×
×

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم
به‌زودی افتتاح‌اولین‌سایت ‌نسل‌پنجم‌ارتباطی

  • کد نوشته: 27040
  • ۱۳۹۹-۱۲-۲۴
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، جواد غلامپور با اشاره به ویژگی‌های این نسل جدید ارتباطی افزود: نسل پنجم ارتباطات دارای تاخیر کمتر، سرعت چندین برابری و از جمله فناوری‌های روز دنیاست.
    به‌زودی افتتاح‌اولین‌سایت ‌نسل‌پنجم‌ارتباطی
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم با بیان اینکه نخستین سایت اینترنت نسل پنجم (۵G) ، به زودی دراین استان افتتاح می شود گفت: تحقق این امر نقش موثری در تحقق و توسعه شهر هوشمند درکلانشهر قم دارد.

    به‌زودی افتتاح‌اولین‌سایت ‌نسل‌پنجم‌ارتباطی
    به‌زودی افتتاح‌اولین‌سایت ‌نسل‌پنجم‌ارتباطی
    به‌زودی افتتاح‌اولین‌سایت ‌نسل‌پنجم‌ارتباطی

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، جواد غلامپور با اشاره به ویژگی‌های این نسل جدید ارتباطی افزود: نسل پنجم ارتباطات دارای تاخیر کمتر، سرعت چندین برابری و از جمله فناوری‌های روز دنیاست.

    وی با بیان اینکه پهنای باند نسل پنجم اینترنت، ۱۰۰ برابر نسل چهارم است، ادامه داد: ویژگی‌های بسته نسل پنجم اینترنت از جمله سرعت بسیار بالا نسبت به نسل‌های پیشین،‌ امکان رشد و خلاقیت‌های جدید نوآورانه را درکشور فراهم می‌کند.

    غلامپور، افزود: امیدواریم اولین سایت نسل پنجم ارتباطات دراین استان درفروردین ماه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

    وی در ادامه با تاکید بر تامین پایداری شبکه ارتباطی استان درایام نوروز، گفت: پایداری شبکه ارتباطی قم و تأمین تجهیزات برای استفاده از فیبر نوری برای مراکز مخابراتی و رسیدگی به مشکلات اینترنت ثابت از اولویت‌های این اداره کل در ایام نوروز است.

    وی با تاکید بر تسریع در رسیدگی و رفع مشکلات اینترنت ثابت، گفت:با توجه به گستره استفاده‌های عمومی از فناوری ارتباطی و ارائه بخش قابل توجهی از خدمات بر بستر این فناوری،‌ حفظ پایداری شبکه به عنوان یک اولویت در دستور کار است.

    غلامپور، روند رشد و توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات دراین استان درسال‌جاری را بسیار چشمگیر دانست و افزود: قم در شاخص ضریب نفوذ مشترکان اینترنت پهن باند سیار بعد از تهران با ۹۹.۵۳ درصد ۱.۵‌ برابر رشد داشته‌است.

    وی با تاکید بر اولویت وزارت ارتباطات به توسعه زیرساخت‌های ارتباطی افزود: بر اساس گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی،  قم در شاخص ضریب نفوذ مشترکان پهن باند سیار با مقدار ۹۹.۵۳ درصد در رتبه دوم و در ضریب نفوذ مجموع اینترنت سیار و ثابت با مقدار ۱۱۳ درصد در رتبه چهارم کشوری قرار دارد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *