معاون اقتصادی وزارت کشور گفت: باید پل ارتباطی کارشناسی میان کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی برای شناسایی قوانین مزاحم و بهبود محیط کسب و کار ایجاد شود.
×
×

معاون وزیر کشور:
حذف قوانین مزاحم بخش تولید

  • کد نوشته: 26497
  • ۱۳۹۹-۱۲-۱۹
  • ۰
  • معاون اقتصادی وزارت کشور گفت: باید پل ارتباطی کارشناسی میان کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی برای شناسایی قوانین مزاحم و بهبود محیط کسب و کار ایجاد شود.
    حذف قوانین مزاحم بخش تولید
  • تبلیغ هدفمند
    معاون وزیر کشور: قوانین مزاحم بخش تولید باید حذف شوند
    حذف قوانین مزاحم بخش تولید

    معاون اقتصادی وزارت کشور گفت: باید پل ارتباطی کارشناسی میان کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی برای شناسایی قوانین مزاحم و بهبود محیط کسب و کار ایجاد شود.

    بابک دین پرست در حاشیه جلسه با هیات رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: یکی از پیشنهادات در مرکز این بود که پل ارتباطی کارشناسی میان شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ملی و استانی تشکیل دهیم.

    وی با بیان اینکه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان در ۶ ماه ابتدای سال جاری رتبه اول را به لحاظ فعالیت کسب کرد، گفت: باید با همت دست اندرکاران قوانین مزاحم احصا و حذف شوند.

    معاون اقتصادی وزارت کشور اظهار داشت: اگر قوانین مزاحم مدیریت نشود جهش تولید در واحدهای تولیدی و صنعتی رخ نمی‌دهد.

    وی ادامه داد: مقرر شد اقدامات کارشناسی برای حل مشکلات انجمن‌ها در اتاق بازرگانی انجام شود.

    دین پرست گفت: مالیات، تامین اجتماعی، محیط زیست، منابع طبیعی و حوزه شبکه بانکی از جمله مشکلات مطرح شده در این جلسه بود.

    وی خاطرنشان کرد: طبق ماده ۶۱ قانون و آیین نامه اجرایی که مصوب دولت است این اختیار به ستاد تسهیل داده شده که برای موضوعات خاص کمیته‌های تخصصی تشکیل شود.

    معاون اقتصادی وزارت کشور اضافه کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ۱۲ کمیته کارشناسی را با مسئولیت مدیران دستگاه‌های ذیربط تشکیل و موضوعات در ستاد تسهیل به صورت کارشناسی بررسی می‌کند.

    وی تصریح کرد: در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور هیچ محدودیتی برای برخورد با مدیرانی که به تعطیلی واحدهای تولیدی منجر شوند، نداریم و به شدت با آن‌ها برخورد خواهیم کرد.

    دین پرست گفت: اگر مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در چارچوب قوانین و مقررات باشد هیچکس حق عدم اجرا ندارد.

    معاون اقتصادی وزارت کشور خاطرنشان کرد: باید به گونه‌ای عمل کرد که قوانین معطوف به تولیدکنندگان و صادرکنندگان باشد.

     مشکلات بانکی فعالان اقتصادی در ستاد تسهیل برطرف می‌شود

    معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به مشکلات بانکی فعالان اقتصادی گفت: تا حدودی مشکلات حل شده اما برخی از فعالان از نحوه ورود به آن اطلاع ندارند.

    سید حسن قاضی عسگر افزود: فعال اقتصادی وقتی با بانکی به نتیجه نمی‌رسد و مشکلاتی در این زمینه وجود دارد باید به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مراجعه کند.

    وی ادامه داد: مشکلات در کمیته تخصصی بانکی مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر بانک کمتر از یک ماه تمکین و حکم اجرا شد مشکل برطرف می‌شود در غیر این صورت موضوع کارگروه تسهیل موضوع را به هیات خبرگان بانکی ارجاع می‌دهد.

    تاکنون ۷۶ درصد مصوبات کارگروه تسهیل اصفهان اجرایی شد

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: تاکنون ۷۶ درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اجرایی شده و حدود ۲۲ درصد مصوبات به امور مالیاتی باز می‌گردد.

    ایرج موفق گفت: تاکنون ۶۵ درصد مصوبات بانکی اجرایی و مابقی اجرا نشد زیرا اکثر بانک‌ها به دنبال تامین سرمایه در گردش واحدها هستند.

    وی ادامه داد: در استان اصفهان با پنج هزار و ۲۰۰ طرح در دست اجرا و هزار و ۸۵۰ طرح بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارای مشکلات جدی هستیم.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان اظهار کرد: اشتغال جدید در گرو بهره برداری از طرح‌های جدید صنعتی است.

    وی با بیان اینکه در زمینه تسهیلات بازسازی و نوسازی دچار مشکل هستیم، گفت: در استان اصفهان با ۱۰ هزار واحد تولیدی و صنعتی باید تسهیلات بازسازی و نوسازی و سرمایه ثابت را عملیاتی شود.

    اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن. در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی صنعتی‌ترین استان کشور محسوب می‌شود.

    استان اصفهان افزون بر پنج میلیون نفر جمعیت دارد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *