×
×

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل
به۱۵جانباز در اردبیل واکسن‌تزریق‌شد

  • کد نوشته: 26519
  • ۱۳۹۹-۱۲-۱۹
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، یاسر شاهی روز سه شنبه به مناسبت ۲۲ اسفندماه روز بزرگداشت شهدا در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه سهم بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تا به حال ۹۹ دوز واکسن کرونا بوده است، افزود: از این تعداد ۱۵ دوز واکسن به جانبازان و جامعه هدف تزریق شده است.
    به۱۵جانباز در اردبیل واکسن‌تزریق‌شد
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: تاکنون به ۱۵ نفر از جانبازان این استان واکسن کرونا تزریق شده است.

    به۱۵جانباز در اردبیل واکسن‌تزریق‌شد
    به۱۵جانباز در اردبیل واکسن‌تزریق‌شد
    به۱۵جانباز در اردبیل واکسن‌تزریق‌شد

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، یاسر شاهی روز سه شنبه به مناسبت ۲۲ اسفندماه روز بزرگداشت شهدا در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه سهم بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تا به حال ۹۹ دوز واکسن کرونا بوده است، افزود: از این تعداد ۱۵ دوز واکسن به جانبازان و جامعه هدف تزریق شده است.

    وی با اشاره به اینکه جانبازان ۷۰ درصد و شیمیایی در دریافت واکسن کرونا در اولویت قرار دارند، اظهار کرد: امیدواریم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بزودی به تمامی جانبازان و والدین شهدا در استان واکسن کرونا تزریق شود.

    او  اضافه کرد: همچنین در زمان اوج کرونا با هدف پیشگیری از گسترش آن در جامعه و جلوگیری از ابتلای جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با یک مرکز پرستاری قراردادی برای تامین لوازم مورد نیاز و ارائه خدمات بهداشتی به جانبازان و خانواده های شهدا منعقد کرد.

    او ادامه داد: به دنبال شیوع ویروس کرونا در جامعه و نیاز به اکسیژن، از اوایل امسال با تلاش این بنیاد در تمام نقاط استان کپسول اکسیژن و دستگاه اکسیژن ساز مورد نیاز جامعه هدف تامین شده و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

    هزار و ۵۰۰ واحد مسکن برای ایثارگران استان اردبیل احداث می‌شود

    مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: با امضای تفاهم‌نامه بین استانداری و این بنیاد یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکن در قالب طرح اقدام ملی برای ایثارگران این استان احداث می‌شود.

    شاهی افزود: هم اکنون مسکن و شهرسازی زمین مورد نیاز برای احداث ۳۵۰ واحد را به بنیاد شهید و امور ایثارگران در شهرستان های اردبیل، مشگین شهر، پارس آباد، خلخال و نمین تحویل داده است.

    وی اظهار کرد: تامین زمین مورد نیاز برای احداث ۷۵۰ واحد نیز مراحل نهایی را طی می کند و در آینده نزدیک تحویل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خواهد شد.

     وی بیان کرد: از یک هزار و ۵۰۰ واحد ۸۰۰ واحد در شهرستان اردبیل و مابقی نیز در سایر شهرستان‌های استان احداث خواهد شد.

    اشتغال یکی از مهمترین دغدغه های خانواده شهدا و ایثارگران استان است

    مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل بابیان اینکه خانواده شهدا و ایثارگران استان اردبیل مشکل اشتغال دارند، گفت: همه دستگاه ها باید کمک کنند تا این دغدغه و نگرانی آنها حل شود.

    وی  با بیان اینکه هزار و ۸۱۹ نفر از ایثارگران و اعضای خانواده شهدا در استان اردبیل در سامانه اشتغال این بنیاد ثبت نام کرده اند، افزود: از این تعداد مدرک تحصیلی ۳۳۰ نفر زیر دیپلم و دیپلم و مابقی بالای دیپلم است.

    شاهی  با اشاره به تعهد استان برای اشتغال هزار و ۵۰۰ نفر از خانواده شهدا و ایثارگران بیان کرد: طبق تفاهمنامه منعقد شده بین معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با استاندار اردبیل از این تعداد ۱۶۰ نفر با استخدام دولت، ۷۵۰ نفر با دریافت تسهیلات بانکی، ۵۰۰ نفر با ضوابط و شرایط قانون کار و مابقی ۹۰ نفر نیز با حمایت دستگاه هایی مانند شهرداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت باید مشغول کار شوند.

     وی اظهار کرد: ۱۴۰ نفر از آنها در سال ۹۹ در دستگاه های دولتی استخدام و زمینه اشتغال ۲۵۰ نفر نیز با پرداخت تسهیلات بانکی و شرایط قانون کار فراهم شده که امیدواریم با همکاری سایر دستگاه ها زمینه اشتغال مابقی افراد نیز در آینده نه چندان دور فراهم شود.

     خیابان‌ها و میادین شهرستان‌های استان اردبیل با نام شهدای زن مزین شد

     مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: خیابان‌ها و میادین برخی شهرستان‌های استان از جمله اردبیل، پارس‌آباد، مشگین شهر، خلخال و نمین با نام شهدای زن منطقه مزین شده است.

    او با اشاره به برگزاری کنگره ملی ۱۷ هزار نفر از زنان شهید، جانباز و آزاده کشور افزود: امسال همزمان با برگزاری این کنگره، یادواره ۱۷ شهیده زن استان اردبیل نیز با مشارکت سایر دستگاه‌های فرهنگی برگزار شد.

    شاهی  با بیان اینکه در این آئین از کتاب “غسل شهادت در بمباران” ویژه شهدای زن استان اردبیل رونمایی شد، اظهار کرد: همچنین از یادمان شهدای زن در مدارس استان برای الگوسازی به جوانان و نوجوانان رونمایی شد.

    وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ زنان نقش تعیین‌کننده‌ و بسزایی داشته‌اند، بیان کرد: زنان همیشه همپای مردان و شاید بیشتر از آنها در تحقق اهداف متعالی نقش ایفا کرده اند.

    وی با بیان اینکه بدون حمایت زنان مردان هیچ وقت آن طور که باید در انجام رسالت خود موفق نمی شوند، اضافه کرد: زنان کشورمان به وظیفه و رسالت خود در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس به خوبی عمل کردند.

    وی با اشاره به نقش بی نظیر زنان در تمامی حوزه ها ادامه داد: در مکتب اسلام جایگاه متعالی زن متدین و شایسته در تربیت فرزندان صالح و نقش‌آفرینی در صحنه‌های مختلف بدون شک تضمین‌کننده افق روشن و امیدبخش است.

    بیش از ۹۵ درصد از گلزارهای شهدا در استان اردبیل ساماندهی شده است

    مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: هم اکنون بیش از ۹۵ درصد از گلزارهای شهدای این استان ساماندهی شده و مابقی نیز تا پایان دولت دوازدهم ساماندهی خواهد شد.

    یاسر شاهی افزود: هم اکنون از سه هزار و ۳۰۲ مزار شهید استان سه هزار و ۱۱۶ مزار ساماندهی شده و ۱۸۶ مزار دیگر با تخصیص اعتبار در آینده نزدیک ساماندهی خواهد شد.

    وی از اجرای ۷۹ برنامه به مناسبت ۲۲ اسنفدماه روز بزرگداشت شهدا در استان خبر داد و اظهار کرد: عطرافشانی گلزار شهدا، نهال کاری به نام شهدا، برگزاری همایش پیاده روی، دیدار و تجلیل از خانواده های شهدا و جانبازان، سخنرانی فرزندان شهدا و جانبازان در قالب “پبام آوران ایثار” قبل از خطبه های نماز جمعه در تمامی شهرستان های استان، اهدای خون توسط کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران و ارائه خدمات رایگان پزشکی در درمانگاه ایثار از جمله این برنامه ها است.

    به گزارش ایرنا، استان اردبیل با تقدیم سه هزار و ۳۰۲ شهید از مجموع ۲۲۰ هزار شهید دوران دفاع مقدس ، ۹ هزار و ۶۹۷ جانباز و ۶۹۸ آزاده جزو سه استان برتر در کشور است که بیشترین شهدا را تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *