×
×

آغازعملیات دومین مرحله پاکسازی زباله های پارک ملی گلستان

  • کد نوشته: 26156
  • ۱۳۹۹-۱۲-۱۶
  • ۰
  • طرح پاکسازی عمومی پارک ملی گلستان اولین بار سال ۹۸ با مشارکت فرمانداری‌های ۶ شهرستان شرق استان و ادارات کل راهداری، حمل و نقل جاده ای، منابع طبیعی و آبخیزداری، هلال احمر و محوریت اداره کل حفاظت محیط زیست و استانداری آغاز شده بود.
    آغازعملیات دومین مرحله پاکسازی زباله های پارک ملی گلستان
  • تبلیغ هدفمند

    دومین مرحله پاکسازی عمومی پارک ملی گلستان به مناسبت هفته منابع طبیعی (۱۵ تا ۲۱ اسفند) با مشارکت فرمانداری‌های شرق استان، تشکل‌های مردم نهاد و حضور رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و استاندار گلستان آغاز شد.

    آغازعملیات دومین مرحله پاکسازی زباله های پارک ملی گلستان

    طرح پاکسازی عمومی پارک ملی گلستان اولین بار سال ۹۸ با مشارکت فرمانداری‌های ۶ شهرستان شرق استان و ادارات کل راهداری، حمل و نقل جاده ای، منابع طبیعی و آبخیزداری، هلال احمر و محوریت اداره کل حفاظت محیط زیست و استانداری آغاز شده بود.

    دومین مرحله پاکسازی عمومی پارک ملی گلستان در مسیر جاده میان‌گذر این پارک به طول ۳۰ کیلومتر با تقسیم هر پنج کیلومتر میان فرمانداری‌های گنبدکاووس، رامیان، مینودشت، آزادشهر، گالیکش و کلاله در حال انجام است و بخشداری، شهرداری‌ و دهیاری‌های این شهرستان ها در این برنامه یک روزه حضور دارند. 

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین محمدرضا کنعانی مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان به ایرنا گفت:در این پاکسازی از هر فرمانداری ۵۰ نفر به همراه ماشین آلات مورد نیاز در کنار اداره کل حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و ٖآبخیزداری، راهداری و حمل و نقل جاده ای و سازمان مدیریت پسماند استان با استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد مشارکت دارند.

    استاندار گلستان نیز در این مراسم گفت: پارک ملی گلستان به عنوان یکی از ۵۰ زیست بوم جهان ۲ سال پیاپی با همکاری سمن‌ها و همچنین فرمانداران و اداره کل محیط زیست و سایر ادارات پاکسازی می‌شود.

    آغازعملیات دومین مرحله پاکسازی زباله های پارک ملی گلستان
    آغازعملیات دومین مرحله پاکسازی زباله های پارک ملی گلستان

    هادی حق شناس افزود: امسال دومین مرحله پاکسازی عمومی پارک ملی گلستان با حضور رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در حال انجام است که امیدواریم اجرای برنامه‌های مشابه بیش از گذشته برای حفاظت از این زیستگاه طبیعی و حفظ آن برای نسل‌های بعدی انجام شود.

    پارک ملی گلستان به عنوان یکی از ذخیره‌گاه‌های زیست کره ثبت شده در میراث جهانی ۱۳۵۰ گونه گیاهی و ۳۰۲ گونه جانوری از جمله نیمی از گونه‌های پستانداران ایران را در حدود ۹۰۰ کیلومتر مربع گستره جای داده است.

    این پارک از بهترین زیستگاه‌های پستانداران بزرگی چون پلنگ، خرس قهوه‌ای، گرگ، وشق، مرال، شوکا، گوسفند وحشی و بز وحشی، آهوی ایرانی و گراز بوده و بویژه بخاطر جمعیت فراوان قوچ و میش اوریال معروف است.

    گلستان در سال ۱۳۵۴ نخستین پارک ملی ایران شد که در فهرست میراث جهانی یونسکو به عنوان یکی از ۵۰ ذخیره‌گاه زیست محیطی کره زمین به ثبت رسید.

    بیشتر گستره پارک در استان گلستان، حدود ۳۴ درصد آن در خراسان شمالی و بخش ناچیزی نیز در سرزمین استان سمنان قرار دارد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *