×
×

معاون تعاون و امور اجتماعی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی
پرداخت بیش از۷۱میلیاردریال تسهیلات اشتغال به ایثارگران

  • کد نوشته: 27216
  • ۱۳۹۹-۱۲-۲۶
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین علی روزفراخ روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا مجموع متقاضیان درخواست وام اشتغال را ۴۲۶ نفر از خانواده های شهدا و ایثارگران عنوان کرد که از این تعداد ۱۱۷ نفر موفق به اخذ تسهیلات شدند.
    پرداخت بیش از۷۱میلیاردریال تسهیلات اشتغال به ایثارگران
  • تبلیغ هدفمند

    معاون تعاون و امور اجتماعی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی گفت: امسال  ۲۱۶میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به ایثارگران استان اختصاص یافته بود که از این میزان ۷۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پرداخت شد. 

    پرداخت بیش از۷۱میلیاردریال تسهیلات اشتغال به ایثارگران

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین علی روزفراخ روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا مجموع متقاضیان درخواست وام اشتغال  را ۴۲۶  نفر از خانواده های شهدا و ایثارگران عنوان کرد که از این تعداد ۱۱۷ نفر موفق به اخذ تسهیلات شدند.

    وی گفت: در سال گذشته نیز برای ۴۲۹ نفر متقاضی ایجاد شغل خانواده های شهدا و ایثارگران در استان بیش از ۲۱۵ میلیارد ریال پرداخت شده بود.

    معاون تعاون و امور اجتماعی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی گفت: برای حل مشکل اشتغال فرزندان آزادگان وام های ۲۵۰ تا ۵۰۰ میلیون ریالی به هر یک از فرزندان آنان پرداخت می شود.

    روزفراخ افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا که تمامی دنیا را فرا گرفته،  اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران مهم‌ترین دغدغه بنیاد شهید استان است و برای رفع آن باید از ظرفیت بخش خصوصی و دولتی استفاده بهتری شود.

    وی در ادامه گفت: وام های اشتغال این اداره کل بیشتر در حوزه های کشاورزی، گردشگری، گلخانه ای، کارگاه های صنعتی و امور روستایی و عشایری است.

    وی با بیان اینکه  هم اکنون ۲ هزارو ۲۹۳ نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران این استان در نوبت دریافت تسهیلات اشتغال هستند اظهار داشت: ۴۴۶ نفر از این فرزندان ایثارگران تحصیلات عالیه دارند.

    معاون تعاون و امور اجتماعی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی گفت: استخدام این افراد در قالب سهم ۲۵ درصدی ایثارگران در قانون استخدام دستگاه‌های دولتی، جذب در شرکتها و دستگاههای غیردولتی، فراگیری آموزشهای فنی حرفه ای، مهارتهای شغلی و ارائه تسهیلات اشتغال و کارآفرینی از طریق صندوق اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید انجام شده است.

    روزفراخ افزود: با تفاهم‌نامه منعقد شده با ادارات کل کار و امور اجتماعی، فنی حرفه‌ای، اداره کل میراث فرهنگی و استانداری خراسان شمالی تمامی فرزندان جانبازان ۷۰ درصد به بالا در سال آتی استخدام می‌شوند.

    بنیاد شهید و امور ایثارگران ۲۲ اسفند سال ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی(ره) با هدف گسترش فرهنگ ایثار و شهادت تشکیل شد و در سال ۱۳۶۵ نیز وظیفه ساماندهی و پشتیبانی فرزندان شهدا به این نهاد واگذار شد.

    خراسان شمالی که بیش از سه هزار شهید و ۶ هزار جانباز تقدیم نظام اسلامی کرده، ۳۵ هزار رزمنده در جبهه ها داشته است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *