×
×

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل
زنگ‌خطر شیوع کرونا انگلیسی

  • کد نوشته: 27019
  • ۱۳۹۹-۱۲-۲۴
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، این اطلاعیه در پی مثبت شدن تست پنج نفر از افراد مشکوک به ابتلای کرونای انگلیسی در استان اردبیل صادر شده است.
    زنگ‌خطر شیوع کرونا انگلیسی
  • تبلیغ هدفمند

    دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل روز شنبه با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به احتمال شیوع گسترده سویه جدیدی از کرونا تحت نام کرونای انگلیسی در استان هشدار داد.

    زنگ‌خطر شیوع کرونا انگلیسی

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، این اطلاعیه در پی مثبت شدن تست پنج نفر از افراد مشکوک به ابتلای کرونای انگلیسی در استان اردبیل صادر شده است.

    بر اساس اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، پنج نفر از اهالی این استان به ویروس کرونای انگلیسی مبتلا شده‌اند که چهار نفر از این افراد در بخش کرونای بیمارستان امام خمینی ‌(ره) اردبیل بستری بوده و بستری نفر پنجم نیز در حال پیگیری است.

    بنا به تایید دکتر شهرام حبیب‌زاده، منشاء ابتلای این افراد به ویروس کرونای انگلیسی، کشور عراق بوده و به همین علت ستاد کرونای استان اردبیل درصدد است تا تمامی افرادی را که از کشور عراق یا استان خوزستان وارد اردبیل می‌شوند، غربالگری کند.

    در اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اردبیل ضمن هشدار نسبت به احتمال افزایش شیوع این سویه از کرونا در بین خانواده‌ها، راه‌های پیشگیری از کرونای انگلیسی نیز مشابه کرونای قبلی عنوان شده است.

    دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با تاکید بر تشدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی همه شهروندان برای جلوگیری از ابتلای به کرونای انگلیسی آمده است: این ویروس جهش یافته شدت سرایت بیشتری دارد و افراد با سنین پایین مانند کودکان و نوجوانان را بیشتر مبتلا می‌کند.

    بنا به اعلام دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، علائم بیماری کرونای انگلیسی در افراد مبتلا سریع‌تر و شدیدتر بروز کرده و متاسفانه این بیماری بیشتر منجر به مرگ و میر می‌شود.

    دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین از عموم اهالی استان خواسته است تا از ازدحام و تردد غیرضروری و شرکت در دورهمی‌ها و میهمانی‌ها پرهیز کنند و اشخاص آسیب‌پذیر مانند سالمندان، مادران باردار، بیماران زمینه‌ای و کودکان نیز در خانه بمانند.

    در این اطلاعیه، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری ۱.۵ متری بهترین روش مقابله با کرونا اعلام شده آماده است: شهروندان علاوه بر شستشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، گندزدایی سطوح را جدی بگیرند و از تجمع در اماکن سربسته و فاقد تهویه مناسب خودداری کنند.

    دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین از همه خانواده‌هایی که مسافری از استان خوزستان و استان‌های درگیر کرونای انگلیسی یا کشور عراق دارند و یا اعضایی از آنها در این مناطق کار می‌کنند، خواسته است تا هنگام مراجعه این افراد به استان، موضوع را به سامانه ۴۰۳۰ یا تلفن مرکز مدیریت بیماری‌های شهرستان‌ها اطلاع دهند.

    این مرجع همچنین از شهروندان مشکوک و یا مسافر از مناطق آلوده به کرونای انگلیسی خواسته است تا به نزدیک‌ترین پایگاه، مرکز یا خانه بهداشت محل سکونت خود مراجعه کرده و نسبت به غربالگری، معاینه و تست اقدام کنند تا در صورت ابتلا، به منظور جلوگیری از انتقال ویروس، به سرعت درمان و یا ایزوله شوند.

    در اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از دوعدد ماسک و پرهیز از مسافرت تاکید شده و آمده است: پیشگیری مهمترین اقدام در ابتلا به کرونا بوده و تمام خانواده‌ها جهت حفظ جان خود باید موازین و نکات مهم بهداشتی را رعایت کنند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *