×
×

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی
رشد۲۷درصدی فروش طرح زمستانه کتاب خراسان شمالی

  • کد نوشته: 26615
  • ۱۳۹۹-۱۲-۱۹
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین رضا رضایی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در طرح زمستانه کتاب امسال از هشت کتابفروشی عضو طرح در مجموع یک میلیارد و ۸۳۶ میلیون ریال کتاب خریداری شد که نسبت به طرح پاییزه کتاب رشدی ۲۷ درصدی را نشان می‌دهد، به طوری که آمار سه هزار و ۶۹۱ جلدی فروش کتاب در طرح پاییزه با رشد ۲۰درصدی در زمستانه کتاب به چهار هزار و ۴۴۴ جلد رسید.
    رشد۲۷درصدی فروش طرح زمستانه کتاب خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: فروش کتاب در طرح زمستانه کتاب امسال با خرید بیش از یک میلیارد و ۸۳۶ میلیون ریال ۲۷ درصد رشد داشت.

    رشد۲۷درصدی فروش طرح زمستانه کتاب خراسان شمالی

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین  رضا رضایی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در طرح زمستانه کتاب امسال از هشت کتابفروشی عضو طرح در مجموع یک میلیارد و ۸۳۶ میلیون ریال کتاب خریداری شد که نسبت به طرح پاییزه کتاب رشدی ۲۷ درصدی را نشان می‌دهد، به طوری که آمار سه  هزار و ۶۹۱ جلدی فروش کتاب در طرح پاییزه با رشد ۲۰درصدی در زمستانه کتاب به چهار هزار و ۴۴۴ جلد رسید.

    وی گفت: سقف خرید برای هر خریدار در طرح زمستانه کتاب ۹۹، همچون طرح پاییزه ۲ میلیون ریال بود و خریداران در این طرح از ۲۵ درصد یارانه خرید کتاب بهره مند شدند.

    معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی افزود: کتابفروشی ها عضو طرح بابت فروش خود ۴۴۰ میلیون ریال یارانه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کردند.
    رضایی افزود: کتابفروشی های «اندیشه سبز،  پاتوق کتاب بجنورد، حاتمی، شهر کتاب بجنورد،  گوتنبرگ، پیام دانش، کتابسرای عضدی و کوچه کتاب » از شهرستان های بجنورد و آشخانه در طرح زمستانه کتاب امسال  مشارکت داشتند. 

    وی ادامه در ادامه گفت: این طرح در هر فصل با هدف حمایت از ناشرین و کتابفروشی ها و توسعه کتاب و کتابخوانی با حمایت خانه کتاب و ادبیات ایران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

    طرح زمستانه کتاب ۹۹  از ۹ تا ۱۶ اسفند  ماه در سراسر کشور اجرا شد.

    معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: در خراسان شمالی ۲۷ کتابفروشی مشغول به فعالیت هستند.

    وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۹۴، برای هدفمند کردن یارانه نشر طرح های فصلی فروش کتاب را آغاز کرد؛ در این طرح ها کتابفروشی ها می توانند روی فروش کتاب به خریداران تخفیف داده و مبلغ تخفیف داده شده را از وزارت خانه دریافت کنند.

    در این طرح‌ها که با نام طرح‌های فروش فصلی مشهور شده‌اند، کتابفروشی‌هایی که شرایط لازم را داشته باشند، پس از ثبت نام، می توانند کتاب‌های خود را که با شرایط تعیین شده مطابقت داشته باشد به خریداران بفروشند.

    سرانه مطالعه در خراسان شمالی با میانگین کشوری برابر است. آمار نشر کتاب در کشور نشان می‌دهد که سالانه به ازای هر ایرانی تقریبا ۲ کتاب چاپ می‌شود.

    خراسان شمالی با جمعیت ۸۶۳ هزار نفری، جایگاه نخست سرانه فضای کتابخوانی را به نسبت جمعیت خود در کشور دارد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *