×
×

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
چارک نخستین‌روستای‌قرآنی کشور

  • کد نوشته: 26370
  • ۱۳۹۹-۱۲-۱۷
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، عبدالهادی فقهی زاده روز یکشنبه در برنامه بر خوان قرآن در روستای چارک شهرستان دشتی اظهار داشت: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال جاری ۲ طرح ملی بزرگ شناسایی و معرفی پایتخت‌های نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه را احیا کرد.
    چارک نخستین‌روستای‌قرآنی کشور
  • تبلیغ هدفمند

    معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: “چارک” استان بوشهر ابتدا به عنوان نخستین روستای قرآنی کشور معرفی و در مرحله بعد به عنوان دهکده قرآنی ثبت ملی می‌شود.

    چارک نخستین‌روستای‌قرآنی کشور
    چارک نخستین‌روستای‌قرآنی کشور
    چارک نخستین‌روستای‌قرآنی کشور

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، عبدالهادی فقهی زاده روز یکشنبه در برنامه بر خوان قرآن در روستای چارک شهرستان دشتی اظهار داشت: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال جاری ۲ طرح ملی بزرگ شناسایی و معرفی پایتخت‌های نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه را احیا کرد.

    وی اضافه کرد: سومین برنامه شناسایی، معرفی و تعیین پایتخت قرآنی کشور است که استان بوشهر با فعالیت موثر و متنوع می‌تواند نخستین پایتخت قرآنی ایران لقب گیرد.

    معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارداشت: تعیین روز قرآنی استان بوشهر زمینه درخشش فعالیت‌های قرآنی در این استان است که رشد و بالندگی منطقه را به همراه دارد.

    وی با اشاره به اینکه برگزاری چنین مراسم فاخر نویدبخش تقوا و گفتمان قرآنی است، اظهار کرد: قرآن بزرگترین سرمایه معنوی استان بوشهر، شهرستان دشتی و روستای چارک است و با فرد فرد اهالی این روستا گره خورده است.

    فقهی زاده با اشاره به اینکه چارک شناسنامه قرآنی استان بوشهر و شهرستان دشتی است، افزود: این مهم به وجود سادات و اهمیت و عجین بودن اهالی روستا بویژه کودکان و نوجوانان به کتاب قرآن است.

    وی اضافه کرد: جوانان و نوجوانان مستعد و خلاق قرآنی زیادی در این روستا هستند که در کنار پیشکسوتان این حوزه توانسته‌اند فعالیت‌های موثری را در ارتباط با ترویج فرهنگ قرآنی انجام دهند.

    امام جمعه شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی گفت: دشتی از دیرباز به لحاظ سابقه دیرینه فرهنگی، درهمه حوزه‌ها پیشگام بوده است

    حجت الاسلام عبدالحسین مصلح اظهار کرد: روز قرآنی بزرگترین رویداد دینی و مذهبی استان بوشهر است که به مناسبت ارتحال آیت الله میرزا معتقد اهرمی نام گرفته است.

    وی افزود: روستای چارک از برکات قرآن و عترت، همواره در این عرصه پیشگام بوده و این افتخار برای شهرستان دشتی به شمار می‌آید.

    مصلح بیان کرد: صدا و حنجره طلایی در بین اهالی روستای چارک وجود دارد که این مهم به وجود نظر ویژه خداوند متعال و تلاش اجداد و نیاکان سادات است.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: شورای فرهنگ عمومی در سال ۹۴ سالروز ارتحال آیت الله میرزا معتقد اهرمی کاتب قرآن متقارن را برای پاسداشت این عالم به نام روز قرآنی نام‌گذاری کرد.

    فاطمه کرمپور اظهار داشت: ستاد نکوداشت روز قرآنی در این سال‌ها برنامه‌هایی متعدد در روز قرآنی برگزار کرده‌است و در سال جاری با توجه به شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های این حوزه را به صورت متمرکز در روستای چارک برنامه‌ریزی و اجرا کرد.

    وی افزود: برنامه‌های گسترده‌ای در موسسه‌ها برنامه‌ریزی شده‌است که در این ارتباط هر موسسه ۲ برنامه با محوریت قرآن برگزار می‌کند.

    روستای چارک با ۸۰۰ نفر جمعیت در فاصله ۱۶ کیلومتری غرب خورموج مرکز شهرستان دشتی و ۹۶ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *