداری و شورای شهر گرگان با مجهز کردن چند مسجد بتوانند این معضل را کمرنگ کنند اما به سادگی نمی شود از کنار آن گذر کرد.

    با توجه به این امر انتظار می رود  که شهرداری و شورای اسلای شهر گرگان اقداماتی در خصوص تجهیز مراکز خرید در سطح شهر گرگان  صورت دهد چرا که با توجه  به دسترسی آسان مردم به مراکز خرید، این امر می تواند  بخش اعظم کمبود سرویس های بهداشتی در سطح شهر را پر کند.

    امیدواریم در روزهای پایانی اعضای شورای پنجم شهری تصمیمات جدی  در این خصوص اتخاذ کنند چرا که این امر عللاوه بر اینکه یک مطالبه عمومی و مردمی است میتواند بر زیبایی شناسی  و محیط زیست شهری هم تاثیرات فراوانی بگذارد.

    باشد که شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر گرگان فراموش نکنند که مردم گرگان تنها خواستار شهربازی و توسعه گردشگری شهر نیستند.آن ها در ابتدا مطالبات مهم تری مثل خدمات شهری دارند.

    نویسنده: مریم جعفری
    منبع: بازار کسب و کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *