×
×

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل
مرحله‌نخست آبیاری‌و زهکشی سبلان

  • کد نوشته: 27072
  • ۱۳۹۹-۱۲-۲۴
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، عباس جنگی مرنی افزود: در پی عقد قرارداد نهایی تامین مالی فاز اول طرح شبکه آبیاری و زهکشی سبلان از طریق فاینانس داخلی، با عاملیت بانک توسعه تعاون، مرحله اول این اعتبار توسط این بانک پرداخت شد.
    مرحله‌نخست آبیاری‌و زهکشی سبلان
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از پرداخت مرحله نخست تسهیلات فاز اول طرح شبکه آبیاری و زهکشی سبلان در استان اردبیل از سوی بانک توسعه تعاون خبر داد.

    مرحله‌نخست آبیاری‌و زهکشی سبلان
    مرحله‌نخست آبیاری‌و زهکشی سبلان
    مرحله‌نخست آبیاری‌و زهکشی سبلان

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، عباس جنگی مرنی افزود: در پی عقد قرارداد نهایی تامین مالی فاز اول طرح شبکه آبیاری و زهکشی سبلان از طریق فاینانس داخلی، با عاملیت بانک توسعه تعاون، مرحله اول این اعتبار توسط این بانک پرداخت شد.

    وی تامین مالی شبکه آبیاری و زهکشی سبلان مشگین‌شهر را گامی موثر در توسعه پایدار بخش آب و کشاورزی استان دانست و گفت: با شروع پرداخت هزینه‌های اجرایی طرح آبیاری و زهکشی سبلان، اقدامات لازم برای خرید تجهیزات تکمیلی موردنیاز این طرح انجام شده و با توجه به استقرار کامل ماشین‌آلات اجرایی موردنیاز در کارگاه، عملیات اجرایی وارد مرحله تازه‌ای شده و متناسب با پیشرفت فیزیکی طرح، مراحل بعدی پرداخت تسهیلات مالی بانک توسعه تعاون نیز ادامه خواهد یافت.

    جنگی مرنی ادامه داد: فاینانس مالی ۶۰۰ میلیارد ریالی از بانک توسعه تعاون برای تکمیل طرح در حال پرداخت است و با تحقق آن ، شاهد تکمیل فاز اول شبکه آبیاری سد سبلان خواهیم بود.

    وی بیان کرد: فاز اول شبکه آبیاری سبلان در ۶ ناحیه عمرانی و در سه  هزار و ۲۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی واقع در روستاهای نقدی علیا، نقدی سفلی، پیرازمیان، کویچ، ارجق، میرعلیلو، لمبر، لحاق، فخرآباد و قادرلو از توابع شهرستان مشگین‌شهر از شهریورماه سال جاری شروع شده و عملیات اجرایی آن ادامه دارد.

    مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل ادامه داد: تاکنون عملیات لوله‌گذاری خطوط انتقال آب به طول ۱.۵ کیلومتر از جنس لوله پلی‌اتیلن و ۱۵ باب حوضچه شیرآلات شبکه آبیاری در اراضی روستای پیرازمیان و ارجق اجرا شده است.

    سد سبلان در شمال شرقی مشگین‌شهر بر روی رودخانه قره‌سو قرار گرفته است. این سد نقش بسیار مهمی را در تامین آب اراضی اطراف دارد.

    سد سبلان که در سال ۱۳۸۵ آبگیری شده و بالغ بر ۶ هزار میلیارد ریال برای احداث آن هزینه شده است، با گنجایش ۱۰۵ میلیون مترمکعب آب موردنیاز ۸۶ روستا را تامین کرده و قابلیت آبیاری ۱۵ هزار هکتار از اراضی پایاب را داراست. ارتفاع سد ۸۵ متر بوده و مجری آن شرکت آب منطقه‌ای استان می‌باشد.

    بانک توسعه تعاون تامین مالی احداث و تکمیل فاز اول طرح شبکه آبیاری و زهکشی سبلان شهرستان مشگین‌شهر در استان اردبیل را با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال برعهده گرفته است که در قالب مرحله مالی اجرا خواهد شد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *