نرگس عبیدی افزود: به علت کاهش حضور مردم در شیوع جدید کرونا تامین خون برای بیماران تالاسمی و سرطانی به خصوص در گروه‌های خونی یاد شده با مشکل مواجه شده است برهمین اساس با توجه به نیاز خونی بیمارستان‌های استان بوشهر انتظار می‌رود افرادی که دارای گروه‌های خونی یاد شده هستند و احساس می‌کنند می‌توانند خون اهدا کنند به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.
×
×

مدیرکل انتقال خون بوشهر:
بوشهر به سه گروه خونی نیاز اساسی دارد

  • کد نوشته: 27000
  • ۱۳۹۹-۱۲-۲۳
  • ۰
  • نرگس عبیدی افزود: به علت کاهش حضور مردم در شیوع جدید کرونا تامین خون برای بیماران تالاسمی و سرطانی به خصوص در گروه‌های خونی یاد شده با مشکل مواجه شده است برهمین اساس با توجه به نیاز خونی بیمارستان‌های استان بوشهر انتظار می‌رود افرادی که دارای گروه‌های خونی یاد شده هستند و احساس می‌کنند می‌توانند خون اهدا کنند به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.
    بوشهر به سه گروه خونی نیاز اساسی دارد
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: در زمان حاضر بیمارستان‌های این استان به گروه‌های خونی Aمنفی، O منفی وAB منفی نیاز اساسی دارند.

    بوشهر به سه گروه خونی نیاز اساسی دارد

    نرگس عبیدی افزود: به علت کاهش حضور مردم در شیوع جدید کرونا تامین خون برای بیماران تالاسمی و سرطانی به خصوص در گروه‌های خونی یاد شده با مشکل مواجه شده است برهمین اساس با توجه به نیاز خونی بیمارستان‌های استان بوشهر انتظار می‌رود افرادی که دارای گروه‌های خونی یاد شده هستند و احساس می‌کنند می‌توانند خون اهدا کنند به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

    وی بیان کرد: البته از آنجایی که روزانه افراد ثابتی وجود دارند که نیاز به خون و فرآورده‌های خونی دارند، نیاز به اهدای خون همیشگی است و انتظار می‌رود مردم نوع دوست استان نسبت به اهدا مداوم خون برای تامین نیاز بیمارستان‌ها همکاری لازم را داشته باشند.

    مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت:باتوجه به اینکه هر اهدا خون حداقل سه نفر را از مرگ حتمی نجات می‌دهد، شهروندان بوشهری در این شرایط برای اهدای خون که یک کار ضروری است با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به پایگاه‌های خون‌گیری این سازمان مراجعه کنند.

    عبیدی تاکید کرد: پایگاه‌های انتقال خون باتوجه به رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی محیطی امن برای تک تک افراد مراجعه کننده به شمار می‌رود.

    وی یادآور شد: در استان بوشهر علاوه بر ۵۰۰ بیمار تالاسمی که بطور مستمر نیاز به خون دارند، بصورت موردی هم روزانه شمار نیازمندان به خون بالا است.

    مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: هر فردی که بین ۱۸ تا ۶۰ سال سن داشته باشد به شرط داشتن تندرستی و توانایی لازم، می‌تواند اهدا کننده باشد و سلامتی افراد هنگام ورود به پایگاه انتقال خون با اندازه گیری نبض، فشار خون، درجه حرارت بدن و پرسیدن سوال‌هایی بررسی می‌شود.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *