×
×

جذب۸هزارعضو جدید درصندوق بیمه روستاییان

  • کد نوشته: 27258
  • ۱۳۹۹-۱۲-۲۶
  • ۰
  • مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: امسال هشت هزار عضو جدید جذب صندوق بیمه اجتماعی استان شده است که در ۱۵ سال اخیر رکوردی بی‌سابقه است. جذب۸هزارعضو جدید درصندوق بیمه روستاییان به گزارش بازار کسب کار آنلاین محمدرضا غلام‌زاده روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: حداکثر […]

    جذب۸هزارعضو جدید درصندوق بیمه روستاییان
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: امسال هشت هزار عضو جدید جذب صندوق بیمه اجتماعی استان شده است که در ۱۵ سال اخیر رکوردی بی‌سابقه است.

    جذب۸هزارعضو جدید درصندوق بیمه روستاییان

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین محمدرضا غلام‌زاده روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: حداکثر سهمیه تکلیفی جذب بیمه شده جدید برای این استان، پنج هزار و ۳۷۳ نفر بود اما با تلاش کارگزاران، مسوولان در حوزه های مرتبط بیش از این میزان شده است.

    وی افزود: در سال گذشته نیز بیش از هفت هزار نفر جذب صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر استان شده بودند.

    وی اظهار داشت: هم اینک نیز اعتبار مورد نیاز از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) برای عضویت ۸۱۵ نفر در این صندوق فراهم شده است که تا پایان سال جاری این افراد نیز به عضویت صندوق درخواهند آمد، پیش بینی می شود که امسال بیش از ۹ هزار نفر جذب جدید در استان صورت گیرد.

    غلام زاده تعداد کل بیمه شدگان استان را تاکنون ۶۱ هزار و ۲۷۳ نفر  اعلام کرد و اظهار داشت: خراسان شمالی در شاخص درصد بیمه شده فعال در سطح کشور در سال جاری دارای رتبه برتر است، این در حالی است که این استان از نظر درآمدی در رده های آخر کشور قرار دارد.

    غلام زاده گفت: با وجود شیوع ویروس کرونا و مشکلات اقتصادی بیشتر بیمه شدگان این استان در بحث تمدید مشارکت خوبی داشته اند.

    وی با بیان اینکه هم اکنون ماهانه بیش از ۱۵ میلیارد ریال حقوق به مستمری بگیران صندوق در استان پرداخت می شود افزود: در اسفند ماه بیش از ۱۷ میلیارد ریال حقوق به مستمربگیران زیر پوشش این صندوق پرداخت  شد که اکثر آنان خدمات کوتاه مدت صندوق از جمله مستمری از کار افتادگی و مستمری بازماندگان را دریافت می کنند.

    غلام‌زاده اظهار داشت: ۱۷۹ هزار نفر از هم استانی های ما شرایط عضویت در صندوق بیمه اجتماعی را دارند و می توانند از مزایای صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر بهره مند شوند.

    وی بر توسعه بیمه اجتماعی در استان تاکید کرد و افزود: بیمه شدگان روستایی و عشایری تنها معادل چهار ماه حق‌بیمه پرداخت می کنند، مابقی حق بیمه آنان ( معادل هشت ماه دیگر)، توسط دولت پرداخت می شود.

    مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی اظهار داشت: تمامی زنان و مردان متاهل و مجرد ساکن در روستاها و مناطق عشایری، کشاورزان، زنبورداران، قالیبافان و هنرمندان صنایع دستی غیرساکن در روستا و شاغلان فصلی و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، رانندگان حمل بار و مسافر برون شهری، کارکنان مراکز و شرکت های وابسته به سازمان نظام مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی و نظام دامپزشکی می توانند از این بیمه اجتماعی برخوردار شوند.

    وی افزود: برای نخستین بار با تلاش‌ و همراهی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پوشش بیمه‌ اجتماعی سرپرستان خانوار روستایی و عشایری تحت پوشش نهادهای حمایتی برای یک میلیون و ۴۰۰ هزار خانوار روستایی محروم از بیمه اجتماعی در سطح کشور محقق شد۰ و تمامی افراد دارای شرایط پس از پایش  با حمایت ویژه دولت  از خدمات بیمه ای برخوردار خواهند شد.

    استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند و ۳۷ تا ۴۲ درصد اشتغال این استان در حوزه کشاورزی است، ۳۰ هزار نفر از جمعیت این استان نیز عشایر هستند.

    خراسان شمالی یکی از استان های با سطح درآمدی پایین می باشد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *