معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک گفت: ۸۰ داروخانه در این استان با هدف دسترسی آسان بیماران دیابتی به انسولین قلمی تعیین شد.
×
×

معاون دانشگاه علوم پزشکی اراک:
تعیین ۸۰ داروخانه برای توزیع انسولین در مرکزی

  • کد نوشته: 26564
  • ۱۳۹۹-۱۲-۱۹
  • ۰
  • معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک گفت: ۸۰ داروخانه در این استان با هدف دسترسی آسان بیماران دیابتی به انسولین قلمی تعیین شد.
    تعیین ۸۰ داروخانه برای توزیع انسولین در مرکزی
  • تبلیغ هدفمند
    ۸۰ داروخانه برای توزیع انسولین در استان مرکزی تعیین شد
    تعیین ۸۰ داروخانه برای توزیع انسولین در مرکزی

    معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک گفت: ۸۰ داروخانه در این استان با هدف دسترسی آسان بیماران دیابتی به انسولین قلمی تعیین شد.

    دکتر «عباس علیمرادیان» افزود: بیماران دیابتی با ثبت‌نام در سامانه سامانه تیتک( TTAC ) می‌توانند انسولین مورد نیازشان را از مراکز تعیین شده دارویی تهیه کنندو با  اجرایی شدن این طرح با نظم و عدالت انسولین  به دست مصرف کنندگان واقعی می‌رسد و از کمبود آن جلوگیری می‌شود.

    وی اظهار داشت: داروخانه‌های منتخب برای توزیع انسولین در این استان موظف هستند سهمیه تعیین شده را  فقط بر مبنای داده‌های ثبتی در سامانه تیتک به فروش برسانند و با ثبت دارو در سامانه از  فروش غیرمنطقی و خارج از شبکه آن جلوگیری می‌شود.

    معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک و خدمات بهداشتی و درمانی گفت: مشکل تامین و توزیع انسولین قلمی برای بیماران دیابتی استان مرکزی حل شده و این بیماران می‌توانند داروی مورد نیاز خود را با تدابیر اتخاذ شده با خیال راحت تهیه کنند.

    دکترعلیمرادیان افزود: کمبود انسولین قلمی مختص استان مرکزی نیست و سایر مناطق کشور نیز با ان دست و پنجه نرم می‌کنند، چرا که این دارو در زمره اقلام وارداتی است که در تامین به‌موقع آن موانعی ایجاد شده بود.

    وی اظهار داشت: ۵۰مراکز داروخانه منتخب برای توزیع انسولین در اراک ۵۰ باب است  که بیماران با نسخه پزشک و ارایه کد ملی می‌توانند دارو مورد نیاز خود را دریافت کنند.

    معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک گفت: با توجه به محدودیت در تامین انسولین، این دارو  فقط به بیماران دارای پرونده پزشکی قابل ارایه است و به‌صورت دستی به فرد دیگری داده نمی‌شود.

    دکتر علیمردایان افزود: سهمیه داروخانه هایی که انسولین را در سامانه ثبت نمی‌کنند، تجدید نظر خواهد شد و در مراحل بعدی سایر اهرم های قانونی برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده به کار گرفته می‌شود.

    رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: طبق برآوردهای علمی ۹ و نیم درصد از جمعیت ۲۵ سال به بالای این استان به دیابت مبتلا هستند.

    دکتر «پری میرشفیعی» افزود: آخرین اطلاعات در سامانه سیب سلامت که از طریق مراکز بهداشتی و درمانی به دست آمده بیانگر آن است که شیوع دیابت در زنان استان ۲ برابر مردان است و موارد شناسایی شده این بیماری غیرواگیر در حوزه روستایی به شهرها بهتر در استان انجام شده است.

    وی اظهار داشت: تاکنون موارد ابتلا به دیابت در هفت درصد از جمعیت ۲۵ سال به بالای مناطق روستایی و حدود چهار دصد از جمعیت مشمول شهرهای استان شناسایی و در سامانه سیب درج شده است.

    ۱۹ بیمارستان فعال با یک‌هزار و ۹۴۵ تخت مصوب و یک‌هزار و ۷۵۰ تخت فعال و ۸۵ بخش درمانی در استان مرکزی وجود دارد که ۱۵ واحد بیمارستانی مربوط به حوزه دولتی، سه بیمارستان با راهبری حوزه مدیریت درمان تامین اجتماعی و ۲ بیمارستان نیز خصوصی در اراک و ساوه است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *