×
×

کدامیک به لحاظ قدرت نظامی قویترهستند؟آمریکا،روسیه یاچین

  • کد نوشته: 26898
  • ۱۳۹۹-۱۲-۲۲
  • ۰
  • به گزارش روز جمعه بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، سی ان ان افزود که این مقایسه را « Global Fire Power » پایگاه ویژه رصد قدرت های نظامی جهان براساس آمار سال ۲۰۲۱ میلادی انجام داده و در آن به تعداد نظامیان در حال خدمت، نیروهای احتیاط ، نیروهای هوایی و زمینی و دریایی و تعداد فرودگاه های قابل استفاده، استناد شده است.
    کدامیک به لحاظ قدرت نظامی قویترهستند؟آمریکا،روسیه یاچین
  • تبلیغ هدفمند

    شبکه خبری آمریکایی سی ان ان در گزارشی مدعی شد که با مقایسه توانمندی های سه قدرت برجسته ایالات متحده آمریکا، فدراسیون روسیه و جمهوری خلق چین در عرصه جهانی در میان قدرتمندترین ارتش های جهان، ارتش های آمریکا، روسیه و چین به ترتیب در رتبه های اول، دوم و سوم قرار دارند.

    کدامیک به لحاظ قدرت نظامی قویترهستند؟آمریکا،روسیه یاچین

    به گزارش روز جمعه ایرنا، سی ان ان افزود که این مقایسه را « Global Fire Power » پایگاه ویژه رصد قدرت های نظامی جهان براساس آمار سال ۲۰۲۱ میلادی انجام داده و در آن به تعداد نظامیان در حال خدمت، نیروهای احتیاط ، نیروهای هوایی و زمینی و دریایی و تعداد فرودگاه های قابل استفاده، استناد شده است.

    ارتش آمریکا رتبه اول جهان را دارد و همتایان روسی و چینی آن در رتبه های دوم و سوم در میان قدرتمندترین ارتش های جهان قرار دارند. ارتش های این سه کشور دارای نیروهای هوایی ضربتی و واکنش سریع و زرادخانه هسته ای کشنده نیز هستند.

    ارتش آمریکا

    جمعیت ایالات متحده بیش از۳۳۲ میلیون نفر است که از میان آنان ۱۴۶ میلیون نفر نیروی انسانی فعال هستند.

    شمار نیروهای نظامی آمریکا ۲ میلیون و ۲۴۵ هزار تن که ۸۴۵ هزار و ۵۰۰ تن از میان آنان نیروهای احتیاط هستند.

    ازنظر قدرت هوایی، ارتش ایالات متحده ۱۳ هزار و ۲۳۳ هواپیمای نظامی، یک هزار و ۹۵۶ جنگنده، ۷۶۱ هواپیمای تهاجمی، بیش از ۹۴۵ هواپیمای باری نظامی، ۲ هزار و ۷۶۵ هواپیمای آموزشی و ۵ هزار و ۴۳۶ بالگرد نطامی از جمله  ۹۰۴ بالگرد تهاجمی دارد.

    ارتش آمریکا علاوه بر یک هزار و ۳۶۵ سامانه موشک انداز، بیش از ۶ هزار و ۱۰۰ تانک، ۴۰ هزار خودروی زرهی، یک هزاز و ۵۰۰ توپ خودران و بیش از یک هزار و ۳۴۰ توپخانه میدانی دارد.

    از نظر قدرت دریایی، ناوگان دریایی آمریکا ۴۹۰ فروند شناور شامل ۱۱ ناو هواپیمابر، ۹۲ ناوشکن و ۶۸ زیردریایی و ۸ مین جمع کن در اختیار دارد.

    بودجه دفاعی و متوسط ​​هزینه سالانه ارتش آمریکا ۷۴۰ میلیارد دلار آمریکا است.

    ارتش روسیه

    جمعیت فدراسیون روسیه نزدیک به ۱۴۲میلیون نفر است که از میان آنان ۶۹ میلیون نفر نیروی انسانی فعال هستند.

    شمار نیروهای نظامی درحال خدمت روسیه ۳ میلیون و ۵۶۹ هزار تن و نیروهای احتیاط  آن بیش از ۲ میلیون نفر هستند.

    ارتش روسیه بیش از ۴ هزار و ۱۴۴ هزار هواپیمای جنگی از جمله ۷۸۹ جنگنده و ۷۴۲ هواپیمای تهاجمی در اختیار دارد.

    این اختلاف زیاد برتری همتای آمریکایی بر آن را رقم می زند.

    ارتش روسیه همچنین دارای یک هزار و ۵۴۰  بالگرد نظامی از جمله ۵۳۸ بالگرد هجومی است.

    ارتش روسیه دارای ۱۳ هزار تانک، بیش از ۲۷ هزار دستگاه خودروی زرهی، بیش از ۶ هزار و ۵۴۰ عراده توپ خودکششی، بیش از ۴ هزار و ۴۶۵ توپخانه میدانی و ۳ هزار و ۸۶۰ سامانه موشک انداز است که اینها برتری آشکار آن بر همتای آمریکایی را نشان می دهد.

    از نظر قدرت دریایی، ناوگان روسیه از ۶۰۳ شناور دریایی شامل یک ناو هواپیمابر تشکیل شده است و ایالات متحده از این جنبه به خوبی برتری دارد.

    ارتش روسیه دارای ۶۴ زیردریایی، ۱۱ ناوچه و ۴۸ شناور مین روب است.

    بودجه دفاعی و متوسط ​​هزینه های سالانه ارتش روسیه ۴۲ میلیارد دلار آمریکا است.

    ارتش چین

    جمعیت جمهوی خلق چین یک میلیارد و ۳۹۴ میلیون نفر است که از میان آنان ۷۵۳ میلیون نفر نیروی انسانی فعال هستند.

    شمار نیروهای نظامی درحال خدمت چین ۳ میلیون و ۳۵۵ هزار تن و نیروهای احتیاط  آن ۵۱۰ هزار نفر هستند.

    ارتش چین بیش از ۳ هزار و ۲۶۰ هواپیمای نظامی از جمله یک هزار و ۲۰۰ جنگنده و ۳۷۱ هواپیمای تهاجمی دارد و همچنین دارای ۹۰۲ بالگرد نظامی از جمله ۳۲۷ بالگرد تهاجمی است.

    این ارتش ۳ هزار و ۲۰۵ تانک و بیش از ۳۵ هزار دستگاه خودروی زرهی دارد. همچنین بیش از یک هزار و ۹۷۰ تانک خودکششی، یک هزار و ۲۳۴ توپخانه میدانی و ۲ هزار و ۲۵۰ سامانه موشک انداز در اختیار دارد.

    از نظر قدرت دریایی، ناوگان دریایی چین متشکل از ۷۷۷ شناور دریایی است که شامل دو ناو هواپیمابر، ۷۹ زیردریایی، ۵۰ ناوشکن، ۴۶ ناوچه و ۳۶ کشتی مین روب است.

    بودجه دفاعی و متوسط ​​هزینه های سالانه ارتش چین ۱۷۸ میلیارد دلار آمریکا است .

    قدرت هسته ای

    از نظر قدرت هسته ای که عامل تعیین کننده توازن قدرت بین کشورها است، براساس گزارش موسسه Atomic Scientists’ Nuclear Notebook روسیه دارای ۶ هزار و ۳۷۰ سلاح هسته ای و بعداز آن آمریکا با ۵ هزار و ۸۰۰ سلاح هسته ای و چین با ۲۷۲ سلاح هسته ای قرار دارند که بیانگر قدرت بیشتر و آشکار روسیه و آمریکا در مقابل چین است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *