مدیرکل ورزش و جوانان لرستان گفت: پنج هزار و ۸۰۰ شاغل حوزه ورزش این استان به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اماکن و باشگاه‌های ورزشی بیکار شدند.
×
×

مدیرکل ورزش و جوانان
بیکار۵هزار و ۸۰۰ شاغل حوزه ورزش لرستان در ایام کرونا

  • کد نوشته: 26962
  • ۱۳۹۹-۱۲-۲۳
  • ۰
  • مدیرکل ورزش و جوانان لرستان گفت: پنج هزار و ۸۰۰ شاغل حوزه ورزش این استان به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اماکن و باشگاه‌های ورزشی بیکار شدند.
    بیکار۵هزار و ۸۰۰ شاغل حوزه ورزش لرستان در ایام کرونا
  • تبلیغ هدفمند
    کرونا پنج هزار و ۸۰۰ شاغل حوزه ورزش لرستان را بیکار کرد
    بیکار۵هزار و ۸۰۰ شاغل حوزه ورزش لرستان در ایام کرونا

    مدیرکل ورزش و جوانان لرستان گفت: پنج هزار و ۸۰۰ شاغل حوزه ورزش این استان به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اماکن و باشگاه‌های ورزشی بیکار شدند.

    حشمت‌اله امان الهی در نشست خبری مجازی افزود: همچنین با شیوع کرونا ماهیانه بیش از ۲ میلیارد تومان خسارت به باشگاههای ورزشی استان وارد می شود.

    وی تصریح کرد: در این مدت خسارات بسیاری به حوزه ورزش استان وارد و باشگاههای بخش دولتی  و خصوصی تعطیل شد و اشتغال زیادی را در حوزه ورزش استان از دست دادیم.

    وی خاطرنشان کرد: تنها تعداد محدودی از باشگاه های استان در ۶ ماهه اول شیوع کرونا تسهیلات گرفتند اما در ۶ ماهه دوم ۴۰۰ باشگاه برای دریافت تسهیلات معرفی شد که ۲۷۰ باشگاه در حال دریافت آن هستند.

    وی ادامه داد: به دلیل شیوع کرونا رشد منفی چشمگیری در حوزه ورزش داشتیم به نحوی که سال گذشته ۶۸ هزار بیمه شده در استان وجود داشت اما اکنون به دلیل تعطیلی اماکن ورزشی به ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است.

    تاکید بر استقلال و رعایت عدالت در ورزش بانوان 

    امان الهی درباره ورزش بانوان افزود: بر استقلال ورزش بانوان تاکید داریم و تفویض اختیار کامل به این حوزه داده شده و برنامه های متنوعی نیز در دستورکار است.

    وی گفت: اکنون سرانه ورزشی در لرستان ۶۱ سانتیمتر است و علاوه بر استفاده بانوان از همه اماکن دولتی در صبح، از ۸۷۸ باشگاه خصوصی در استان، ۳۱۵ مورد آن مختص بانوان و ۲۶۵ مورد باشگاه مشترک با آقایان است.

    وی اظهار داشت: باید ۳۵ درصد کمک هایی که به هیات های ورزشی می شودبه ورزش بانوان اختصاص یابد اما تلاش می شود که این کمک ها به ۵۰ درصد برسد و حتی اعتبارات جداگانه ای برای هیات های ورزشی بانوان اختصاص یابد.

    سازمان های مردم نهاد جوانان نباید طرفداری جانبدارانه داشته باشند

    مدیرکل ورزش و جوانان لرستان درباره انتخابات نیز گفت: سازمان های مردم نهاد جوانان ، غیردولتی و غیرسیاسی هستند و نمی توانند طرفداری جانبدارانه از هر کاندیدایی داشته باشد.

    امان الهی ادامه داد: چنانچه مستنداتی در این خصوص دریافت شود پیگیری و برخورد خواهیم کرد اما برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات تلاش می کنیم.

    وی تصریح کرد: چنانچه در این رویداد سیاسی، از امکانات اداری و ظرفیت های ورزشی سواستفاده شود به طور یقین از طریق مبادی قانونی با افراد متخلف برخورد خواهیم کرد.

    کشتی لرستان مشکل خاصی ندارد

    وی درباره هیات های کشتی نیز گفت: این هیات مشکل خاصی ندارد، در ماههای گذشته کلاس های مربیگری برگزار شد و اکنون بحث تمرین و برگزاری مسابقات مطرح شده که چون کشتی جزو ورزش های پربرخورد است دغدغه حضور کشتی گیران را در مسابقات کشوری داریم.

    مدیرکل ورزش و جوانان لرستان گفت: ۶۰۰ هیات ورزشی در استان داریم و به هیات هایی که دارای عملکرد هستند کمک مالی و برای مبالغ بالای ۱۰ میلیون تومان تفاهم نامه با هیات ها منعقد می شود. 

    ورزشگاه تختی ۲ میلیارد تومان بدهی دارد

    امان الهی ادامه داد:  ورزشگاه تختی خرم آباد ویترین و قطب ورزش استان است و بدهی های کلانی از گذشته دارد اما تلاش خواهد شد کار بهسازی آن انجام شود.

    وی با اشاره به اصلاح و بهسازی رختکن های این ورزشگاه برای میزبانی به ویژه تیم فوتبال خیبر خرم آباد اظهار داشت: برنامه ترمیم چمن طبیعی  با کمک بخش خصوصی در دستور کار است اما به دلیل اینکه این اداره کل بیش از ۲ میلیارد تومان برای مجموعه تختی بدهی دارد نتوانستیم قرارداد جدید برای  آن منعقد کنیم.

    وی درباره عملکرد رشته های ورزشی نیز گفت: سال ۹۹ با توجه به شرایط کرونایی تاکنون ۲۰ لیگ برتر در کشور برگزار شده است که با حمایت بخش خصوصی در سه لیگ بوکس، دو و میدانی بانوان و آقایان برتر شدیم.

    سرانه ورزشی روستایی در لرستان پایین تر از میانگین کشوری

    وی توجه به فعالیت های ورزشی در روستاها را از دیگر برنامه های این اداره کل عنوان کرد و افزود: چهار پروژه چمن مصنوعی در روستاها تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ تمام می شود و زیرسازی چهار پروژه چمن مصنوعی نیز آغاز خواهد شد.

    امان الهی با بیان اینکه ۴۰ خانه ورزش روستایی تجهیز و ۱۰ خانه نیز در حال تامین اعتبار  است خاطرنشان کرد: ۱۲ زمین چمن در دست اجرا است و سعی می شود عملیات ساخت آنها در سال ۱۴۰۰ آغاز شود.

    وی با اشاره به اینکه لرستان در این شاخص از متوسط کشوری عقب است گفت: اگرچه ۸۲ سانتیمتر سرانه ورزش روستایی در کشور است اما نمی تواند واقعی باشد چون زمین های خاکی نیز به آن اضافه شده است.

    فضاهای ورزشی خسارت دیده در سیل ۹۸

    مدیرکل ورزش و جوانان لرستان گفت: پس از سیل ۹۸ بیش از ۱۲ میلیارد تومان برای مجموعه ورزشی پلدختر پیش بینی شده بود که رقم کنونی بر اساس تورم بالاتر از این مبلغ است و دی ماه سال ۹۸ پنج میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ماده  ۱۰ سیلاب ابلاغ و اقداماتی برای مجموعه ورزشی انجام شده است.

    امان الهی اضافه کرد: اکنون ۲ میلیارد تومان بدهی بابت خسارات سیل به پیمانکاران بدهکاریم و برای تکمیل مجموعه ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان نیاز است تا بتوان بخشی از این مجموعه را به بهره برداری رساند.

    ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم آباد ۱۴۰۰ افتتاح می شود

    وی همچنین اظهار داشت: عملیات اجرایی ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم آباد سال ۸۶ شروع شده است، ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۵۰ میلیارد تومان  برای آن هزینه شده است.

    وی گفت: این ورزشگاه سال ۹۹ نیز ۱۹ میلیارد تومان اعتبار داشته که ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیارد تومان آن تخصیص داده شده  و ۴۴ میلیارد تومان برای اتمام آن نیاز است.

    امان الهی تصریح کرد: قرار است این ورزشگاه در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد اما پروژه جایگزین تختی نخواهد شد و برنامه بازسازی و بهسازی ورزشگاه تختی در دستورکار قرار دارد.

    وجود ۵۵ پروژه ورزشی نیمه تمام در لرستان

    مدیرکل ورزش و جوانان لرستان تصریح کرد: در حال حاضر ۵۵ پروژه نیمه تمام ورزشی در استان وجود دارد که ۳۸ پروژه آن فعال است که این آمار جدای از طرح های سیل سال ۹۸ لرستان است.

    امان الهی درباره پروژه دهکده المپیک با ۲۵۲ هکتار وسعت گفت: این پروژه سال ۸۶ با ۲۶ طرح ورزشی تعریف شد که تاکنون یک سالن چند منظوره و سالن سرپوشیده دو و میدانی آن به بهره برداری رسیده است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *