×
×

اعزام تیم ارزیاب هلال احمرخراسان شمالی به منطقه زلزله زده

  • کد نوشته: 27115
  • ۱۳۹۹-۱۲-۲۵
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین ابوالفضل محبان یکشنبه شب در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: براساس گزارش اعضای خانه هلال در منطقه، به دلیل وقوع این زمین لرزه و پس لرزه های ۲.۸ و سه ریشتری بعدی، تعدادی از روستاییان به دلیل ترس و وحشت منازل مسکونی خود را ترک کردند.
    اعزام تیم ارزیاب هلال احمرخراسان شمالی به منطقه زلزله زده
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان شمالی گفت: ۲ تیم کارشناسی هلال احمر برای ارزیابی خسارت های احتمالی ناشی از زلزله شهر یک سعود کانون این زمین لرزه اعزام شدند.

    اعزام تیم ارزیاب هلال احمرخراسان شمالی به منطقه زلزله زده

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین ابوالفضل محبان یکشنبه  شب در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: براساس گزارش اعضای خانه هلال در منطقه، به دلیل وقوع این زمین لرزه و پس لرزه های ۲.۸ و سه ریشتری بعدی، تعدادی از روستاییان به دلیل ترس و وحشت منازل مسکونی خود را ترک کردند. 


    وی اضافه کرد : جمعیت هلال احمر استان نیز به محض با خبر شدن از وقوع زمین لرزه در شهر یک سعود به حالت آماده باش درآمد و در انتظار تصمیم مدیریت بحران  برای اعزام تیم های امداد ونجات و امکانات پشتیبانی  به منطقه است.
    ساعت ۲۰ و ۲۴ دقیقه یکشنبه شب زمین لرزه ای به بزرگی ۴.۵ در امواج درونی زمین ریشتر شهر یک سعود در شهرستان راز و جرگلان در شمالغربی مرکز استان خراسان شمالی را لرزاند و تاکنون این زمین لرزه  به تعدادی از واحدهای مسکونی در روستاهای اطراف در حد ترک خوردگی خسارت زد.
    استان خراسان شمالی از دیدگاه لرزه زمین ساختی در زون کپه داغ قرار دارد که در این زون گسل های فعال و مهمی وجود دارد، این گسل ها برخی مواقع با حرکاتی که انجام می دهند موجب وقوع زمین لرزه های مخرب می شوند.

    مهم ترین گسل های خراسان شمالی گسل اسفراین است که این گسل با درازای حدود ۱۷۰ کیلومتر و راستای شمال باختری- جنوب خاوری واقع شده که از حاشیه شمال خاوری شهر اسفراین گذر می کند. گسل باغان- گرماب نیز گسلی است با درازای ۵۵ تا۵۰ کیلومتر و راستای شمال، شمال باختری – جنوب، جنوب خاوری واقع است.

    براساس آمارهای موجود در سده اخیر ۱۳ زمین لرزه با قدرت بیش از ۵.۵ ریشتر در خراسان شمالی رخ داده است. زمین لرزه ای با قدرت ۶.۲ درجه ریشتر بهمن سال ۱۳۷۵ و زلزله ۵.۷ ریشتری اردیبهشت ماه سال ۹۶در بجنورد و مانه وسملقان، خسارات جانی و مالی به دنبال داشت.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *