×
×

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری
افزایش مصرف‌آب در اسفندماه

  • کد نوشته: 26820
  • ۱۳۹۹-۱۲-۲۲
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب وکار به نقل از ایرنا، احمدرضا محمدی افزود: مصرف استاندارد سرانه آب ۱۳۰ لیتر است اما این میزان در این استان ۲۰۰ لیتر به ازای هر نفر در شبانه‌روز است، از همین‌رو در شرایط عادی مصرف آب شرب در استان بیشتر از میزان استاندارد است.
    افزایش مصرف‌آب در اسفندماه
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری از افزایش ۲۰ درصدی مصرف آب در استان در خانه‌تکانی‌های اسفندماه خبر داد و گفت: برای جلوگیری از افت فشار و یا قطعی آب نیازمند مدیریت مصرف هستیم.

    افزایش مصرف‌آب در اسفندماه

    به گزارش بازار کسب وکار به نقل از ایرنا، احمدرضا محمدی افزود: مصرف استاندارد سرانه آب ۱۳۰ لیتر است اما این میزان در این استان ۲۰۰ لیتر به ازای هر نفر در شبانه‌روز است، از همین‌رو در شرایط عادی مصرف آب شرب در استان بیشتر از میزان استاندارد است.

    وی ادامه داد: این در حالی است که مصرف آب در استان در زمان خانه‌تکانی اسفند به ۲۴۰ لیتر به ازای هر نفر در شبانه‌روز رسیده که این موضوع تامین آب شرب را با چالش جدی مواجه کرده است.

    محمدی با اشاره به وارد مدار کردن ۲ حلقه چاه شهرداری شهرکرد در اسفند، تصریح کرد: تلاش شده تا با چنین اقداماتی از افت فشار و یا قطعی آب در استان جلوگیری شود اما این اقدامات مقطعی است و مهمترین راهکار برای جلوگیری از چالش تامین آب، مدیریت مصرف است.

    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از سوی دیگر مدیریت مصرف آب، کمک به اقتصاد خانواده‌ها نیز به شمار می‌رود چرا که با افزایش مصرف آب نسبت به الگوی مصرف، آب‌بها به صورت پلکانی محاسبه شده و مشمول جریمه نیز می‌شود.

    محمدی میزان مصرف متناسب با الگوی مصرف آب را ۱۶ هزار لیتر در ماه برای هر مشترک اعلام کرد و گفت: مشترکانی که کمتر از ۶ هزار لیتر آب مصرف کنند، جزو مشترکان کم‌مصرف به شمار می‌روند و هزینه قبض آب برای آنها رایگان می‌شود اما مشترکانی که بیش از ۱۶ هزار لیتر مصرف کنند، جریمه می‎شوند.

    وی خاطرنشان کرد: ۱۵ درصد از مشترکان استان، کم‌مصرف هستند که این میزان اندک است و باید تلاش کرد تا الگوی مصرف در استان بیش از پیش نهادینه شود.

    به گزارش ایرنا، شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری به ۴۰ شهر و ۶۱۲ روستا با جمعیت ۹۶۷ هزار و ۲۷۴ نفر خدمات‌رسانی می‌کند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *