×
×

تاخیر راه‌اندازی هیات خبرگان اقتصادی گلستان به علت کرونا

  • کد نوشته: 2659
  • ۱۳۹۹-۰۲-۰۸
  • ۰
  • معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: شیوع کرونا راه‌اندازی هیات خبرگان اقتصادی برای حل اختلاف بانک‌ها و فعالان اقتصادی و تولیدی استان را به تاخیر انداخت.
    تاخیر راه‌اندازی هیات خبرگان اقتصادی گلستان به علت کرونا
  • تبلیغ هدفمند
    کرونا، راه‌اندازی هیات خبرگان اقتصادی گلستان را به تاخیر انداخت
    تاخیر راه‌اندازی هیات خبرگان اقتصادی گلستان به علت کرونا

    معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: شیوع کرونا راه‌اندازی هیات خبرگان اقتصادی برای حل اختلاف بانک‌ها و فعالان اقتصادی و تولیدی استان را به تاخیر انداخت.

    ابراهیم کریمی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گنبدکاووس اظهار داشت: تشکیل این هیات پارسال توسط بانک مرکزی  ابلاغ شد اما به دلیل شیوع کرونا هنوز فرصت فعالیت این مجموعه فراهم نشده است.

    بر اساس ماده ۶۲ الحاقی به “قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور” بانک‌ها، موسسات اعتباری و صندوق‌های حمایتی موظف شدند با ارایه تسهیلات یا موارد امهال مصوب در کارگروه تسهیل حداکثر ظرف مدت یک ماه موافقت کرده و یا دلایل مخالفت خود را همراه با مستندات به هیات موضوع تبصره آن ماده اعلام کنند.

    همچنین مطابق تبصره ماده ۶۲ مقرر شده در صورت مخالفت بانک با اعطای تسهیلات مصوب کارگروه تسهیل، دلایل و مستندات برای استنکاف از پرداخت تسهیلات توسط هیاتی متشکل از خبرگان مورد وثوق بانکی و اقتصادی هر استان مورد بررسی و اظهارنظر قرار گیرد و در صورتی که دلایل بانک به تایید هیات مذکور نرسد، بانک موظف به پرداخت تسهیلات به متقاضی شود. 

    رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان نیز در این جلسه گفت که سال گذشته پرداخت ۲۲ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال وام رونق تولید به ۳۷۶ طرح استان تصویب شد که از این مقدار ۴۶ طرح با اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال مربوط به گنبدکاووس است.

    حسین طلوعیان اظهار داشت:  پارسال به ۱۱۷ طرح صنعتی و تولیدی گلستان ۴ هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید، به ۱۶ طرح، هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال در بخش تبصره ۱۸ و به ۴۱ طرح هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال برای نوسازی و بازسازی پرداخت شد.

    به گفته وی سال گذشته ۱۰ واحد تولیدی گنبدکاووس ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید، ۲ طرح صنعتی این شهر ۳۵۵ میلیارد ریال وام از محل تبصره ۱۸ و چهار طرح تولیدی گنبدکاووس ۹۴ میلیارد ریال تسهیلات از محل بازسازی و نوسازی دریافت کردند.

    وی افزود: در گنبدکاووس ۱۱۸ واحد صنعتی دارای پروانه با اشتغالزایی برای ۲ هزار و ۱۲۳ نفر فعال است.

    رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان ادامه داد: ۱۶ درصد واحدهای صنعتی گنبدکاووس راکد است که خارج کردن آن ها از رکود و بازگرداندن به چرخه تولید در سال جهش تولید مورد توجه جدی است.

    وی خاطرنشان کرد: سال گذشته از مجموع تعهد اشتغال ۱۰ هزار نفری گلستان، هزار و ۸۵۰ نفر سهم گنبدکاووس بود که اشتغال هزار و ۸۵۱ نفر در سامانه ثبت شد.

    عبدالقدیر کریمی فرماندار گنبدکاووس نیز در این گفت که پارسال حدود ۵۰ درصد سرمایه گذاری بخش خصوصی استان در این شهرستان اتفاق افتاد.

    در این نشست با حضور برخی مدیران کل دستگاه های اجرای استان، مشکلات ۱۰ واحد تولیدی گنبدکاووس مورد بررسی قرار گرفت.

    گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت و داشتن افزون بر ۱۱ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب، دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *