×
×

مدیر هتل های ایرانگردی و جهانگردی شمال کشور
با توسعه‌گردشگری سلامت‌جامعه تامین‌می‌شود

  • کد نوشته: 26647
  • ۱۳۹۹-۱۲-۲۰
  • ۰
  • علی اکبر بصیرنیا در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بازار کسب و کار اظهار داشت: گرگان شهری با ظرفیت های بسیار است که تا کنون به عنوان مکان عبوری برای گردشگران مطرح بوده اما امیدواریم این شهر به زودی از یک شهر عبوری به مقصد گردشگری تبدیل شود.
    با توسعه‌گردشگری سلامت‌جامعه تامین‌می‌شود
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر هتل های ایرانگردی و جهانگردی شمال کشور گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر باید نگاه اقتصادی از منظر گردشگری به شهر داشته باشند.

    با توسعه‌گردشگری سلامت‌جامعه تامین‌می‌شود
    با توسعه‌گردشگری سلامت‌جامعه تامین‌می‌شود
    با توسعه‌گردشگری سلامت‌جامعه تامین‌می‌شود

    علی اکبر بصیرنیا در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بازار کسب و کار اظهار داشت: گرگان شهری با ظرفیت های بسیار است که تا کنون به عنوان مکان عبوری برای گردشگران مطرح بوده اما امیدواریم این شهر به زودی از یک شهر عبوری به مقصد گردشگری تبدیل شود.

    وی افزود: توسعه گرگان در صنعت گردشگری به معنی توسعه اقتصادی و جذب سرمایه گذار است  که این امر مسیر رونق و پیشرفت گرگان را در سطح کشور هموار می کند.

    بصیرنیا تصریح کرد:برای اینکه این امر محقق شود باید نگاه مسئولین به گردشگری تغییر کند که برای این تغییر نگاه احتیاج به زیرساخت های لازم است.

    وی با بیان اینکه احداث شهربازی و تله کابین در گرگان می تواند از زیرساخت های مهم گردشگری این شهر باشد ادامه داد: اینگونه پروژه ها به تنهایی نمی توانند بار گردشگری شهر را به دوش بکشند و احتیاج به یکسری پروژه های مکمل وجود دارد تا صنعت گردشگری در گرگان رونق پیدا کند.

    علی اکبر بصیرنیا در ادامه بیان کرد:همچنین  افزایش فضاهای تفریحی در شهرها و روستاها می تواند  باعث نشاط اجتماعی و کاهش استرس، افسردگی، خشم و آسیب های اجتماعی شود.

    مدیر هتل جهانگردی ناهارخوران گرگان از ناشناخته بودن ظرفیت های گرگان و گلستان در حوزه گردشگری در سطح کشور و بین المللی گفت و تصریح کرد: ما ابتدا باید ظرفیت های این حوزه را در گلستان و به مردم ایران و جهان معرفی کنیم که این امر تنها از طریق سمینارهای مختلف با انجمن های گردشگری میسر نمی شود.

     بصیرنیا افزود: به عقیده من یکی از روش هایی که مردم  می توانند با ظرفیت های گردشگری شهر گرگان آشنا شوند، برگزاری نمایشگاه هایی در سطح ملی و بین المللی است که گرگان می تواند به عنوان یک شهر با سابقه تاریخی و منابع طبیعی فراوان در این نمایشگاه های فرهنگی معرفی شود.

    وی با اشاره به اینکه رابطه خواهرخواندگی گرگان و گوانجوچین نیز می تواند به عنوان یکی از عوامل توسعه گردشگری گرگان باشد اظهار کرد: گرگان یک شهر تاریخی با سابقه ۲۵۰۰ ساله است که می توان از فرصت های گردشگری، سرمایه گذاری و حوزه های فرهنگی و اجتماعی این شهر و گوانجو برای توسعه هر دو شهر استفاده کرد.

    مدیر هتل های ایرانگردی و جهانگردی شمال کشور گفت: یکی از نخستین کارهایی که در احداث هر مجموعه گردشگری و یا اساسا طرح های اقتصادی باید مدنظر قرار گیرد هزینه و فایده است. معمولاً شهرداری ها زمانی اقدام به احداث طرح های اینچنینی می کنند که علاوه بر نفس احداث محل تفرج، تولید و توزیع ثروت در شهر را هم مدنظر قرار داده باشند.

    بصیرنیا افزود:احداث پروژه های سرمایه گذاری و تفریحی در مناطق کم برخوردار می تواند باعث گردش سرمایه، رشد اقتصادی و افزایش نشاط اجتماعی در آن مناطق شود.چرا که رشد اقتصادی در نشاط اجتماعی تاثیر فراوانی دارد. و نشاط اجتماعی خود نیز مقدمه جامعه ای سالم و به دور از آسیب اجتماعی است.

    وی در ادامه در خصوص بافت تاریخی شهر گرگان تصریح کرد: بافت تاریخی گرگان یکی از قدیمی ترین بافت های ثبت شده در شمال کشور است که در سال های اخیر اقدامات زیادی در جهت احیای آن صورت گرفته است.که این امر به خوبی می تواند فرصت رشد و توسعه صنعت گردشگری گلستان ر افراهم کند.

    مدیر هتل های ایرانگردی و جهانگردی شمال کشور در ادامه بیان کرد: توسعه اماکن پذیرایی و اقامتی و خیابان غذا، معرفی بافت تاریخی گرگان در سطح منطقه ای و ملی، تغییر کاربری فضاها و تبدیل به بازارچه های سنتی، رستوران، و برگزاری مراسمات فرهنگی در داخل بافت تاریخی همچون مثنوی خوانی و اجرای تئاترهای رو حوضی مواردی است که باید در کنار احیای و مرمت بافت تاریخی به آن ها توجه کرد.

    علی اکبر بصیرنیا در انتها اظهار داشت: امیدواریم با همراهی دکتر منتظری و ظرفیت حضور ایشان در مجلس شورای اسلامی  اقدامات جهادی در جهت توسعه شهری گرگان  رقم زده شود که قدم به قدم باعث توسعه شهر خواهد شد.امید است این اقدامات موجب رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال برای شهروندان و جوانان منطقه شود.

    گفتنی است شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی تا کنون ۵۴ هتل در ۲۳ استان ایران دارد که علی اکبر بصیرنیا مدیریت گروه هتل های ایرانگردی و جهانگردی شمال کشور و مدیریت هتل جهانگردی ناهارخوران گرگان را عهده دار است.

    وی همچنین مشاور مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی نیز است.

    لازم به ذکر است استان گلستان در حال حاضر از یک مجموعه جهانگردی برخوردار است درحالیکه سایر استان های شمالی کشور هرکدام دارای چندین مجموعه گردشگری هستند.که در صورت توجه به مبحث گردشگری می بایست نسبت به احداث هتل های جهانگردی بیشتری در گلستان نیز اقدام شود.

    نویسنده: مریم جعفری
    منبع: بازار کسب و کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *