×
×

فرماندار بندرترکمن
جمع‌آوری۱۸۱۴لاشه پرنده ازخلیج گرگان

  • کد نوشته: 27329
  • ۱۳۹۹-۱۲-۲۷
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین سیدصادق شیرنگی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: لاشه های جمع آوری شده شامل هزار و ۷۲۹ قطعه چنگر ، ۱۰ قطعه فلامینگو، ۳۰ قطعه کشیم، ۳۰ قطعه مرغابی، هشت قطعه باکلان، پنج قطعه تنجه و ۲ قطعه آبچلیک بود.
    جمع‌آوری۱۸۱۴لاشه پرنده ازخلیج گرگان
  • تبلیغ هدفمند

     فرماندار بندرترکمن گفت: محیط‌بانان گلستانی در بیستمین روز عملیات جمع آوری لاشه پرندگان تلف شده، هزار و ۸۱۴ قطعه پرنده مرده را از ساحل و مناطق باتلاقی این شهرستان در شرق خلیج گرگان جمع‌آوری کردند.

    جمع‌آوری۱۸۱۴لاشه پرنده ازخلیج گرگان

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین سیدصادق شیرنگی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: لاشه های جمع آوری شده شامل هزار و ۷۲۹ قطعه چنگر ، ۱۰ قطعه فلامینگو، ۳۰ قطعه کشیم، ۳۰ قطعه مرغابی، هشت قطعه باکلان، پنج قطعه تنجه و ۲ قطعه آبچلیک بود.

    وی بیان کرد: از پنج اسفند تاکنون افزون بر هفت هزار قطعه انواع پرنده مهاجر تلف‌شده در بندرترکمن جمع آوری و در مکان‌های امن و دور از مراکز مسکونی به صورت بهداشتی دفن شد.

    وی با اشاره به عزم جدی دولت برای لایروبی کانال های منتهی به این اکوسیستم آبی تاکید کرد که از سال آینده با بهبود وضع کمی و کیفی آب خلیج گرگان، مرگ و میر پرندگان مهاجر در خلیج گرگان و میانکاله متوقف شود.

    سازمان دامپزشکی به‌عنوان مرجع تشخیص بیماری‌های حیات‌وحش با انجام نمونه‌برداری و آزمایش مختلف ویرس شناسی، سم شناسی و میکروبی، علت مرگ‌ومیر پرندگان را بیماری بوتولیسم اعلام کرده است.

    کارشناسان معتقدند علت شکل‌گیری بوتولیسم در خلیج گرگان دلایل مختلفی دارد که نفوذ سموم و کودهای شیمیایی به پهنه آبی خلیج گرگان ناشی از سیل پارسال گلستان و بارندگی فراوان سال گذشته مازندران از جمله آن است.

    تلفات مشکوک پرندگان مهاجر تالاب میانکاله از نهم بهمن ماه امسال مشاهده شد و همچنان ادامه دارد.

    تاکنون افزون بر ۳۰ هزار قطعه پرنده با همکاری نیروهای محیط زیست گلستان و مازندران، دامپزشکی، کانون شکار و همیاران محلی از خلیج گرگان جمع‌آوری و به‌صورت بهداشتی دفن شد.

    بر اساس اطلاعیه رسمی دامپزشکی، کاهش کیفیت و کمیت آب خلیج گرگان از دلایل موثر در ایجاد بوتولیسم در این پهنه آبی است.

    پناهگاه حیات‌وحش و ذخیره‌گاه زیست‌کره میانکاله در جنوب دریای خزر و در محدوده جغرافیایی استان‌های گلستان و مازندران واقع شده است.

    تالاب بین‌المللی میانکاله دارای ۴۰ هزار هکتار مساحت آبی است که از دهستان میانکاله در شهرستان بهشهر تا آشوراده در استان گلستان گسترده است.

    خلیج گرگان از لحاظ اقتصادی و اکولوژیکی دارای اهمیت بوده و در تکثیر آبزیان، ماهیان استخوانی و غضروفی و جذب پرندگان مهاجر زمستانی نقش مهمی دارد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *