×
×

استاندار چهارمحال و بختیاری
آماده‌باش مدیریت‌بحران تا ۱۷فروردین

  • کد نوشته: 27295
  • ۱۳۹۹-۱۲-۲۶
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کاربه نقل از ایرنا، اقبال عباسی روز سه‌شنبه در هشتمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری تاکید کرد: این آماده‌باش به‌منظور پیشگیری از بروز حوادث احتمالی و خدمات‌رسانی مطلوب در استان است.
    آماده‌باش مدیریت‌بحران تا ۱۷فروردین
  • تبلیغ هدفمند

    استاندار چهارمحال و بختیاری گفت:‌ اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان از ۲۵ اسفندماه۱۳۹۹ تا ۱۷ فروردین‌ماه ۱۴۰۰در آماده‌باش کامل قرار دارند.

    آماده‌باش مدیریت‌بحران تا ۱۷فروردین
    آماده‌باش مدیریت‌بحران تا ۱۷فروردین
    آماده‌باش مدیریت‌بحران تا ۱۷فروردین

    به گزارش بازار کسب و کاربه نقل از ایرنا، اقبال عباسی روز سه‌شنبه در هشتمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری تاکید کرد: این آماده‌باش به‌منظور پیشگیری از بروز حوادث احتمالی و خدمات‌رسانی مطلوب در استان است.


    وی با اشاره اینکه چهارمحال و بختیاری از نظر کاهش بارش‌ها رتبه سوم را در کشور کسب کرد،افزود: این استان سال آینده، بزرگ‌ترین بحران در حوزه افزایش گرد و غبار و همچنین کمبود آب آشامیدنی، کشاورزی، مرتع، دامپروری و صنعت را خواهد داشت.
    عباسی به ارتفاع بالای چهارمحال و بختیاری از سطح دریا اشاره و تصریح کرد:جاری شدن سیل، لغزش زمین، سقوط بهمن، بسته شدن جاده‌ها، کولاک و یخبندان، گرد و غبار، ریزگرد و فراوانی زمان وقوع حوادث در این استان بیشتر از نقاط دیگر کشور است.
    وی ارائه برنامه برای پیش‌بینی و پیشگیری از بروز این حوادث در چهارمحال و بختیاری را ضروری دانست و یادآور شد: تقویت برنامه‌ریزی‌ها برای جلوگیری از بروز خسارت‌های ناشی از حوادث پیش‌بینی‌نشده در استان مورد توجه تمامی مسوولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط باشد.
    رییس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان اظهار داشت: توجه به ضوابط و معیارهای مرتبط با پدافند غیرعامل باعث کاهش مشکلات ناشی از بروز حوادث احتمالی خواهد شد.
    وی گفت: شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری از هم‌اکنون نقاط احتمالی بحرانی در استان را شناسایی تا در صورت تشدید خشکسالی ناشی از کمبود بارش‌ها، نسبت به تامین آب به‌موقع و مقابله با بحران‌ها اقدام کند.
    عباسی به فرارسیدن نوروز و همچنین شیوع ویروس کرونا اشاره و تاکید کرد: فرمانداران شهرستان‌های استان، خدمات به مسافران و گردشگران را براساس مصوبات ستاد مقابله با ویروس کرونا ارائه دهند.
    وی افزود: به‌منظور جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا و پیشگیری از ایجاد بحران در این حوزه ، باید از حضور مسافران به استان جلوگیری شود.
    استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در نوروز امسال تمامی اماکن اقامتی دولتی و کانون‌های عمومی دولتی گردشگری، توریستی و تفریحی در استان تعطیل است.
    وی یادآور شد: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر بارش‌های بهاره، لایروبی رودخانه‌ها، سدها، بندها، نهرها و کانال‌های انتقال آب در دستور کار دستگاه‌های اجرایی مرتبط در چهارمحال و بختیاری به‌ویژه جهادکشاورزی و منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان قرار گیرد.
    عباسی اظهار داشت: همچنین برآوردی از مشکلات کم‌آبی نقاط شهری و روستایی با اولویت نیاز آب در حوزه‌های آشامیدنی و کشاورزی تهیه و ارائه شود.
    وی گفت: دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استان برنامه سازگاری با کم‌آبی را تهیه، تدوین و به این ستاد ارائه کنند.
    رییس ستاد پیشگیری، هماهنگی استان تاکید کرد: تقویم کوچ و زمان ورود عشایر به این استان ۲۵ اردی‌بهشت‌ماه سال آینده مشخص و اعلام شد.
    وی افزود: تمامی فرمانداران شهرستان‌های در مسیر کوچ‌ موظفند با بستن راه‌ها، از ورود زودهنگام عشایر به درون چهارمحال و بختیاری جلوگیری کنند.
    عباسی تصریح کرد: در این راستا اطلاعیه‌های مورد نظر به عشایر اعلام و برای همکاری بیشتر آنان، نشستی با بزرگان جامعه عشایر برگزار و در این خصوص توصیه‌های لازم ارائه شود.
    به گزارش ایرنا، در این نشست فرمانداران چهارمحال و بختیاری گزارشی از روند فعالیت ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در شهرستان‌ها را ارائه کردند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *