×
×

مشق عشق زوج گنبدی برای دانش‌آموزان اوزین‌بوغاز

  • کد نوشته: 2741
  • ۱۳۹۹-۰۲-۱۳
  • ۰
  • زوج معلم گنبدی با وجود تعطیلی مدارس بعد از شیوع کرونا، دانش‌آموزان خود در روستای محروم اوزین‌بوغاز بخش داشلی‌برون این شهرستان را تنها نگذاشتند
    مشق عشق زوج گنبدی برای دانش‌آموزان اوزین‌بوغاز
  • تبلیغ هدفمند

    زوج معلم گنبدی با وجود تعطیلی مدارس بعد از شیوع کرونا، دانش‌آموزان خود در روستای محروم اوزین‌بوغاز بخش داشلی‌برون این شهرستان را تنها نگذاشتند

    با پیمودن مسافت ۹۰ کیلومتری برای رسیدن به این روستا، هفته‌ای یک بار اشکالات درسی آن‌ها را برطرف می‌کنند و به آن‌ها مشق عشق می‌آموزند.

    این زوج گنبدی با آگاهی از ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی پس از شیوع کرونا، به سرنوشت دانش آموزان خود که امکان استفاده از اینترنت و فضای مجازی را ندارند بی تفاوت نبوده

    تلاش کردند علاوه بر پاسخگویی تلفنی، با حضور در روستای اوزین بوغاز، به سوالات شاگردان خود پاسخ دهند.

    به مناسبت روز معلم به سراغ این زن و شوهر رفت و پای صحبت آنان نشست.

    محمدحسن رئوفی به این سوال که آیا با توجه به شیوع کرونا، از روی اجبار به این روستا می روند گفت: خانه من با نزدیکترین مدرسه کمتر از ۱۰۰ متر فاصله دارد و شرایط امتیازی‌ام به‌گونه‌ای بود که می‌توانستم در همین مدرسه خدمت کنم

    اما چون خودم طعم محرومیت را چشیده‌ام، خدمت به دانش آموزان چندپایه در مناطق محروم را انتخاب کردم.

    وی که ۱۲ سال سابقه فعالیت در آموزش و پرورش دارد، افزود: خنده دانش آموزان این مدرسه کوچک عشایری برایم ارزشمند است

    آنقدر بین ما انس و الفت برقرار شده که برای راحتی شاگردانم، برخی وسایل رفاهی خانه‌ام را به کلاس درس بردم.

    رئوفی ادامه داد: از مجموع ۲۷ دانش آموز این مدرسه ۱۸ نفر دسترسی به فضای مجازی دارند و برای بقیه که از طریق بسته‌های آموزشی درس‌ها را فرا می‌گیرند،

    کلاس های درس هفته‌ای یک روز برای رفع اشکال در فضای باز حیاط مدرسه برگزار می شود.

    وی ادامه داد: برای راحتی این دانش‌آموزان، لوح‌های فشرده‌ای از تکالیف درسی هر پایه را در منزل ضبط کرده و در اختیارشان قرار می‌دهم که دستگاه پخش فیلم هم برای برخی از آن ها با هزینه شخصی تهیه کرده‌ام.

    این معلم به همراه همسر خود در شرایط عادی هر روز هفته و هم اینک با وجود همه سختی‌ها و لزوم رعایت فاصله اجتماعی، یک روز در هفته راهی منطقه خدمت خود در روستای اوزین بوغاز می‌شود تا به کودکان کلاسش درس ایثار و فداکاری را در کنار مشق و تکالیف روزانه بیاموزد.

    زوج معلم گنبدی با وجود تعطیلی مدارس بعد از شیوع کرونا، دانش‌آموزان خود در روستای محروم اوزین‌بوغاز بخش داشلی‌برون این شهرستان را تنها نگذاشتند
    مشق عشق زوج گنبدی برای دانش‌آموزان اوزین‌بوغاز

    آقای رئوفی پایه‌های چهارم، پنجم و ششم و همسر وی فاطمه انوری‌پور پیش دبستانی و پایه‌های اول، دوم و سوم را در مدرسه محل خدمت خود تدریس می‌کنند.

    خانم انوری‌پور گفت: حضور در جمع دانش آموزان روستایی را به دلیل صفا و صمیمت آنان بسیار دوست دارم و از مهرماه که فعالیت رسمی خود به عنوان معلم را از مدرسه روستای اوزین بوغاز آغاز کرده‌ام ارتباط خوبی با دانش‌آموزان این مدرسه و خانواده‌هایشان دارم و اهالی روستا با من مثل عضوی از خانواده‌شان رفتار می‌کنند.

    وی افزود: تلفن همراه بیشتر خانواده‌ها در این روستا ساده است و در صورت وصل شدن به اینترنت هم به دلیل سرعت پایین برای استفاده از شبکه شاد دچار مشکل هستند که برای رفع اشکالات درسی دانش آموزانم به همراه همسرم رنج رفت و آمد در روزهای کرونایی را به جان خریده و هفته ای یک روز در محل خدمتم حاضر می شوم.

     گنبدکاووس به عنوان دومین شهرستان بزرگ گلستان ۸۱ هزار دانش آموز در مقاطع ابتدایی، متوسطه دوره اول و متوسطه دوره دوم دارد که از این تعداد فقط ۳۱ درصد در سامانه آموزش شاد ثبت نام کردند.

    به گفته معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس، مشکلات اقتصادی خانواده‌ها برای خرید تلفن همراه هوشمند با قابلیت نصب برنامه‌های آموزشی، پایین بودن سواد رسانه‌ای والدین و نداشتن دسترسی به اینترنت از جمله دلایل عضویت کم دانش آموزان این شهرستان در سامانه شاد است.

    کمال‌الدین نظرنژاد اظهار داشت: این دانش‌آموزان با استفاده از بسته‌های یادگیری آموزشی شامل درس‌نامه و نمونه سوالات امتحانی که به صورت هفتگی در مدارس روستایی توزیع می شود خود را برای امتحانات پایان سال تحصیلی آماده می کنند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *