فرمانده انتظامی کردستان گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان قروه با اشراف اطلاعاتی موفق به کشف ۱۷ قطعه شی تاریخی شدند.
×
×

کشف۱۷قطعه شی تاریخی در قروه

  • کد نوشته: 26240
  • ۱۳۹۹-۱۲-۱۶
  • ۰
  • فرمانده انتظامی کردستان گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان قروه با اشراف اطلاعاتی موفق به کشف ۱۷ قطعه شی تاریخی شدند.
    کشف۱۷قطعه شی تاریخی در قروه
  • تبلیغ هدفمند
    ۱۷ قطعه شی تاریخی در قروه کشف شد
    کشف۱۷قطعه شی تاریخی در قروه

    فرمانده انتظامی کردستان گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان قروه با اشراف اطلاعاتی موفق به کشف ۱۷ قطعه شی تاریخی شدند.

    سردار علی آزادی اظهار داشت: پلیس امنیت عمومی این شهرستان در پی کسب اخباری مبنی بر نگهداری اشیای تاریخی در یک منزل، بررسی و بازرسی از این محل را در دستور کار خود قرار داد.

    وی افزود: ماموران پس از کسب مجوزهای قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از این منزل ۱۷ قطعه انواع اشیا تاریخی به همراه ۲ دستگاه گنج یاب، کشف کردند.

    فرمانده انتظامی کردستان با اشاره به اینکه در این عملیات یک نفر دستگیر شد اضافه کرد: بر اساس اعلام کارشناسان میراث فرهنگی این اشیا مربوط به قرن هفتم و هشتم هجری قمری بوده و حدود پنج میلیارد ریال نیز قیمت گذاری شده است.

    وی یادآور شد: متهم پس از تشکیل پرونده به منظور سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت.

    بیش از ۱۰۱ میلیارد ریال کالای قاچاق در کردستان کشف شد

    سردار آزادی همچنین از انجام سه عملیات موفق کشف کالای قاچاق در ۲ روز گذشته خبر داد و افزود: این عملیات‌ها شامل کشف البسه در دیواندره و لوازم خانگی در سروآباد است.

    وی یادآور شد: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا سروآباد با انجام اقدامات اطلاعاتی و تخصصی از جابه جایی محموله کالا قاچاق توسط قاچاقچیان مطلع و بلافاصله بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

    فرمانده انتظامی کردستان افزود: این ماموران در عملیات مشترک با مرزبانی شهرستان مریوان محل تردد قاچاقچیان را شناسایی و در عملیات هوشمندانه ای آنان را غافلگیر کردند و  قاچاقچیان با مشاهده ماموران ۲ دستگاه خودرو تویوتا خود را رها کرده و متواری شدند.

    وی افزود: در بازرسی به عمل آمده از خودروهای به جا مانده تعداد ۴۷ دستگاه تلویزیون در سایزهای مختلف کشف شد و کارشناسان ارزش کالای کشف شده را بیش از پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

    سردار آزادی یادآور شد: در یک عملیات جداگانه ماموران انتظامی شهرستان سروآباد حین کنترل خودروهای عبوری از یک دستگاه اتوبوس ۲۰ دستگاه پنل کولر گازی و ۲ دستگاه تلویزیون به ارزش ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال کشف و یک نفر متهم را دستگیر کردند.

    وی افزود: در یکی از محورهای مواصلاتی دیواندره نیز از یک دستگاه خودروی سواری در حال عبور ماموران پلیس اگاهی این شهرستان موفق به کشف سه هزار و ۶۷۵ ثوب کلاه نقابدار و ۲۰ عدد کوله پشتی خارجی به ارزش ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال شدند و یک نفر نیز در این ارتباط دستگیر و روانه زندان شد.

    کردستان استانی مرزی دارای ۲۲۷ کیلومتر مرز با کشور عراق در سه شهرستان سروآباد، مریوان و بانه است به همین دلیل از مبادی ورودی انواع کالای قاچاق به داخل کشور شناخته می‌شود.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *