×
×

رییس بیمارستان ۱۷ شهریور مشهد
بهره‌برداری‌ پروژه‌ارتقای‌هتلینگ‌بیمارستان ۱۷شهریورمشهد

  • کد نوشته: 27424
  • ۱۳۹۹-۱۲-۲۸
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، مدیر درمان اداره کل تامین اجتماعی خراسان رضوی در این مراسم گفت: یکی از بسته‌های طرح تحول نظام سلامت که از سال ۱۳۹۳ اجرا شد، ارتقای هتلینگ در بیمارستان‌های کشور می‌باشد که محورهای آن شامل بهداشت، خدمات رفاهی، تجهیزات، امکانات، تاسیسات و ساختمان است.
    بهره‌برداری‌ پروژه‌ارتقای‌هتلینگ‌بیمارستان ۱۷شهریورمشهد
  • تبلیغ هدفمند

     پروژه ارتقای هتلینگ بخش داخلی، اعصاب و عفونی و همچنین بهسازی فضای فیزیکی واحدهای دندانپزشکی و فیزیولوژی بیمارستان ۱۷ شهریور مشهد روز چهارشنبه طی مراسمی به بهره‌برداری رسید.

    بهره‌برداری‌ پروژه‌ارتقای‌هتلینگ‌بیمارستان ۱۷شهریورمشهد
    بهره‌برداری‌ پروژه‌ارتقای‌هتلینگ‌بیمارستان ۱۷شهریورمشهد
    بهره‌برداری‌ پروژه‌ارتقای‌هتلینگ‌بیمارستان ۱۷شهریورمشهد

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، مدیر درمان اداره کل تامین اجتماعی خراسان رضوی در این مراسم گفت: یکی از بسته‌های طرح تحول نظام سلامت که از سال ۱۳۹۳ اجرا شد، ارتقای هتلینگ در بیمارستان‌های کشور می‌باشد که محورهای آن شامل بهداشت، خدمات رفاهی، تجهیزات، امکانات، تاسیسات و ساختمان است.

    حمید داستانی افزود: در اجرای طرح ارتقای هتلینگ بیمارستان ۱۷ شهریور مشهد که حدود یک سال به طول انجامید ۲۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

    وی ادامه داد: ادامه این طرح و ارتقای هتلینگ سایر بخشهای این بیمارستان نیز سال آینده اجرا خواهد شد. 

    رییس بیمارستان ۱۷ شهریور مشهد نیز با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: با توجه به اینکه بیمارستان ۱۷ شهریور بیش از ۵۰ سال قدمت دارد، بسیاری از بخش‌های آن به خصوص زیرساختهای بیمارستان، سیستم فاضلاب، لوله کشی آب گرم و دیگر بخشها فرسوده شده که سازمان تامین اجتماعی در راستای ارتقای خدمات و ایمنی بیماران، اعتباری را به بیمارستان‌ها برای بازسازی و هتلینگ بیمارستان‌ها اختصاص داد که امروز شاهد افتتاح تعدادی از این بخش‌ها هستیم.

    دکتر حسین حسین‌پور افزود: بخش اعصاب و عفونی این بیمارستان دارای ۲۴ تخت با سرویس‌های بهداشتی مجزا در هر اتاق است و حدود ۷۰۰ متر مربع مساحت دارد که ۱۱ میلیارد ریال برای ساخت و ساز و ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برای تجهیزات پزشکی آن هزینه شده است.

    وی ادامه داد: بخش دندانپزشکی و فیزیوتراپی بیمارستان نیز به محل مناسب با ۴۰۰ مترمربع زیربنا انتقال یافت که استانداردها در این دو بخش و تهویه مناسب رعایت شده و در این زمینه هفت میلیارد ریال هزینه شده است.

    رییس بیمارستان ۱۷ شهریور مشهد از بازسازی و بهره برداری بخش سی.تی.اسکن این بیمارستان در سال آینده خبر داد و گفت: برای این منظور سه میلیارد ریال اختصاص یافت که سه میلیارد ریال دیگر نیز درخواست شده است.

    وی افزود: این بیمارستان در زمینه سزارین های نخست زا که یکی از مهمترین شاخص‌هاست طی نیمه اول امسال رتبه نخست کاهش سزارین های نخست زا را در بین بیمارستان های مشهد کسب کرد بطوریکه سال گذشته شاخص ما در این زمینه ۳۶ درصد بود و امسال به ۲۵ درصد رسید.

    دکتر حسین‌پور ادامه داد: با شیوع کرونا یک بخش جداگانه در بیمارستان ۱۷ شهریور برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شد که در مجموع هزار و ۵۷۰ بیمار کرونایی تاکنون در آن بستری شدند.

    وی گفت: تعداد بیماران سرپایی کرونا نیز در این بیمارستان ۱۷ هزار و ۳۴۳ نفر و تعداد کادر درمان درگیر با این ویروس نیز ۱۹۲ نفر بود. 

    رییس بیمارستان ۱۷ شهریور مشهد افزود: در این مدت همچنین ۷۷ مادر پرخطر و باردار مبتلا به کرونا در این بیمارستان درمان شدند.

    بیمارستان ۱۷ شهریور مشهد متعلق به سازمان تامین اجتماعی خراسان رضوی است که با نیم قرن سابقه فعالیت در پنج طبقه با مجموع زیربنای ۲۲ هزار مترمربع و ۱۴ بخش عملیاتی مختلف به بیماران زیرپوشش تأمین اجتماعی خدمت ارائه می‌کند.

    سازمان تأمین اجتماعی در خراسان رضوی نیز ۸۶۰ هزار “بیمه‌شده اصلی” را زیرپوشش دارد که با احتساب افراد تحت تکفل این تعداد به ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار نفر و معادل ۴۵ درصد جمعیت استان می‌رسد.

    تعداد بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی در خراسان رضوی ۶ درصد از کل جمعیت زیرپوشش سازمان تأمین اجتماعی را در کشور تشکیل می‌دهند.

    ۲۶ شعبه تأمین اجتماعی در خراسان رضوی به بیمه‌شدگان خدمات می‌دهند و خدمات درمانی به بیمه‌شدگان این سازمان در ۱۹ بیمارستان و مرکز درمانی، هفت پلی‌کلینیک و ۹ درمانگاه استان ارائه می‌شود.

    همچنین چهار هزار مؤسسه و مرکز درمانی شامل مطب پزشک، داروخانه، بیمارستان دولتی و خیریه و کلینیک در خراسان رضوی طرف قرارداد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *