ایلام - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: برداشت گیاهان دارویی و خوارکی فصل بهار به صورت انبوه ممنوع است.
×
×

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی:
ممنوعیت برداشت گیاهان خوراکی طبیعی در ایلام

  • کد نوشته: 26769
  • ۱۳۹۹-۱۲-۲۱
  • ۰
  • ایلام - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: برداشت گیاهان دارویی و خوارکی فصل بهار به صورت انبوه ممنوع است.
    ممنوعیت برداشت گیاهان خوراکی طبیعی در ایلام
  • تبلیغ هدفمند

    فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: برداشت گیاهان دارویی و خوارکی فصل بهار به صورت انبوه ممنوع است.

    سرهنگ علیرضا بیگلری اظهار داشت: در صورت مشاهده برداشت انبوه گیاهان دارویی و خوراکی خودرو به قصد فروش و عرضه در بازارهای مصرف، با فرد خاطی و متخلف برخورد می شود.

    وی افزود: خانواده ها باید به اندازه نیاز مصرف خانواده خود و با مقادیر بسیار کم برداشت کنند تا به رویشگاه ها و ریشه یا بذر گیاهان آسیب وارد نشود.

    بیگلری یادآور شد: ۱۲ تیم گشتی در تمامی نقاط استان در حال آماده باش و گشت زنی عرصه ها و رویشگاه های گیاهان خوراکی و دارویی هستند تا در صورت مشاهده متخلفان و افرادی که اقدام به برداشت انبوه گیاهان می کنند، موضوع را پیگیری کنند.

    وی اضافه کرد: مردم اگر هرگونه تخلف یا برداشت بی رویه گیاهان دارویی را مشاهده کردد با سامانه گویای ۱۵۰۴ تماس بگیرند و مورد را گزارش دهند.

    وی گفت: هرچند حساسیت مردم و سطح فرهنگ و آگاهی آنها در خصوص حراست از عرصه های ملی و رویشگاه ها افزایش یافته است اما این رویشگاه ها همواره از دستبرد عده ای سودجو آسیب می بینند.

    بیگلری با بیان اینکه این گیاهان در مزارع و گلخانه ها رشد نمی کنند، تاکید کرد: چیدن گیاهان وحشی خوراکی و دارویی از ریشه و پیاز موجب از بین رفتن تدریجی این گیاهان می شود.

    وی از مردم و بهره برداران خواست: جهت حراست از گیاهان خودرو از برداشت بی رویه و غیراصولی این رستنی های طبیعی خودداری و اجتناب ورزند.

    استان ایلام دارای یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار عرصه طبیعی است و رویشگاه های گیاهان خودروی دارویی یا خوراکی در نقاط مختلف استان پراکنش دارد.

    کنگر، پاغازه، شنگ، پنیرک (تولیه)، وه نگی، پیچک (سیرکوهی)، تره کوهی، گل گاوزبان، ازبوه (آویشن کوهی)، کرکول، بوره ولی، قارچ دملان از جمله گیاهان خوراکی با خاصیت دارویی هستند که در رویشگاه های طبیعی استان ایلام رشد می کنند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *