×
×

دبیر ستاد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستای خراسان شمالی
زنان۱۲درصدداوطلبان شورای اسلامی شهرهاراتشکیل می دهند

  • کد نوشته: 27436
  • ۱۳۹۹-۱۲-۲۸
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین هادی رجایی نیا عصر چهارشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود : در مجموع برای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی در ۲۴ شهر این استان ۷۰۲ نفر نامنویسی کردند که ۶۲۰ نفر از این داوطلبان را مردان و مابقی را زنان هستند.
    زنان۱۲درصدداوطلبان شورای اسلامی شهرهاراتشکیل می دهند
  • تبلیغ هدفمند

    دبیر ستاد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستای خراسان شمالی گفت: ۱۱.۶ درصد از داوطلبان کرسی نمایندگی شورای اسلامی شهرهای این استان را برای ششمین دوره انتخابات زنان تشکیل می دهند.

    زنان۱۲درصدداوطلبان شورای اسلامی شهرهاراتشکیل می دهند

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین هادی رجایی نیا عصر چهارشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود : در مجموع برای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی در ۲۴ شهر این استان ۷۰۲ نفر نامنویسی کردند که ۶۲۰ نفر از این داوطلبان را مردان و مابقی را زنان هستند.

    وی اضافه کرد: آمار داوطلبان شورای اسلامی شهر دراین دوره نسبت به دوره پنجم ۱۵ درصد کاهش و در مقایسه با چهارمین دوره نیز حدود ۱۱ درصد بیشتر شد و در مجموع به ازاء هر کرسی پارلمان شهری حدود ۵.۴ نفر ثبت نام کردند.
    وی سطح تحصیلات بیش از ۸۰ درصد از داوطلبان این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر را لیسانس و فوق لیسانس اعلام کرد و اظهارداشت : در مجموع ۸۷ داوطلب دارای مدرک فوق دیپلم و دیپلم، و ۳۴ نفر نیز مدرک حوزی و یا زیر دیپلم دارند.
    مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان شمالی گفت که ۱۳۹ نفر از داوطلبانی که تاکنون برای این رویداد سیاسی نامنویسی کردند، حداقل یک دوره سابقه نمایندگی مردم را در شورای اسلامی شهر را در کارنامه شان دارند.
    رجایی نیا تعداد کرسی های شوراهای شهر این استان را ۱۲۸ نفر عنوان کرد و اظهارداشت :  از مجموع ثبت نام کنندگان ۱۷۹ نفر در بجنورد، ۱۲۸ نفر در شیروان، ۹۷ نفر در اسفراین، ۸۹ نفر در مانه و سملقان، ۵۴ نفر در راز و جرگلان، ۴۰ نفر در فاروج، ۶۸ نفر در جاجرم و ۴۶ نفر در گرمه داوطلب انتخابات شورای اسلامی شهر شدند.
    خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۵۶ درصد از این جمعیت در ۲۴ شهر و مابقی در روستاهای این استان سکونت دارند و در آخرین انتخابات که مربوط به یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود از بین ۶۵۸ هزار و ۳۴۲ نفر واجد شرایط اخذ رای حدود ۳۷۷ هزار و ۳۹ نفر در آن انتخابات رای دادند.
    مردم شهرهای این استان باید در ۲۸ خردادماه سال آینده از بین داوطلبان شورای شهر ۲۰۷ نفر را به عنوان اعضای اصلی و علی البدل در این نهاد مردمی انتخاب کنند.

    انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و میاندوره ای پنجمین دوره خبرگان رهبری ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ در استان خراسان شمالی نیز برگزار خواهد شد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *