×
×

فرمانده انتظامی خراسان شمالی
۱۴درصدی نزاع ودرگیری درخراسان شمالی

  • کد نوشته: 27118
  • ۱۳۹۹-۱۲-۲۵
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، سردار علیرضا مظاهری روز یکشنبه در نشست خبری افزود : در سال جاری حدود ۱۵ درصد از پرونده هایی که در نیروی انتظامی تشکیل شد، مربوط نزاع و درگیری است.
    ۱۴درصدی نزاع ودرگیری درخراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: پرونده های نزاع و درگیری در این استان برای سال جاری حدود ۱۴ درصد افزایش یافت.

    ۱۴درصدی نزاع ودرگیری درخراسان شمالی

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، سردار علیرضا مظاهری روز یکشنبه در نشست خبری افزود : در سال جاری حدود ۱۵ درصد از پرونده هایی که در نیروی انتظامی تشکیل شد، مربوط نزاع و درگیری است.

    وی بدون اشاره به روند افزایشی پرونده های نزاع و درگیری سال جاری در خراسان شمالی تعداد این پرونده ها را بیش از ۹ هزار فقره اعلام کرده است.
    فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی اظهارداشت : امسال در مجموع به ۶۶ هزار و ۴۵۳ فقره پرونده تخلف و جرائم در نیروی انتظامی این استان مورد بررسی قرار گرفته است.
    سردار مظاهری گفت : در ارتباط با این پرونده ها ۱۵ هزار و ۶۸۲ نفر مجرم و متخلف دستگیر شدند که ۵۵ درصد از این افراد در سنین ۲۵ تا ۳۹ سال هستند.
    کاهش آمار قتل 
    فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی گفت : آمار قتل در این استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۴۶ درصد کاهش یافت و از ۳۰ نفر در سال ۹۸ به ۱۴ نفر در سال ۹۹ رسید.

    به گفته وی در حالی در سال جاری با وجود این که آمار قتل با کاهش چشمگیری روبرو شد، سرقت های خرد در این مدت روند رو به رشد را طی کرد به طوری که آمار دستگیرشدگان نسبت به سال قبل ۲۰ درصد افزایش یافت و در مجموع چهار هزار و در ارتباط با سرقت خرد دستگیر شدند.
    سردار مظاهری  با اشاره به اینکه امسال ۷۶ درصد از دستگیر شدگان در استان بیکار بوده اند گفت:  شرایط اقتصادی، شیوع کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد و معیشت مردم، بیکاری و اعتیاد در افزایش سرقت ها نقش اصلی را دارد.

    فرمانده انتظامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امسال ۳۴ طرح مبارزه با سرقت در استان اجرا شده و ۱۴ باند سارقان متلاشی شده است، در این مدت کشف سرقت ها در استان ۳۳ درصد رشد یافته است.

    افزایش پرونده های جعل و کلاهبرداری

    فرمانده انتظامی خراسان شمالی تصریح کرد: امسال به ۸۰۲  فقره پرونده مربوط به جعل و کلاهبرداری رسیدگی شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۲ درصد افزایش یافته است.

    وی گفت: امسال ۹۰ درصد از جرائم جعل و کلاهبرداری در استان منجر به کشف شده است و در این زمینه ۴۱۴ نفر دستگیر شده اند.

    راه اندازی پلیس امنیت اقتصادی 

    سردار مظاهری با اشاره به راه اندازی پلیس امنیت اقتصادی در استان در سال جاری اظهار داشت: امسال ۳۳ فقره پرونده مربوط به جرائم اقتصادی از جمله زمین خواری و ربا خواری به ارزش ۱۰۷ میلیارد ریال رسیدگی شده است که در این زمینه ۳۹ نفر دستگیر شده اند.

    نگرانی از بالا بودن کشف مواد مخدر صنعتی 

    سردار مظاهری درباره اقدامات انجام شده در زمینه مبارزه با مواد مخدر در استان گفت: امسال سه تن و ۴۳ کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف شده است که این رقم نسبت به پارسال ۲۱ درصد رشد دارد.

    وی با ابراز نگرانی از بالا بودن میزان کشف مواد مخدر صنعتی در استان اظهار داشت: امسال ۴۵ کیلوگرم مخدر صنعتی در استان کشف شد که نسبت به پارسال ۲۴ درصد رشد دارد.

    استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و به دلیل همسایگی با استان خراسان رضوی به منزلگاه هفتم نامگذاری شده است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *