×
×

استاندار خراسان شمالی
تخصیص۵۵۰میلیاردریال به توسعه مانه وسملقان

  • کد نوشته: 26752
  • ۱۳۹۹-۱۲-۲۱
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین محمد علی شجاعی روز چهارشنبه در نشست اقشار مختلف و بررسی مشکلات شهرستان مانه و سملقان اظهار داشت: در این سفر تامین ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی هم تصویب شد.
    تخصیص۵۵۰میلیاردریال به توسعه مانه وسملقان
  • تبلیغ هدفمند

    استاندار خراسان شمالی گفت: امسال۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه شهرستان مانه و سملقان اختصاص یافته و علاوه براین اعتبار، تسهیلاتی هم برای این خطه در نظر گرفته شده است.

    تخصیص۵۵۰میلیاردریال به توسعه مانه وسملقان

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین محمد علی شجاعی روز چهارشنبه در نشست اقشار مختلف و بررسی مشکلات شهرستان مانه و سملقان اظهار داشت: در این سفر تامین ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی هم تصویب شد.

    وی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به ایجاد شهرستان جدید در استان افزود: مانه و سملقان به ۲ شهرستان تقسیم می شود و امید می رود با این اقدام شاهد تحول در هر ۲ شهرستان باشیم.

    وی در ادامه گفت: بانوان نیمی از جمعیت جامعه هستند، باید بهره مندی این قشر از امکانات مختلف از جمله ورزشی بیشتر شود در این زمینه برای ایجاد بوستان بانوان چهار میلیارد ریال اختصاص می یابد.

    وی همچنین با بیان اینکه سالن ویژه ورزشی برای زنان شهرستان اختصاص می یابد گفت: شمار بانوان پذیرفته شده در دانشگاه ها این شهرستان هم ۲ برابر می شود.

    شجاعی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه بیش از ۷۱۰ طرح اشتغالزایی از سوی دهیاری های استان به وزارت کشور ارسال شده است گفت: تلاش داریم تا اشتغال در روستاها رونق گیرد.

    استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه بهره مندی روستاییان استان از راه مناسب کمتر از میانگین کشوری است گفت: طول راه های روستایی استان چهار هزار کیلومتر  است که ۲ هزار کیلومتر آن آسفالت شده است و مابقی هنوز آسفالت نیست.

    فرماندار مانه و سملقان هم گفت: امسال از منابع سفر رهبر معظم انقلاب به استان ۶۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای این شهرستان اختصاص داده شده است که امید می رود گام‌های خوبی برای توسعه این منطقه برداشته شود.  

    محمودرضا معموری یکی از مشکلات در این شهرستان، تامین آب مورد نیاز برای روستاییان است که در این زمینه بنیاد علوی ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار به آبرسانی به روستاهای این شهرستان اختصاص داده است.

    وی خاطرنشان کرد: حل مشکلات مربوط به تامین آب روستاییان این شهرستان نیازمند اعتبار بیشتر است.

    فرماندار شهرستان مانه و سملقان با اشاره به ورود بنیاد علوی برای محرومیت زدایی در این شهرستان گفت: اجرای ۳۸ پروژه با بیش از ۴۲۰ میلیارد ریال اعتبار به وسیله این بنیاد در دست پیگیری است.

    ایجاد مرکز اصلاح بذر در مانه و سملقان ضروری است

    نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی هم گفت: شهرستان مانه و سملقان بزرگ ترین تولیدکننده گندم در استان است اما هنوز مرکز اصلاح بذر ندارد.

    محمد وحیدی اظهار داشت: این شهرستان استعداد زیادی برای توسعه بخش کشاورزی دارد، بیشترین میزان تولید محصولات کشاورزی استان مربوط به مانه و سملقان است.

    نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به وجود پتانسیل های خوب کشاورزی در این شهرستان، نیاز است تا مسوولان حمایت ویژه در این زمینه داشته باشند.

    وی با بیان اینکه دولت تسهیلات خوبی برای توسعه سیستم آبیاری نوین بخش کشاورزی در نظر گرفته است گفت: میزان تجهیز زمین های کشاورزی مانه و سملقان به این سیستم و برخورداری از مزایای آن بسیار پایین است.

    نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای گازرسانی به شهرها و روستاها، اقدامات بزرگی در این استان انجام شده است گفت: امید می رود مناطق عشایری استان از گاز بهره مند شوند.

    مانه و سملقان تشنه است 

    رییس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی هم در این آیین با اشاره به اینکه شهرستان مانه و سملقان به لحاظ تولید محصولات باغی و کشاورزی جزو شهرستان های ممتاز است گفت: سد شیرین دره به عنوان بزرگترین سد استان در این شهرستان قرار دارد اما این منطقه، تشنه ترین شهرستان ها است.

    سیدمحمد پاکمهر گفت: برای توسعه کشاورزی، رونق صنعت و رشد گردشگری شهرستان مانه و سملقان نیازمند ساخت سد دربند هستیم.

    وی با اشاره به مشکلات پیازکاران استان و دپوی این محصول در انبارها گفت: در این زمینه بررسی هایی انجام دادم، در این زمینه کشور هند خواهان پیاز قرمز است اما بخش زیادی از پیاز تولیدی استان، پیاز زرد است.

    نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی افزود: در این زمینه مسوولان باید با ترویج و اطلاع رسانی به کشاورزان، کاشت محصولات را مطابق با بازار توسعه دهند.

    نشست استاندار خراسان شمالی با اقشار مختلف مردم و بررسی مسائل و مشکلات شهرستان مانه وسملقان در روستای کشانک برگزار شد.  

    پراکندگی حوزه روستایی مانه و سملقان موجب بروز مشکلاتی در بخش آبرسانی این شهرستان شده است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *