×
×

مدیر کل هواشناسی استان
بارش‌ فروردین امسال گلستان ۸ درصد بیشتر شد

  • کد نوشته: 2655
  • ۱۳۹۹-۰۲-۰۸
  • ۰
  • مدیرکل هواشناسی گلستان گفت که متوسط بارش فرودین ماه امسال استان ۸۵ میلیمتر بود که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد و نسبت به میانگین بلند مدت، ۷۵ درصد بیشتر شد
    بارش‌ فروردین امسال گلستان ۸ درصد بیشتر شد
  • تبلیغ هدفمند
    بارش‌ فروردین امسال گلستان ۸ درصد بیشتر شد
    بارش‌ فروردین امسال گلستhttp://bkkg.ir/?p=2655ان ۸ درصد بیشتر شد

    مدیرکل هواشناسی گلستان گفت که متوسط بارش فرودین ماه امسال استان ۸۵ میلیمتر بود که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد و نسبت به میانگین بلند مدت، ۷۵ درصد بیشتر شد.

    نوربخش داداشی اظهار داشت: طبق تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی، بارش‌های بهار امسال این استان تا ۲۰ درصد بیشتر از متوسط میانگین بلند مدت ۱۰ ساله و نوید بخش روزهای پرباران در ادامه این فصل خواهد بود.

     به گفته وی میانگین بارش بلند مدت گلستان در فصل بهار ۱۱۰ میلیمتر است که تاکنون ۷۰ درصد آن با بارش های مطلوب فروردین ماه محقق شد.

    بیشترین میزان بارش فروردین ماه گلستان در مینودشت به میزان ۱۷۱.۳ میلیمتر و کمترین بارش در بندرترکمن به میزان ۳۸.۵ میلیمتر ثبت شد.

    داداشی به وضعیت آب و هوای استان در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت : طبق الگوهای پیش یابی، گلستان تا پایان هفته تحت تاثیر فعالیت سامانه سرد و بارشی است که بارش مداوم باران و وزش باد شدید در برخی نقاط از جمله پیامدهای این سامانه خواهد بود.

    وی با اشاره به ضرورت تجهیز گلستان به رادار هواشناسی اظهار داشت : اقدامات لازم برای تهیه این رادار در حال انجام است

    سازمان هواشناسی با پیش بینی اعتبار لازم، خرید سامانه هواشناسی را به مناقصه گذاشته و قرار است تا ۱۰ ماه آینده این سامانه به استان تحویل داده شود.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *