استاندار خراسان جنوبی گفت: راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی کوچک در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و بر پایه سرمایه‌های مردم، راهکار اصلی برای حل معیشتی و بیکاری است.
×
×

استاندار خراسان جنوبی:
راهکار اصلی اشتغالزایی،راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک

  • کد نوشته: 26927
  • ۱۳۹۹-۱۲-۲۳
  • ۰
  • استاندار خراسان جنوبی گفت: راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی کوچک در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و بر پایه سرمایه‌های مردم، راهکار اصلی برای حل معیشتی و بیکاری است.
    راهکار اصلی اشتغالزایی،راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک
  • تبلیغ هدفمند
    راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک راهکار اصلی اشتغالزایی است
    راهکار اصلی اشتغالزایی،راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک

    استاندار خراسان جنوبی گفت: راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی کوچک در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و بر پایه سرمایه‌های مردم، راهکار اصلی برای حل معیشتی و بیکاری است.

    حمید ملانوری در بازدید از کانون فرهنگی هنری عماریون در روستای علی‌آباد بیرجند، اقدامات این کانون را در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های استان برای اشتغالزایی و کمک به معیشت و رفاه مردم عنوان کرد.

    وی افزود: واقعیت این است که بهترین راهکار برای اینکه مشکلات معیشتی را حل کنیم، معضل بیکاری را برطرف و نرخ بیکاری را کاهش دهیم، این است که کارگاه‌های خرد و مشاغل خانگی را توسعه دهیم.

    استاندار خراسان جنوبی مساجد را سرمایه‌هایی بزرگ در رفع مشکلات جامعه دانست و اظهار داشت: مساجد به جهت کارکردهای متنوع و فراوانی که دارند، نقش بسیار بسزایی در رفع مشکلات جامعه ایفا می‌کنند.

    وی با اشاره به محدود شدن زمان بازگشایی برخی مساجد به وقت نماز، گفت: خیلی از مساجد و اماکن مذهبی ما تنها در وقت نماز یا هنگام برگزاری برنامه‌های ملی مذهبی فعالند، در حالی که وقتی بنایی ایجاد می‌شود، باید تا آن جا که مقدور است، مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

    ملانوری متذکر شد: گاهی به جهت کم‌توجهی ما، این ظرفیت‌ها مغفول می‌مانند در حالی که می‌توانند با یک برنامه‌ریزی مناسب در مراسم و مناسبت‌ها، مهارت‌آموزی و درآمدزایی مورد استفاده مطلوب قرار گیرند.

    وی گفت: توسعه فعالیت‌ها و ورود مساجد به مسایل مختلف سبب انگیزه و گرایش جوانان به این مکان مذهبی می‌شود.

    وی راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی هنری در کنار مساجد را راهکاری مناسب برای توسعه فعالیت‌ها خواند و اظهار داشت: ورود کانون‌ها به مسایل اجتماعی به ویژه اشتغالزایی و مهارت‌آموزی قابل تحسین است.

    استاندار خراسان جنوبی امروز با هدف رصد فعالیت‌ها و برنامه‌های کانون عماریون، به روستای علی‌آباد از توابع شهرستان بیرجند رفت و آشنایی با سطح اشتغال ایجاد شده، نحوه بازاریابی و فروش محصولات تولیدی در کارگاه‌های کارآفرینی از برنامه‌های این بازدید بود.

    کانون فرهنگی هنری عماریون که سال ۱۳۹۲ تاسیس شد به جهت ایجاد طرح کسب و کار در جوار مسجد، کارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار برای روستاییان همچنین اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در همه مناسبت‌های مذهبی و ملی، جزو کانون‌های برتر است.

    کسب مقام دوم گروه‌های سرود روستایی در کشور (بندرعباس) عمارهای رهبر به سه زبان فارسی، عربی و ترکی و مقام‌های اول و دوم کاراته توسط بانوان و آقایان در استان از جمله موفقیت‌های این کانون است.

    کانون فرهنگی هنری عماریون از بدو تاسیس تاکنون جشنواره غذاهای محلی و بازی‌های بومی محلی و جشنواره و نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان در سطح استان و کشور را برگزار کرده است.

    استاندار خراسان جنوبی از روستای جهانی حوله بافی در شهرستان بیرجند نیز بازدید کرد. 

    ملانوری با هدف رصد میدانی موقعیت روستای خراشاد و امکانات و زیرساخت‌ های موجود به این روستا رفت و بازدید از کارگاه‌های حوله بافی این روستا از برنامه‌های این سفر بود.

    خُراشاد روستای جهانی حوله بافی در ۲۴ کیلومتری جنوب شرقی بیرجند است و به سبب نخبه‌پروری، صنایع دستی و نیز زیبایی طبیعی شهرت دارد.

    رونق صنایع دستی در روستای خراشاد سبب شد از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، حوله بافی (توبافی) این روستا سال ۱۳۹۷ در فهرست جهانی صنایع دستی به ثبت برسد و خراشاد به عنوان روستای هدف صنایع دستی کشور معرفی شود.

    بازارچه محصولات و صنایع دستی نیز در روستای خراشاد راه‌اندازی شده که مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *