×
×

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل
کاهش جان‌باختگان‌کرونا در اردبیل

  • کد نوشته: 26719
  • ۱۳۹۹-۱۲-۲۱
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، آمار جان‌باختگان شیوع سه موج کرونا در این استان طی روزهای اخیر وارد روند کاهشی شده به طوری در ۲ ماه اخیر ۱۰ بار به صفر رسیده است.
    کاهش جان‌باختگان‌کرونا در اردبیل
  • تبلیغ هدفمند

    مجموع جان‌باختگان ۱۲ ماه گذشته کرونا در استان اردبیل با فوت یک بیمار مبتلای دیگر در ۲۴ ساعت اخیر به یک‌هزار و ۴۰۹ نفر رسید.

    کاهش جان‌باختگان‌کرونا در اردبیل
    کاهش جان‌باختگان‌کرونا در اردبیل
    کاهش جان‌باختگان‌کرونا در اردبیل

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، آمار جان‌باختگان شیوع سه موج کرونا در این استان طی روزهای اخیر وارد روند کاهشی شده به طوری در ۲ ماه اخیر ۱۰ بار به صفر رسیده است.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد: در شبانه روز گذشته یک نفر از بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل جان باخته و ۲۲ مبتلای جدید نیز در مراکز درمانی استان بستری شدند.

    دکتر شهرام حبیب‌زاده روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: شیوع کرونا در استان اردبیل در وضعیت پایدار قرار دارد و با ادامه این شرایط، مجموع آمار بستری همزمان مبتلایان کرونا در این استان نیز به ۱۴۶ نفر رسیده است.

    بنا به اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، هم‌اکنون کل این استان در زمینه شیوع کرونا در وضعیت آبی قرار دارد ولی چهار شهرستان اردبیل، خلخال و مشگین‌شهر و پارس‌آباد از سه هفته پیش در وضعیت زرد قرار دارند.

    وی همچنین بیان کرد: هشت شهرستان بیله‌سوار، سرعین، اصلاندوز، کوثر، نیر، نمین، انگوت و گرمی نیز در وضعیت آبی (وضعیتی بین سفید و زرد) قرار دارند.

    دکتر حبیب‌زاده اضافه کرد: در ادامه کاهش شدت شیوع کرونا در این استان، آمار بیماران بدحال بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان از رکورد ۸۵ نفر در نیمه پاییز امسال به ۵۳ نفر افت کرده است.

    وی افزود: با وجود وضعیت پایدار شیوع کرونا، وضعیت این استان در زمینه شیوع کرونا همچنان شکننده بوده و شیوع موج چهارم کرونا در صورت آغاز سفرهای گسترده نوروزی و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم محتمل است.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بیان کرد: با توجه به شرایط جدید و احتمال شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا موسوم به کرونای انگلیسی، همراهی مردم در رعایت پروتکل‌های کنترلی بسیار ضروری است.

    وی با اشاره به ترخیص ۲۲ نفر از افراد بستری مبتلا به کرونا در مرکز درمانی استان اردبیل گفت: در صورت بی‌توجهی شهروندان به رعایت مقررات مقابله با کرونا، تبعات خطرناکی را به دنبال خواهد داشت و مردم نباید گرفتار عادی‌انگاری بیماری شوند.

    دکتر حبیب‌‎زاده، علت کاهش آمار مبتلایان و تلفات کرونا در این استان طی روزهای اخیر را افزایش رعایت عمومی و توجه جدی مردم به مخاطرات این بیماری مهلک عنوان کرد و افزود: مردم برای کنترل بیماری کرونا باید احتیاط بیشتری کرده و با جدیت بالا، مقررات اعلام شده از جمله استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی حداقل ۱.۵ متری و نیز پرهیز از حضور در اجتماعات را رعایت کنند.

    وی با اشاره به شروع مرحله سوم واکسیناسیون علیه کرونا در استان اردبیل اظهار کرد: در مجموع سه مرحله، یک هزار و ۵۳۰ نفر از کارکنان بخش درمان و جامعه هدف تعریف شده در استان، واکسن روسی اسپوتنیک.وی را دریافت می کنند.

    به گزارش ایرنا، ۲ ماه پیش تعداد فوتی‌های کووید.۱۹ در استان اردبیل در رکودی کم‌سابقه به ۲۲ نفر فوتی در یک شبانه‌روز رسیده بود ولی طی ۲ ماه گذشته ۱۰ بار فوتی‌های کرونا در این استان به صفر رسید.

    بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه با ۲۲ فوتی، بالاترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا در ۲۵ آبان ماه با ۱۱۳ نفر و نیز بالاترین رکورد بستری همزمان بیماران کرونا با ۵۰۳ نفر در روز ۲ آذرماه به ثبت رسیده است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *