×
×

مدیر کل امور عشایر خراسان شمالی
تخصیص تسهیلات۲۰میلیاردریالی به عشایر

  • کد نوشته: 26790
  • ۱۳۹۹-۱۲-۲۱
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین محمدرضا قلی پور روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه خانوارهای عشایری کوچ رو این استان در دوران شیوع کرونا از ناحیه کوچ مکانیزه زیان دیدند اظهار داشت: این میزان اعتبار برای ساماندهی کوچ عشایر در نظر گرفته شده است.
    تخصیص تسهیلات۲۰میلیاردریالی به عشایر
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر کل امور عشایر خراسان شمالی گفت: ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره به خانوارهای عشایری که در مراوه تپه استان گلستان سکونت دارند اختصاص یافت.

    تخصیص تسهیلات۲۰میلیاردریالی به عشایر

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین محمدرضا قلی پور روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه خانوارهای عشایری کوچ رو این استان در دوران شیوع کرونا از ناحیه کوچ مکانیزه زیان دیدند اظهار داشت: این میزان اعتبار برای ساماندهی کوچ عشایر در نظر گرفته شده است.

    وی گفت: این خانوارها با دریافت تسهیلات کم بهره هزینه های مکانیزه کوچ را تامین خواهند کرد.

    مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی گفت: در سال جاری ۱۷۰ میلیارد ریال خسارت به عشایر استان به علت استفاده از وسایل نقلیه برای جابه‌جایی دام در شرایط کرونایی وارد شد.

    قلی پور اظهار داشت: این استان پنج هزار خانوار عشایری دارد که از مجموع این تعداد چهار هزار و ۲۰۰ خانوار کوچ رو هستند.

    وی افزود: هر خانوار عشایری این استان در ایام کوچ بیش از ۴۰ میلیون ریال متحمل هزینه رفت و آمد شد این در حالی است که در سال های گذشته دام ها را پیاده جا به جا می کردند که حتی در میانبند ها تعلیف نیز می شدند اما شرایط کرونا آنان را متحمل هزینه های زیادی کرده است.

    وی اظهار داشت: هم اینک برخی از عشایر استان برای زمستان‌گذرانی در مناطق گرمسیری و قشلاقی میاندشت اسفراین، بخش هایی از مانه و سملقان و رازوجرگلان و نیز مناطق مراوه تپه، کلاله و گنبد در استان گلستان مستقر هستند.

    مدیرکل عشایری خراسان شمالی گفت: عشایر استان هرساله مسیر مراتع قشلاقی استان گلستان تا چراگاه های ییلاقی خود در خراسان شمالی را به صورت سنتی طی می کردند که امسال از خودرو برای انتقال دام خود استفاده کردند.

    پنج هزار و ۳۵۰ خانوار عشایری خراسان شمالی شامل ۳۰ هزار نفر جمعیت بیش از ۷۰۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند که ۲۵ درصد گوشت استان را تولید می‌کنند.

    عشایر خراسان شمالی با جمعیتی بیش از ۳۰ هزار نفر در قالب ۲ ایل زعفرانلو و شادلو و ۳۸ طایفه با شیوه‌های سنتی کوچرو و نیمه کوچرو در این استان کوچروی می‌کنند.

    عشایر خراسان شمالی که زبان اصلی آنان کردی کرمانجی است، شامل طوایف باچوانلو، قهرمانلو، ملوانلو، میلانلو، توپکانلو، ایرانلو، جیرستان، سیفکانلو، بریمانلو، پهلوانلو، جیرستان آنی‌صر، سارخانی، قلیانلو، کاوانلو، کیکانلو، بیچرانلو، نامانلو، امیرانلو، هشت‌مرخی، ایزانلو، روطانلو، تبریانی، جافکانلو می شوند.  

    خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *